Геть, дрібното!

Незабаром маленькі маршрутні мікроавтобуси, до яких треба заходити зігнувшись, можуть зникнути зі столичних автошляхів. Київрада на своєму останньому засіданні ухвалила рішення про посилення технічних вимог до автобусів на міських маршрутах. Згідно з ними, маршрутка мусить мати не менш як дев'ятнадцять «сидячих» місць, двоє автоматичних дверей та двигун з еконормою «Євро-1». Ці характеристики немовби «списані» з автобуса «Богдан», а мікроавтобуси «Мерседес», «Газель» та «Івеко», до яких заходити треба через передні двері, очевидно не відповідають новим вимогам.

Сага про Черновецького і Київську фортецю

Сага про Черновецького і Київську фортецю

«...Літа Божого 2007, дня п'ятнадцятого березня, на третій місяць облоги Київської фортеці, надумали лицарі вилазку зробити під замок бургомістра Черновецького і раті його, сиріч Київради. Хоч нечисленне та славне подвигами, вийшло лицарство зі стін фортечних, у супроводі прекрасних своїх дам, гучно в ріг засурмивши. А бургомістр вже чекав на них у своїй вежі кам'яній, городовими-міліціянтами себе оточивши. Прийшли лицарі під стіни та й почали сурмити, викликати бургомістра, щоб відповів по правді, для чого фортецю Київську стародавню облягає, ханові Батию уподібнюючись. Затремтіли стіни від звуку рога бойового, та встояли, а бургомістр так і не вийшов до народу...»

ПРОти кого ПРО?

ПРОти кого ПРО?

Розгортання американцями системи протиракетної оборони (ПРО), яке було причиною суперечок між США та Росією, віднедавна стало актуальною проблемою і для наших сусідів — поляків та чехів. Саме в їхніх двох країнах Пентагон планує розмістити елементи свого «протиракетного щита». За словами американців – аби убезпечити Європу від іранських ракет. Та, щойно оголосивши про таку можливість, Сполучені Штати одразу «пожали бурю». Багато країн ЄС насторожено сприйняли цю ініціативу, в Чехії та Польщі ПРО зустріли протестами, а росіяни погрожують націлити на польські й чеські протиракетні об'єкти свої ядерні ракети. В Україні ПРО теж стала об'єктом суперечок та побоювань. Аби сформувати свою позицію в протиракетних перипетіях, Київ зажадав від Вашингтона детального звіту про його плани щодо Польщі й Чехії, в Україну прибув генерал Генрі Оберінг, керівник Агентства протиракетної оборони США.

Комунальний фашизм

Київ. Ніч. Ви після важкого робочого дня повертаєтеся додому. Раптом чуєте: «Стояти! Ваш паспорт або реєстраційний номер!» До вас підходять суворі міліціянти. Паспорта з собою не маєте? Номера не знаєте? «Ага, то ти, голубе, нелегал?! Ну то плати штраф!»

«Антишансон» для «малоліток»

«Антишансон» для «малоліток»

Київський театр «Постскриптум» — незвичайний. Його режисер Володимир Сокол та майже всі з 28 акторів — це колишні в'язні, ті, хто вчинив злочин і відбув кару. Вони знають, що таке «зона» не з телесеріалів та «шансону». Кожен із цих людей пережив «момент істини», коли, стоячи над прірвою, мав вибирати: зірватись вниз чи знайти сили, аби змінити своє життя. Тепер кожен iз них має родину та роботу. Театр для них — це спосіб показати своє «попереднє життя» без прикрас і довести на власному прикладі, що з «великої дороги» зійти ніколи не пізно.

Автостраж

Автостраж

Забезпечити свій автомобіль від викрадення непросто. Відбувається свого роду технологічна війна між викрадачами та спеціалізованими фірмами, які встановлюють протиугінні системи. Полем бою і головним трофеєм є автомобіль. У ДАІ запевняють: встановлення на автомобіль будь-якої протиугінної системи вже кардинально знижує небезпеку викрадення вашого авто, адже коло крадіїв, яким воно «по зубах», звужується до технічно добре оснащених спеціалістів. Та є система, яка має славу «непотоплюваної» — супутникова. Її перевага в тому, що коли авто і викрадуть, то далеко на ньому не заїдуть, і воно не пропаде непомітно в хащах велетенського міста. Чи справді все так оптимістично, намагалися з'ясувати на «круглому столі» «Супутникова система охорони автомобіля: панацея від крадіжок чи новітнє шахрайство?», організованому журналом «F+S: Технології безпеки та протипожежного захисту».

Ми їм газогін, вони нам — фугас

3 березня поблизу містечка Каадат Савуаш на території Алжиру авто, в якому їхали українські робітники, підірвалося на фугасі. Поранені — С. А. Іванов та Г. Ю. Черевко — працювали машиністами-трубоукладальниками на російську фірму «Стройтрансгаз». З різними травмами їх доправили до центрального військового шпиталю міста Алжир, столиці республіки.

Хто «нон», а хто «грата»?

Ще один громадянин РФ, мер Москви Юрій Лужков, може бути оголошеним небажаною в Україні персоною. 21 лютого він узяв участь у відкритті «Дому Москви», збудованого на території, яку орендує в Севастополі одна з частин Чорноморського флоту. Виступаючи перед місцевою російською общиною, експресивний мер уже вкотре не добирав виразів щодо цієї «п'яді російської землі», яку «відхапала» Україна. Чим увірвав терпець українським Міністерству закордонних справ та Службі безпеки.

«Ми не брали Київську фортецю!»

«Ми не брали Київську фортецю!»

Будівлю військового телеграфу ХІХ століття знесли ще 2001 року, а не в новорічну ніч на 2007-ий. Такого висновку дійшла комісія Київської міськдержадміністрації на чолі з заступником міського голови Володимиром Головачем, яка з початку року розслідувала цей інцидент. Зібрані матеріали тепер передасть правоохоронним органам, які й мають розбиратися, «хто винен».

Чорноморський клопіт

Чорноморський клопіт

Вирішення проблем, пов'язаних із неконституційним перебуванням Чорноморського флоту Росії на території нашої країни, схоже на серіал. Тим більше що російська сторона не дуже поспішає назустріч. Цього вівторка в Москві відбулося четверте засідання підкомісії з питань ЧФ РФ міжнародної комісії «Ющенко—Путін». «Кількість зустрічей поки що не перейшла в якість підготовлених документів, — прокоментував результати засідання в. о. міністра закордонних справ Володимир Огризко, який очолював українську делегацію.