Традиції святкування Великодня: паски, крашанки, писанки, мальованки
Усе це є частиною нашої української культури – тієї культури, яку ворог так ретельно нині намагається знищити, понівечити, сплюндрувати. >>
Ларрі Кларк зі срібною статуеткою Марка Аврелія — головного приза Римського кінофестивалю. Фото Рейтер.
Усі дороги ведуть у Рим. Але це після Венеції. 17 листопада завершився Римський кінофестиваль, на майданчиках якого було показано 64 стрічки з 26 країн. Головою мистецького свята, що цьогоріч проводилося увосьме, став колишній «венеціанець» Марко Мюллер (з 2004 по 2011 рік Мюллер головував на Венеціанському кінофестивалі). А тріумфатором Римського фестивалю став американський режисер Ларрі Кларк та його стрічка «Дівчина з Марфи», за яку режисер і отримав гран–прі.
«Дівчина з Марфи» оповідає історію молодого хлопця, що живе у прикордонному містечку Марфа у штаті Техас. На тлі протистояння мексиканців та американців, підлітків, для яких введено комендантську годину, та дорослих, у місті з’являється загадкова художниця, і шістнадцятирічного Алекса полишає спокій.
Ларрі Кларк зазнав скандальної слави як фотограф, адже досліджував проблему моральності сучасної молоді, за що його звинувачували у пропаганді дитячої порнографії. В 1995 році Кларк дебютував у кіно з соціальною драмою про молодь Манхеттена під назвою «Дітки», яка прогриміла у Каннi. В останній стрічці режисер продовжив тему підліткових комплексів та амбіцій.
Італійська стрічка «І вони називають це літом» відхопила одразу дві нагороди: кращий режисер (Паоло Франкі) та краща акторка (Ізабелла Феррарі). Відгуки критиків досить довго відводили цій стрічці роль «темної конячки» у переліку ймовірних призерів. Хтось хвалив Франкі за метод навмисно порушеної хронології у драмі, а хтось критикував за нікчемні сцени у ліжку та гнітючу депресивність.
Найкращим актором було визнано француза Жеремі Елькайма за роботу у фільмі «Рука в руці». Історію кохання у стилі мюзикл критики назвали не інакше як дивною, а нагороду Елькайма визнали «втішним призом» для режисерки Валеррі Донзелі, що лише чотири роки тому спробувала себе у подібному амплуа.
Призером у категорії «Кращий сценарій» стала американська драма про двох братів «Життя у мотелі». До слова, приз глядацьких симпатій також дістався творцям цього фільму — братам Гебріелю та Алану Польськи.
Останній фільм Кіри Муратової «Вічне повернення. Кінопроби» з Ренатою Літвіновою у головній ролі, що представляв Україну в Римі, також не отримав відзнак, зате урочисто закривав конкурсну програму в передостанній день фестивалю. До слова, єдиною відзнакою для України на Римському кінофестивалі поки залишається статуетка за найкращу чоловічу роль, яку отримав Богдан Ступка у 2008 році, щоправда, за гру в польському фільмі Кшиштофа Зануссі «Серце на долоні».
Усе це є частиною нашої української культури – тієї культури, яку ворог так ретельно нині намагається знищити, понівечити, сплюндрувати. >>
У Києві на станції метро «Звіринецька» в ніч з 1 на 2 травня з колійних стін демонтували стару назву «Дружби народів» та встановили два з чотирьох необхідних комплектів нової назви. >>
У Києві у вівторок, 30 квітня, стартував Фестиваль української писанки. На ньому було зафіксовано світовий рекорд із наймасовішого розпису майстрами з різних регіонів України. >>
МУР — це молодий музичний проєкт, що в своїх треках висвітлює одну з найболючіших трагедій українського народу XX століття — «Розстріляне відродження». >>
Композитори Ілля Разумейко та Роман Григорів, які створюють разом сучасні опери, а за одну з них навіть отримали Шевченківську премію, — 10 травня у Києві представлять свій новий твір Gaia-24. >>
Міжнародний літературний конкурс «Коронація слова» оголосив переможців відзнаки «Золоті письменники України» під час фестивалю «Книжкова країна». >>