Ірпінь—Копенгаген—Київ
Ця історія майже містична. Неймовірний збіг обставин сприяв створенню цього проєкту, присвяченого сміливості та стійкості українців. >>
Aфiша фiльму Дзиги Вертова «Людина з кіноапаратом».
Основна частина фестивальної програми пройде в традиційному для такого штибу акцій місці — Будинку кіно, але новаторською рисою, на якій оргкомітет ставить акцент, стала доступність показів для більшості глядачів. Основною метою «Контакту» називають майбутню масовість документального кіно в Україні, адже у багатьох розвинутих країнах такі стрічки часом бувають популярнішими за художні. Як зазначає генеральний директор кінофестивалю «Молодість» та арт-директор «Контакту» Андрій Халпахчі, Україні просто потрібна промо-організація, яка б просувала вітчизняний кінематограф, і документальний у тому числі.
Конкурсна програма «Контакту» складається з двох частин — міжнародної (журі очолює литовський режисер-документаліст Саулюс Бержиніс) та національної (голова суддів Мирослав Попович). Комісію з відбору фільмів як для національної, так і міжнародної програми очолив відомий кінокритик і сценарист, а також постійний автор «УМ» Сергій Тримбач. Головний приз фестивалю — 5 тисяч доларів.
Деякі покази можна відвідати в кінотеатрі «Батерфляй-Ультрамарин», і ціни на них, на відміну від іншого кінофестивалю — «Молодість», — не за межами добра і зла. Щоправда, деякі фільми будуть показані мовою оригіналу з субтитрами. В цьому році на міжнародний конкурс відібрано 7 українських фільмів: «Стояв собі будиночок» (режисер Олена Фетисова), «Nevseremos. Люди з Майдану» (Сергій Маслобойщиков), «Адам і Єва» (Мурат Мамедов), «Олександра Eкстер і світова сценографія» (Валентин Соколовський), «Подорожні» (Ігор Стрембіцький), «Замки України» (Артем Сухарєв), повнометражна програма ознаменувалася лише одним українським фільмом — стрічкою Олеся Саніна «День сьомий».
Позаконкурсна програма не менш цікава — наприклад, у Києво-Могилянській академії покажуть ретроспективу голландських фільмів, програму, присвячену діячам мистецтва, а також ретроспективу фільмів Дзиги Вертова («Людина з кіноапаратом» (1929, у супроводі музики Майкла Наймана), «Шоста частина світу» (1926), «Три пісні про Леніна» (1934, у супроводі електронної музики Олексія Петрова), «Кіноправда», № 23 (1924), «Кінооко» (1924).
А першим фільмом, який показали одразу після офіційної частини відкриття фестивалю, став лауреат «Оскара-2005»( «Найкращий документальний фільм»), який мав великий успіх у американському та французькому прокатах, стрічку «Подорож імператора» (друга назва «Марш пінгвінів») режисера Люка Жаке. Цей фільм разом із сім'єю також переглянув Віктор Ющенко.
Ця історія майже містична. Неймовірний збіг обставин сприяв створенню цього проєкту, присвяченого сміливості та стійкості українців. >>
Так уже склалося історично, що український спротив завжди вигадливий і яскравий, мистецький, символічний, сатиричний, зухвалий. >>
У Великій лаврській дзвіниці Києво-Печерської лаври відкрилась виставка "Ікони на ящиках з-під набоїв". Це проєкт київських художників Соні Атлантової та Олександра Клименка. >>
Директором державного підприємства "Національна кіностудія художніх фільмів ім. Олександра Довженка" Державне агентство з питань кіно призначило кінорежисера, продюсера Андрія Дончика. >>