Формула щастя: сьогоднішнє завтра Людмили Таран

Формула щастя: сьогоднішнє завтра Людмили Таран

Книжка Людмила Таран «Яблуня» (Л.: Видавництво Старого Лева) — це нариси про матерів письменниць Оксани Забужко, Наталки Білоцерківець, Софії Майданської і видавчинь Мар’яни Савки та Богдани Павличко.

Історії воєнного повсякдення: дослідження феномену добробатів в літературі

Історії воєнного повсякдення: дослідження феномену добробатів в літературі

Маємо вже кілька сотень книжок про російсько-українську війну. Найбільше спогадів — бійців, волонтерів, біженців. Найчастіше трапляються записки добровольців.

Аналітика без табу, світ без страху: рецензія на роман «Ноги» Владислава Івченка

Аналітика без табу, світ без страху: рецензія на роман «Ноги» Владислава Івченка

Більш сміливого роману в сучасному українському письменстві, аніж «Ноги» Владислава Івченка, не пригадати. Принаймні після роману Марини та Сергія Дяченків «Цифровий, або Brevis est» (2009).

Зігнорований аналітик: двокнижжя Жана-Крістофа Ґранже

Зігнорований аналітик: двокнижжя Жана-Крістофа Ґранже

Французька проза, маючи в пантеоні кращих реалістів світової літератури, традиційно розвивається у параметрах формальної логіки. Всіляка агностика тут — інородна.

«Війни не закінчуються. Їх або виграють, або програють»: фото-обереги Андрія Котлярчука

«Війни не закінчуються. Їх або виграють, або програють»: фото-обереги Андрія Котлярчука

Фотохудожник Андрій Котлярчук знімкує війну від початку. 2016-го вийшов його перший «звіт» — альбом «Добровольці» (К.: Фонд сприяння розвитку мистецтв). Він справляв дивне враження.

Архівний феєрверк: рецензія на книжку Аркадія Третьякова «Старий Хрещатик і його домовласники»

Архівний феєрверк: рецензія на книжку Аркадія Третьякова «Старий Хрещатик і його домовласники»

На мій погляд, книжка Аркадія Третьякова «Старий Хрещатик і його домовласники» (К.: Сучасний письменник) — найкраща праця про головну вулицю Києва, попри наявність вже досить значної літератури з хрещатикознавства.

Лорди Парадоксу: візуально-вербальний будильник Станіслава Єжи Леца

Лорди Парадоксу: візуально-вербальний будильник Станіслава Єжи Леца

От же ж дивна книжка: Лец плюс Ройтбурд чи навпаки? Хто «головний»? Репродуковані картини — самостійні станкові роботи. І польський письменник нічого не знав про українського художника: коли Лец відійшов, Ройтбурдові було п’ять рочків. Тож звідки ця потужна синергетика?