На Заході хмарно...

На Заході хмарно...

Із Західної Європи — епіцентру чергового економічного цунамі — за останній тиждень надійшло багато свіжих новин. Хороша з них тільки одна... Отже, державний борг Греції зменшився на понад 30%! І тепер він становить «усього лише» 132,4% від ВВП країни. Натомість, сукупний борг інших 17 країн, що користуються євровалютою, за останній квартал виріс до 88,2% від ВВП. Це, до речі, абсолютний рекорд за весь час існування валютного блоку. Тобто з 1999 року.

Не зберуть селяни — видобудемо з шахт!

Не зберуть селяни — видобудемо з шахт!

Жнива–2012 підкралися якось дуже непомітно: тільки–но відлунав останній свисток фінального матчу на Євро, як виявилося, що час випускати на поле комбайни. Перший запуск двигунів важкої збиральної техніки відбувся під дуже нехороший супровід: прогнози врожаю виявилися напрочуд скромними — на минулорічні рекорди ніхто навіть не планував претендувати. Профільне міністерство устами свого очільника Миколи Присяжнюка заявило — збіжжя зберемо 47 млн. тонн. Проти 56,1, намолочених торік. Але чиновник нагадав ще про перехідні запаси та запевнив: голодним не залишиться ніхто!

Цунамі за законами Мерфі

Цунамі за законами Мерфі

Світ уперто не бажає виходити з кризи. Навіть більше: після нинішнього покращення ситуації, найімовірніше, послідує новий її виток. І розпочатися він має якщо не в нинішньому році, то у наступному напевне! Американський експерт, який передбачив кризу 2008 року, Ноель Рубіні днями виступив iз черговим неприємним прогнозом. За його словами, у світі розпочинається реалізація сценарію «ідеального шторму».

Золоті унітази під грифом «таємно»

Один iз найбільш таємних, «чорних», непрозорих і корумпованих економічних процесів в Україні — тендерні закупівлі — остаточно й, можливо, безповоротно виведено з–під контролю громадськості. Зробили це, як легко можна здогадатися, депутати більшості — приспавши пильність опозиції одіозним голосуванням за «язик», проголосували за законопроект, що дозволяє повне свавiлля у сфері державних фінансів. Таким чином, під ідеологічний шумок Партія регіонів намагається вивести у тінь — якщо цей документ підпише Президент Віктор Янукович — 250 млрд. гривень!

Нема грошей? Заливай фундамент!

Кризу в Україні, про яку сьогодні пише «УМ» (стор. 6 «На межі...»), Прем’єр–міністр Микола Азаров називає чудовим евфемізмом — «інфраструктурні перетворення». «У нас на десятиліття вистачить роботи, — з надмірним оптимізмом дивиться у своє майбутнє один з апологетів Партії регіонів та несподівано констатує: — Я вважаю, що ми взяли дуже високу планку перетворень та готові піднімати її ще вище».

«І передайте Володимиру на словах...»

«І передайте Володимиру на словах...»

Перший візит до України Прем’єр­міністра Росії Дмитра Медведєва, як і прогнозувалося, вийшов схожим на рекогносцировку місцевості перед великою битвою. Тобто перед зустріччю президентів — Віктора Януковича та Володимира Путіна, що має відбутися в Криму 12 липня. Офіційно Дмитро Медведєв був у нашій країні тричі — щоправда, як глава держави. Причому аура від першого його візиту — у квітні 2010 року — склалася далеко не найкраща. Тоді, як ми пам’ятаємо, нова українська влада підписала так звані Харківські угоди — не менш руйнівні для держави, ніж відомий контракт Юлії Тимошенко.

Сьогодні ж, помінявшись посадами з Володимиром Путіним, Дмитро Медведєв вирішив ще раз приземлитися на київському летовищі — вже у новому, трохи заниженому, але реальному ранзі.

Дорогу для «Богдана»?

Дорогу для «Богдана»?

Автомобіль в Україні знову хочуть зробити розкішшю. Гасла у влади традиційно хороші, але виллються вони у те, що, аби бути на колесах, нам знову доведеться платити більше. Мотивація перша: нові, звичайно ж, вищі мита на імпорт дозволять Україні розвивати власний автопром. Мотивація друга: таким чином ми зможемо залучати закордонні інвестиції у галузь. Логіка тут залізна і поставити під сумнів жодну тезу просто неможливо. Але, знаючи історію питання, ми бачимо: митні ставки, акцизи тощо на імпортні автівки підвищували вже не раз. Але це аж ніяк не вплинуло ні на інвестиції, ні на рівень вітчизняного автопрому. Навіть навпаки: нещодавно зупинився конвеєр, який випускав українських «автокалік» — ЛуАЗи, «Славути» і «Таврії».

Четвертий сон Миколи Яновича

Четвертий сон Миколи Яновича

Український Прем’єр–міністр Микола Азаров сумний і гордий водночас. Як і в усієї країни, його серце також розривається від туги за рахунок 0:1. Утiм душа його палає щастям за той факт, що спортивні змагання все–таки тривають. Незважаючи на Юлію Тимошенко. Суворий Азаров, на відміну від інших своїх співвітчизників, втримався від критики угорського судді, обмежившись тільки фразою про несправедливість. Натомість шансу ще раз копнути ногою політичних опонентів упустити не міг. «Емісари нашої опозиції робили все, щоб зірвати чемпіонат України. Не вийшло! — Янович пропустив усього лише один прийменник і таким чином суттєво занизив статус змагань. І, аби справити ще сильніше враження, зробив сміливий лінгвістичний експеримент: — Порядок і безпеку ми забезпечимо!».

Під уламками «Нафтогазу»

Під уламками «Нафтогазу»

Український газовий ринок уже ніколи більше не буде таким, яким він був раніше. Роздержавлення, про яке так довго говорили експерти та якого вимагала Європа, стартувало. Позавчора Кабмін ухвалив рішення про перетворення двох дочірніх компаній державного «Нафтогазу України» — «Укртрансгазу» та «Укргазвидобування» — у публічні акціонерні товариства. Перша, як випливає з її назви, займається переважно транспортуванням палива нашою територією та стала відомою, коли під час україно–російської газової війни зуміла переключити українську ГТС на реверсний режим використання та врятувала від замерзання східні регіони України. «Укргазвидобування» має у своєму розпорядженні бурові вишки та з різним успіхом виконує державну програму зi збільшення видобутку власного газу.

Підстава від Меркель?

Підстава від Меркель?

Вона телефонувала і в ультимативній формі вимагала. Розуміючи, що нам це невигідно. Тому що це було вигідно їй... Саме так пояснює кулуарний бік багатосторонніх домовленостей перед підписанням фатального для України газового контракту Юлії Тимошенко очільник українського МЗС Костянтин Грищенко. Називаючи ім’я і посаду винуватиці — федеральний канцлер Німеччини Ангела Меркель. Юлії Володимирівні, як відомо, за цей документ суддя Кiрєєв дав 7 років ув’язнення, а фрау Меркель активно виступає проти цього акту вітчизняної Феміди.