Автостраж

06.03.2007
Автостраж

      Забезпечити свій автомобіль від викрадення непросто. Відбувається свого роду технологічна війна між викрадачами та спеціалізованими фірмами, які встановлюють протиугінні системи. Полем бою і головним трофеєм є автомобіль. У ДАІ запевняють: встановлення на автомобіль будь-якої протиугінної системи вже кардинально знижує небезпеку викрадення вашого авто, адже коло крадіїв, яким воно «по зубах», звужується до технічно добре оснащених спеціалістів. Та є система, яка має славу «непотоплюваної» — супутникова. Її перевага в тому, що коли авто і викрадуть, то далеко на ньому не заїдуть, і воно не пропаде непомітно в хащах велетенського міста. Чи справді все так оптимістично, намагалися з'ясувати на «круглому столі» «Супутникова система охорони автомобіля: панацея від крадіжок чи новітнє шахрайство?», організованому журналом «F+S: Технології безпеки та протипожежного захисту».

 

      Суть цього протиугінного засобу полягає у використанні системи глобального позиціонування (GPS). Вона складається з двадцяти чотирьох супутників, які, перебуваючи на різних навколоземних орбітах, «моніторять» земну поверхню. Як стверджує досвідчена на українському ринку компанія Benish GPS, автомобіль, оснащений таким обладнанням, кожної миті «бачать» не менш як три супутники. Таке обладнання встановлюють лише спеціалісти і демонтувати його можна, хіба що розібравши авто. Департамент ДАІ та Benish GPS уклали угоду, за якою інформація про викрадення автомобіля з GPS передається даішникам, а ті, у свою чергу, ловлять злодія. Крім того, коли злодій намагається зламати двері й потрапити в салон, вмикається сигналізація, блокується двигун і подача пального, а також вимикається запалювання. На мобільний телефон власника машини автоматично надходить SMS-повідомлення про інцидент. Таке саме повідомлення отримує диспетчерський пункт ДАІ.

      Якщо зловмисники заволоділи ключами чи кодом дистанційного керування і таки завели машину, власник може заблокувати двигун просто з мобільного телефону або передзвонити в диспетчерський центр.

      Поки авто не намагаються вкрасти, система GPS пасивна. Переміщення машини починають відслідковуватися лише в разі подачі сигналу тривоги. Сам водій не бачить цього обладнання і не може з нього скористатися для навігації.

      Використання мобільного стандарту GSM, на думку учасників «круглого столу», і є слабким місцем системи GPS, адже всім відомо, що SMS може надійти миттєво, а може й за кілька днів — залежно від покриття. До того ж короткі повідомлення не є гарантійною послугою мобільних операторів.

      Benish GPS — не єдина з фірм, яка встановлює супутникові протиугінні системи. Проте решта працюють із приватними охоронними структурами і не мають покриття на територію всієї України. Більшість таких фірм діють лише в містах-«мільйонниках».

      Однак стовідсоткової гарантії супутникова система не дає. Крадії-професіонали, які полюють на дорогі іномарки, мають обладнання, яке дозволяє якщо не вимкнути, то принаймні «заглушити» GPS. Валерій Прудь, який займається страхуванням дорогих автомобілів, стверджує, що випадки викрадення дорогих автомобілів були: «Ставиться «глушилка», вона на радіоринку, кажуть, є, і не така вже й дорога. Як тільки її ставлять і сигнал (від машини до супутника) зникає, відразу йде команда вимкнути все в машині або вмикається сигнал тривоги. Фіксується лише останнє місце, де була машина, коли сигнал пропав».

      Встановлення такої системи коштує від п'ятисот до двох із половиною тисяч доларів, тому вона охороняє дорогі авто. Найбільш популярні у крадіїв марки — Lexus, Toyota й Audi. Відтак дізнатися щось певне про «пригоди» таких машин непросто. У Benish GPS нам повідомили, що жодного автомобіля, оснащеного саме їхньою системою, ще не викрадали. У Державтоінспекції кажуть, що випадки були, але завдяки сигналу викрадені автомобілі вдалося повернути за декілька годин. Зважаючи на те, що ДАІ та Benish — партнери, а власники дорогих автомобілів не надто охочі афішувати свої проблеми, випадки викрадення машин з GPS-устаткуванням можуть і не виносити з «ізби».

      Утім учасники «круглого столу» зійшлися на думці, що, незважаючи на ці недоліки, GPS — найнадійніша на даний момент протиугінна система. Саму технологію супутникового глобального позиціонування, яка створювалася як секретне військове ноу-хау, тепер використовують всюди, де необхідна навігація. З'явилися навіть годинники й мобільні телефони з вбудованим пристроєм GPS. На думку Євгена Коржова, директора компанії «Текон», найближчим часом GPS подешевшає. «Вже зараз ці системи вже перетворюються на ширвжиток, і говорити про високі ціни для них неправомірно.

  • Під прапором строгості

    Традиційний час щорі­чних прем’єр «залізних коней» в Україні — автосалон SIA, який щороку наприкінці весни проходить у Києві. До 2 червня в експоцентрі на Лівому березі триває вже 21–й за ліком автопоказ SIA. >>

  • Прощання з бензином

    Знаменитий, із «родоводом» і значною кількістю світових прем’єр найновіших авто, Женевський салон триватиме десять днів. Уже зараз зрозуміло, що він неодмінно здивує й навіть вразить шанувальників автомобілів. Адже це шоу фірм–виробників, інженерів, комп’ютерників, дизайнерів — єдине в Європі, яке відбувається щороку.

    Цього разу наголос салону — на екологічному транспорті, якому віддадуть спеціальний Зелений павільйон величезного виставкового центру Palexpo поруч із женевським аеропортом «Куантран». Три роки тому альтернативні й екологічні авто отримали спеціальний майданчик для показу своїх досягнень. Малі підприємства демонстрували машини недалекого майбутнього. Тепер тенденцію підхопили й провідні автовелетні світу. Вони покажуть новітні концепт–кари в царині екологічно чистих автомобілів. А всього 82–й автосалон пропонує відвідати дев’ять окремих секцій всесвітнього шоу нових машин. >>

  • Антикваріат класу люкс

    У вихідні в парку Пушкіна було паломництво автолюбителів і дітей — багатії з України, Росії і Білорусі виставили свої дорогі чоловічі іграшки — ретроавтомобілі. Подія надзвичайна ще й тому, що виставка Retro & Exotica MotorShow в Україні проводиться вперше. Ребристі довгі капоти старих «Кадилаків», хромована сталь бамперів, навіть на око інший вид металу — частина експонатів виставлена на вулиці, а найдорожчі екземпляри — старі і новісінькі — зібрані всередині експоцентру Acco International. Черга до каси за вхідними квитками була стабільно довгою, організатори очікували до 50 тисяч відвідувачів. >>

  • Мотодрайв-2007

    «Останні кілька років в Україні вiдбувається таке активне зростання моторинку, що це можна назвати вибухом, — розповів «УМ» Костянтин Тумаєв, директор фірми «Автоінтернешнл» (яка є офіційним представником «Судзукі» в Україні). — Якщо приріст вітчизняного авторинку на рік становить 40 відсотків, то моторинок збільшується на 80 відсотків на рік. Для порівняння — в Європі приріст моторинку становить 5—7 відсотків на рік. І цей вибух триватиме ще років десять». За словами Тумаєва, найактивнішими покупцями мототехніки є байкери Києва, Криму, Одеси, Харкова, Дніпропетровська. Активізувалися покупці з Закарпаття, Львівщини. Ціни на мототехніку, представлену на виставці, коливалися від тисячі доларів за скутер до 35 тисяч у. о. за туристичний мотоцикл «Хонда голд вінг».
    Мототехніка українського виробництва на виставці не була представлена, незважаючи на те, що багато вітчизняних байкерів їздять на перебраних, відремонтованих та часто тюнінгованих старих «дніпрах» (дніпропетровський мотоцикл «Днєпр-12») та «касіках» (київський «К-750»). Як розповів член київського байк-клубу «Сільвер булітс» (Срібні кулі) Blаck, столичні байкери ще років десять тому намагалися переконати керівництво Київського мотозаводу активніше братися за вдосконалення своїх моделей мотоциклів, проте люди, які очолювали колись перспективне виробництво, вирішили, що краще здати площі практично в центрі міста в оренду, і тим втратили шанс заявити про себе на сучасному моторинку. Blаck із сумом повідомив, що представники «Харлей Девідсон» та фірми «Вікторі» не зацікавилися «Київмото», бо технології настільки пішли вперед, що використати активи українського мотозаводу вже неможливо. >>

  • Якщо космос не по кишені...

    Найпоширеніший протиугінний засіб — сигналізація. Існують різні види сигналізації, залежно від типу датчиків. Найпростіші — вмонтовані у двері й капот контактні датчики, які спрацьовують від розмикання електричного кола. >>

  • Їду... на автопілоті

    Наші діти та онуки не будуть перейматися проблемою складання іспиту на водійські права, оскільки приблизно 2030 року в продаж надійдуть авто, які не потребуватимуть водія. Американські науковці вже працюють над розробкою таких диво-машин. 3 листопада цього року у США відбудуться вже треті автомобільні гонки автомобілів-роботів. Цими машинами керують комп'ютери, яким дані про орієнтацію на трасі переказують лазерні датчики, камери кругового огляду, радари для визначення швидкості та прилади супутникової навігації. >>