«Незалежність» від голлівудщини

«Незалежність» від голлівудщини

Захоплення широкого екрана американським ширвжитком, здається, поховало будь–яку можливість для українців дізнатись, що кіно США — це не лише Голлівуд, а й незалежні студії з маленьким бюджетом, які роблять «інакше» кіно. Ініційований минулого року фестиваль незалежного американського кіно «Незалежність» цього року представляє палітру художніх та документальних інді–фільмів, які ви ніколи не побачите в прокаті. Ці фільми є фестивальною «діаспорою» — призери американських кінофорумів «Санденс», «Вудсток», «Бастер», фестивалю у Сан–Себастьяні.

«Дівчина», яка взяла Марка Аврелія

«Дівчина», яка взяла Марка Аврелія

Усі дороги ведуть у Рим. Але це після Венеції. 17 листопада завершився Римський кінофестиваль, на майданчиках якого було показано 64 стрічки з 26 країн. Головою мистецького свята, що цьогоріч проводилося увосьме, став колишній «венеціанець» Марко Мюллер (з 2004 по 2011 рік Мюллер головував на Венеціанському кінофестивалі). А тріумфатором Римського фестивалю став американський режисер Ларрі Кларк та його стрічка «Дівчина з Марфи», за яку режисер і отримав гран–прі.

Жах, народжений «Квартирантом»

Жах, народжений «Квартирантом»

Фестиваль нового британського кіно цього року запропонував не лише добірку найновіших фільмів iз Туманного Альбіону, а й стару добру класику — німу стрічку «Квартирант» короля саспенсу Альфреда Хічкока. Хоча елементу новизни фільм 1926 року таки не позбавлений — якби не ретельна реставрація та нова звукова доріжка, плівка мала б усі шанси розсипатись у процесі показу, а запис мелодії, що озвучував трилер майже 90 років, лякав би тріскотом iз динаміків. У Києві «Квартирант» постав iз новим саундтреком від Лондонського симфонічного оркестру, а блиск німого кінематографа на великому екрані не затьмарювали «відмітки часу» — подряпини на плівці.

50 відтінків «Бітлз»

50 відтінків «Бітлз»

Нова хвиля бітломанії накрила Київ і, за прогнозами галеристів, триватиме до 12 грудня. Саме стільки триватиме ексклюзивна виставка фотографій «Бітлз», зроблених з 1960 по 1964 рік. З нагоди відкриття виставки у Центрі сучасного мистецтва М17 до столиці завітала авторка робіт — німецький фотограф Астрід Кірхер. Уже 75–річна пані Кірхер на презентації виставки із посмішкою згадувала, як познайомилась із «бітлами», і розкрила таємницю походження тодішнього рокерського стилю гурту.

З Америки — з любов’ю

З Америки — з любов’ю

Молода американка, прихильниця ретро–стилю та володарка меланхолійного вокалу включила Київ до списку міст свого європейського турне. Концерт відбудеться 10 червня, а майданчиком для зіркового шоу стане Палац «Україна». Співачка презентуватиме новий альбом Born to Die: The Paradise Edition, який є перевиданням дебютного альбому, що включає вісім нових треків.

Заспівай про тахікардію

Заспівай про тахікардію

Літераторка і співачка Ірена Карпа разом із музикантами зі свого гурту QARPA почала записувати дев’ятий студійний альбом. Перша пісня платівки вже готова. Трек має назву «Тахікардія», слова належать львівському письменнику Юрію Іздрику.

Плачте, мешканці «Городка»

Плачте, мешканці «Городка»

Володар пишних вусів та невичерпного почуття гумору, народний артист Росії Ілля Олейников страждав від серцевої недуги майже півроку. Проте на екрані залишався усміхненим та бадьорим, а у комедійній телепрограмі «Городок» знімався навіть після втрати голосу. Було вирішено, що до одужання в «Городку» Олейников говоритиме «іншим голосом» — озвучував іншиий актор. Але одужати не вдалося…

Неукраїнською про українське

Неукраїнською про українське

Видавництво Івана Малковича готує до друку шокуючу книгу під назвою «Красный апокалипсис: сквозь голодомор и раскулачивание» Дмитра Гойченка. Це буде перша книга «А–БА–БИ–ГА–ЛА–МА–ГИ» російською мовою.

Memento mori

Memento mori

Друга режисерська спроба богемної москвички Ренати Литвинової — стрiчка «Остання казка Рити» — «зазнала» української прем’єри. Нагадаємо, що росiйська телекритика називала цей фiльм «найбiльш очiкуваною прем’єрою Мiжнародного московського кiнофестивалю», також «Казка...» була представлена на фестивалi у Каннi.

21 поруч із Хьорстом

Мистецька премія Future Generation Art Prize 2012, що її започаткував ще у 2009 році Віктор Пінчук, цього року вручатиметься вчетверте. Конкурс, що об’єднує митців віком до 35 років iз рiзних країн. Головний приз — 100 тисяч доларів — отримує митець, якого обере міжнародне журі. А поки до церемонії нагородження лишається більше місяця (вона відбудеться 7 грудня), усі бажаючі мають змогу оцінити роботи 21 номінанта, які з 3 листопада виставлено в галереї PinchukArtCentre. До шорт–листа цьогорічних учасників увійшли представники Італії, Лівану, США, Бразилії, Японії, Китаю, Чеської Республіки, Єгипту, Ірану, Туреччини, Аргентини , Польщі та Великобританії. Україну в мистецькому змаганні представлятиме арт–група Р.Е.П. та лауреат Головної премії PinchukArtCentre –2011 Микита Кадан. Його об’єкт під назвою «Постамент» журі назвало «чистотою та витонченою ідеєю заповнення простору міста з його поточними мутаціями та перетвореннями». «Мій робочий матеріал  — це українська реальність. Мене турбує проблематика постсоціалістичної та неокапіталістичної забудови міського простору», — так охарактеризовує своє творче амплуа Микита Кадан.