Прощавай, нукліде!

Прощавай, нукліде!

На вході в галерею «ПідWall» поставили мольберт із фотографією значка радіації і стіл із квіткою під скляним ковпаком. Це влучно ілюструє задум організаторів виставки «Чорнобиль сьогодні: 20 років після аварії» (Екоклуб НаУКМА) — життя продовжується.

Борщ для примадонни

Борщ для примадонни

Невибаглива і неперевершена — бувають же випадки, коли префікс «не»- прикрашає — оперна діва Монсеррат Кабальє прилетіла до Києва в понеділок пообіді. Як і минулого разу, сеньйора вирішила не мчати з корабля на бал, а передбачливо залишила для репетицій два дні. Щоправда, минулого разу репетирували ще й з російською зіркою опери Миколою Басковим, а зараз — тільки Україна і Іспанія. Це, можна сказати, перший концерт, коли українець не просто виконає кілька партій у концерті світової знаменитості, а буде її повноправним партнером. І Володимир Гришко, і Монсеррат Кабальє відспівають по окремому відділенню, а також кілька дуетних пісень: іспанською та одну сюрпризну — українською.

Рок-н-ролл для черепах

Те, що рок-н-ролл таки живий, доводили фестивальщики «Украбіллі Вибуху!» минулими вихідними. Організатори фесту, український клуб шанувальників рок-н-ролу — www.ukrabilly.com — свої аргументи вирішили приурочити до дня народження рок-н-ролу. 12 квітня 1954 року американський співак Білл Хейлі (Bill Haley) записав композицію Rock Around The Clock, яку прийнято вважати гімном рок-н-ролу. А назвою фестиваль, кажуть в оргкомітеті, завдячує рівненському гурту «От вінта», які вигадали для своєї музики спеціальний термін — украбіллі — поєднання рок-н-роллу, сайко, кантрі, блюзу та українського фолку з україномовною лірикою.

Хто в церкву не ходить, той премії отримує

Амбітно і впевнено заанонсувала появу нової музичної премії ShowBiz AWARD, яка «вперше в Україні створюється і реалізується в умовах відкритості та об'єктивності», Асоціація «ШоуБіз». Цим твердженням оргкомітет ShowBiz AWARD поставив під сумнів досягнення всіх двох із половиною попередніх українських музичних премій, які отримували виконавці останнім часом. Справді, музпремій у нас усього нічого (може, це і на краще), втім і оцінювати особливо немає кого. «Таврійські ігри», скажімо, свого часу від роздачі своїх слонів відмовилися — погоничів не було.

Чичеріна: Не наша Юля

Чичеріна: Не наша Юля

Зірковий музикант — це не тільки той, хто співає/відкриває рот під фонограму чи пише музику/тексти. Він — народний улюбленець і відповідає чеховським критеріям про «все прекрасне»: подекуди секс-символ, креативна, неординарна особистість, людина з активною життєвою позицією. Нам важливо слухати полум'яні проповіді музичних зірок із революційних сцен, дивитися, як вони готують у кулінарних телешоу чи читати/дивитися їхні інтерв'ю. Хоча, узагальнено кажучи, насправді ми повинні тільки слухати їхню творчість. Подекуди це «жовтий» інтерес, але часто думається, що людина, яка створює ТАКУ музику й пише ТАКІ тексти, в житті має бути ще цікавішою.
Одна з найкращих російських музикантів Юлія Чичеріна здавалася такою. Її пісні завжди актуальні, вони — окрема, створена маленькою принцесою Юлею планета. Тут пронизане радіохвилями «жареное сонце больших городов» дозволяє купатися у фонтанах, смішити перехожих і не вірити в старість. Утім там «бывает только зима и лето», а значить — «ночью, понурившись, по темным улицам, по грустным улицам — одна», і «в долгом пути» «рисую на обрывках облаков свои желания». Але образ не вийшов цілісним і повноцінним. Юля-музикант і Юля-особистість, як виявилося, різні люди. Перша — приїздить до Києва доволі часто, а друга ніколи тут не була. Чичеріна-музикант розповідає про себе в кожному рядку своєї пісні цілу життєву повість, Чичеріна-особистість — затворник, відповідь на питання у якого щоразу треба витягати лещатами.
Минулого тижня Юля-музикант презентувала в Києві свій новий альбом «Музыкальный фильм». Юля-особистість навіть відповіла на запитання українських журналістів. Щоправда, здебільшого коротко, ствердно або заперечливо, подекуди мугикаючи «угу» чи «и-и» — так, що в присутніх не зникала нав'язлива думка про безпідставну зверхність, якою хворіють заїжджі російські зірки.

«Контакт» встановлено

«Контакт» встановлено

Основна частина фестивальної програми пройде в традиційному для такого штибу акцій місці — Будинку кіно, але новаторською рисою, на якій оргкомітет ставить акцент, стала доступність показів для більшості глядачів. Основною метою «Контакту» називають майбутню масовість документального кіно в Україні, адже у багатьох розвинутих країнах такі стрічки часом бувають популярнішими за художні. Як зазначає генеральний директор кінофестивалю «Молодість» та арт-директор «Контакту» Андрій Халпахчі, Україні просто потрібна промо-організація, яка б просувала вітчизняний кінематограф, і документальний у тому числі.

На смак — ну чиста Лобода

На смак — ну чиста Лобода

Світлана Лобода, яка свого часу теж була однією з учасниць найпопулярнішого жіночого колективу у більшості пострадянських країн, а потім підписала контракт з Universal Music і в листопаді минулого року випустила дебютний альбом «Ти не забудеш», зняла четверте відео на ліричну композицію «Чорный ангел». З цього приводу Світлана вирішила зібрати прес-конференцію у нетиповому для презентацій кліпів місці — в інформаційній агенції УНІАН, куди вона прийшла з іще однією колишньою учасницею «ВІА Гри» Надією Грановською, чи радше Мейхер (коли продюсер «ВІА Гри» Дмитро Костюк створював групу за її та Олени Вінницької участi, то запропонував Наді змінити прізвище для другого складу гурту — ГРАновська. Тепер вона повернулася до справжнього прізвища). Лобода запросила Мейхер зніматися у кліпі, «тому що дві сильні жінки краще однієї» і «тому що поява чоловічого образу зробила би історію важчою, більше фізичною і натуральною».

Євроремонт для «чайників»

Якби в українських музичних кліпах була «секція» так званого арт-хаузу, то незмінне перше місце би займав гурт «Ремонт води». Чимало з їхніх шести готових кліпів вважають на музканалах неформатом: чи то через серйозність порушених тем, чи внаслідок аж ніяк не форматного звукоряду. Останній — «Міндалямі» — вийшов яскравим, але теж про, як влучно зазначають учасники гурту, ілюзорність буття. Прикметно, що кожне відео «Ремонту води» придумали самі музиканти, а їхні ідеї зрозумів і втілив московський режисер Андрій Новосьолов, який народився у Києві (він також автор фільму про Бориса Гребєнщикова «Настрій ПСІ», притчі «Крила канібалів», котрий зняв після експедиції до Папуа-Нової Гвінеї, та відео для «Чайфа», «Танців Мінус», Алли Пугачової, Філіппа Кіркорова та інших). І майже кожне відео — продумане до деталей, вирізняється багатством ідей, цікавими декораціями, і, якщо дозволите, масовкою — як з людей, так і, наприклад, з повітряних кульок, які заполоняють весь екран. Тому і не тільки відео можна переглядати ще раз, наче короткометражку, відкриваючи чакри для ловлі режисерського месиджа, і закриваючи їх, подекуди його не зловивши.

Ой, Тіно, чичері!

Ой, Тіно, чичері!

Відеопредставлення Тіни Кароль на пісню Show Me Your Love знімали в одному зі столичних ресторанів, а також у гей-клубі. Як і у минулому кліпі співачки — «Выше облаков» — режисером виступив Герман Глинський. «Оскільки моя пісня про любов, ми вирішили не спрощувати сюжет до відносин між чоловіком і жінкою. Отож у відео — і геї, і лесбійки, і представники молодіжної субкультури — панки, растамани в характерному для них одязі, з дредами. Цих людей зараз поки не схвалює суспільна мораль, i вони почувають себе «затиснутими». А в пісні я саме співаю: «Дай мені свою любов, відкрийся», — розповіла Тіна журналістам.

Вільний канал, будь ласка!

Вільний канал, будь ласка!

Новий музичний канал — MTV-Україна, який, заанонсовано, з'явиться у кабельних мережах країни в другій половині року, оголошує відкритий кастинг ведучих. Він відбудеться у п'ятницю, 7 квітня, на майдані Незалежності в Києві (ТЦ «Глобус» на території кав'ярні Coffee House). Спробувати себе в ролі ведучого зможуть усі охочі віком від 18 років. У прес-службі каналу «УМ» повідомили, що цей кастинг буде радше для тележурналістів-новинарів, які повинні не лише «дивитися в кадрі», «бути головою, що говорить», а й орієнтуватися в темі, про яку розповідають глядачам: музичні фестивалі, біографії відомих гуртів чи виконавців, напрями та стилі музики.