Зоряний квиток в один кінець

Зоряний квиток в один кінець

Активна рекламна робота видавництв і піар–менеджерів сучасних письменників чудово вміють заплутати непосвяченого читача, представити літературну ситуацію в позі «ногами догори». Але «гамбурзького рахунку» ніхто не відміняв, і «цеховики», і «професійні» читачі, і просто люди, яким дано розумітися на літературі, точно знають, «хто є хто». Як укол у серце — звістка про смерть Василя Аксьонова, письменника із царини справжньої літератури і людини з біографією. У січні минулого року він переніс інсульт, і фактично з того часу ходив по межі між життям і смертю, то йдучи на поправку, то впадаючи в стан стабільно важкий. Відлюбив, відписав, відмучився...

Фешн–атмосфера

Фешн–атмосфера

Якщо ви запитаєте, чому покази круїзних колекцій уже третій рік поспіль відбуваються в Одесі, мені буде смішно. А чому усі кінематографічні і музичні фестивалі влітку проводять у приморських містах? Бо дизайнери, актори, режисери, музиканти — теж люди, які хочуть поїхати «у відрядження» до моря і працювати не в студії під кондиціонером, а недалеко від пляжу. І ще одна причина: Одеса оцінить! Жоден Київ чи Харків не дозволить собі в будній день у робочий час стільки оголеного тіла (один із головних трендів сезону) на вулиці, стільки яскравих барв, стільки виразних масивних прикрас, і головне — стільки упевненості у своїй красі. Отже, Одеса однозначно.

Олігархи відкривають свої скарби

Олігархи відкривають свої скарби

Віктор Пінчук і PinchukArtCentre. Ігор Понамарчук і музей «Духовні скарби України». Тепер — Олександр Прогнімак і Alex Art House. Багаті люди України намагаються створити імідж публічності і виставляють мистецькі раритети, які збирали роками, на загальний огляд у спеціально створених для цього власних культурних центрах.

Мода з морським бризом

Мода з морським бризом

Туристичний сезон у країнах Середземномор’я по–справжньому стартував з 1 травня. У Туреччині, наприклад, у цей час ще доволі екстремальне море, і купатися в ньому наважуються винятково любителі красивих жестів, а в Греції, принаймні на Іонічному морі, — повна благодать: вода, правда, схожа не на свіже молоко, а на шовк, який свіжо струменить по шкірі. Початок сезону — це ще й низка готельних «заманух», тобто акцій, які розважать туриста, що нудиться в п’ятизіркових барах від байдиків і повного релаксу.

Пітер Дорошенко: Участь художника у Венеційській бієнале — це як виступ на сцені: а раптом забудеш слова

Пітер Дорошенко: Участь художника у Венеційській бієнале — це як виступ на сцені: а раптом забудеш слова

7 червня у Венеції відкривається бієнале сучасного мистецтва — світовий арт–форум №1. Україну на ній представлятиме, за рішенням Міністерства культури і туризму, PinchukArtCentre. Комісар українського павільйону Пітер Дорошенко розповів «УМ» про свій проект «Степи мрійників», чому українських художників немає в головній кураторській виставці бієнале і як у них із Чичканом збіглися погляди на місце України у світі.

60 років в ім’я Кобзаря

60 років в ім’я Кобзаря

Завтра головний шевченківський музей — Національний музей Тараса Шевченка, той, що на однойменному бульварі, — прийматиме гостей: з нагоди 60–річчя музею обіцяв бути Президент України. Понад сто запрошень розіслали також у творчі спілки, Кабмін, Верховну Раду, в Шевченківський комітет, Інститут літератури, запросили лауреатів шевченківських премій, шевченкознавців, мистецтвознавців, художників, письменників та іншу шановану публіку.

Паперове мистецтво

Паперове мистецтво

«У витинанці є боязнь потрапити в плакат, карикатуру чи графіку, хоча до графіки вона таки найближча», — каже черкаський художник Микола Теліженко, проводячи екскурсію по виставці своїх витинанок у столичній галереї «Мистецька збірка». Кольорові й чорно–білі витинанки, епічні, багатофігурні й ліричні, ледь помістилися в трь­ох залах галереї і в коридорі. Не всі київські модниці, які купили вбрання із останньої колекції успішної дизайнерки Олесі Теліженко, знають, що на своїх сукнях, спідницях і комбінезонах вони носять інноваційні витинанки, створені Миколою Теліженком, батьком дизайнерки. Після «співробітництва» в колекції одягу сезону весна–літо–2009 «Татова вишиванка», де Олеся перенесла батькові малюнки на одяг, батько і донька вирішили зробити спільну виставку.

Японські кросівки в степах України

Японські кросівки в степах України

Про те, що Ілля Чичкан, київський художник, який останнім часом здебільшого малює мавп, представлятиме Україну на 53–й Венеціанській бієнале сучасного мистецтва, пліткували давно. Учора керівники PinchukArtCentre офіційно заявили: так, Україну на бієнале у Венеції представлятиме PinchukArtCentre, а Комісар Українського павільйону Пітер Дорошенко обрав художників — Іллю Чичкана (Україна) і Міхаро Ясухіро(Японія), третім «великим українцем» у Венеції буде Віталій Кличко — не лякайтесь, у ролі... куратора. (Недарма Віктор Пінчук їздив на останній бій Кличка). Гра в бісер? Гра з брендами? Пітер Дорошенко доволі розпливчасто говорить, чому таке дивне поєднання титулованих персон експозиції і що саме побачать вершки світового арт–ринку в Палаццо Поподопулі, який утретє поспіль орендує Віктор Пінчук у Венеції?

Високе і земне

Високе і земне

У понеділок Міністерстві культури і мистецтва відбулася щорічна колегія, правда, реформи Василя Вовкуна торкнулися і цього традиційного бюрократичного жанру. Зазвичай такі зібрання всіх керівників національних закладів культури, директорів заповідників, музеїв, начальників обласних управлінь культури проходили у Національній філармонії і були відкритими для преси, тепер відбулася перша зустріч за зачиненими дверима у вужчому колі — з начальниками обласних управлінь культури, потім буде зустріч міністра з головами творчих спілок, потім із директорами заповідників і музеїв і так далі. Прийшовши на брифінг міністра після колегії, я побачила чимало змін у міністерстві, насамперед зовнішніх.

«Широкоплеча» мода

«Широкоплеча» мода

Світові фешн–експерти очікували, що криза принесе моді свої дивіденди у вигляді нових ідей, форм, нових образів. Після чотирьох головних тижнів моди — у Нью–Йорку, Мілані, Парижі й Лондоні — стало зрозуміло, що новий Діор чи «нові бельгійці» не з’явилися, і мода найближчим часом піде второваною стежкою. Український тиждень моди, який проходив із 12 по 17 березня, закріпив світові тенденції і підтвердив слова голови оргкомітету UFW Ірини Данилевської, яка напередодні прогнозувала, що вітчизняні дизайнери чітко поділяться на дві групи — одні зроблять максимально носибельні колекції, щоб продати речі і вижити під час кризи, зберегти бізнес, а інші, користуючись спадом продажів, відірвуться по повній у творчості. Хороші, трендові і свіжі речі, до речі, були і в тих, і в інших.