Хто тут Національний?

Нацрада з питань телебачення і радіомовлення на засіданні 9 лютого переоформила ліцензію Національної телекомпанії України у зв’язку зі зміною програмної концепції. Відтепер державне телебачення на законних підставах зменшує частку української мови в ефірі з 95 відсотків до не менше 75. Це мінімальна квота, яку регламентує закон для загальнонаціональних мовників. Заступник генерального директора НТКУ Євген Буцан на засіданні пояснив, що ця зміна зумовлена співпрацею українського Першого Національного каналу із... «Савік Шустер студіо», яка готує для дер­жавного мовника три ключові проекти: «Шустер live», After Live і «Про що кіно?». «Савік не залишає спроб вивчити українську , але йому вона ще не дуже дається. Тому ми вважаємо, що краще не спотворювати українську мову», — цитує пана Буцана «Телекритика».

Нові знайомі обличчя

Ефіри телеканалів уже активно зваблюють нас, глядачів, рекламою свого нового «товару» нинішнього сезону. Спробуємо розібратися, на що варто купуватися, та якої свіжості «осетрину» нам пропонують?

Німе «кіно»

Німе «кіно»

Хто, просидівши трохи перед телевізором, чи постійно чи почасти, відчайдушно не відмахувався від потоку пропагандистських маніпуляцій можновладців, жахливих чи надто «солодких» новин та надміру розважайлівки: «Краще б не чути...»? І прагнення, продиктоване надміром телепропозицій, що далеко не завжди відповідають нашому світосприйняттю, можна преспокійно вдовольнити. Але в Україні живе близько 2 мільйонів дорослих та 600 тисяч дітей, які можуть не вимикати телевізор хоч 24 години на добу, бачити зображення, але не чути — бо це люди з вадами слуху. Ця категорія людей з особливими потребами розуміє зміст телекартинки, якщо внизу чітко читаються титри або додатково на екрані з’являється перекладач жестової мови. І з першим, і з другим у ефірі вітчизняних телеканалів — не густо. А те, що проблеми кількох мільйонів людей iз вадами слуху ігнорують на найвищому рівні, яскраво демонструє телетрансляція новорічного привітання Президента України, яке готували служби глави держави, — промова в ефірі з’явилася без титрів.

Замість Жашкова — Рюрікі

Замість Жашкова — Рюрікі

Цього тижня канал ICTV презентує гумористично–історичний серіал «Рюрікі», автором ідеї, генеральним продюсером, а також основним сценаристом та ключовим актором є Андрій Молочний, який на цьому каналі вже робить Real Comedy. Чи означає це, що розпався «приписаний» на Новому каналі єдиний на вітчизняному ТБ україномовний гумористичний теледует «богині Марічки та жашківського бізнесмена Антона» — Андрія Молочного та Сергія Притули, які робили «Файну Юкрайну»? Наразі так, бо нові серії скетч–шоу не знімаються. Чи буде продовження — ми запитали безпосередньо в Андрія Молочного, який продовжує писати сценарії наступних серій, сподіваємося, смішних пригод молодого вчителя історії на Богом забутому хуторі Рюрікі.

Наша Юкрайно–Раша

Наша Юкрайно–Раша

У нас є традиція — не по–рязановськи у бані, а перед екраном телевізора зустрічати Новий рік. І вже давно знаємо, що коли диво і стається, то його — хоча б більш–меньш нового та оригінального за формою, змістом чи персонажами — у телеефірі буде крапля. Натомість ті самі, переважно російські, поп–зірки та їхні хіти — на більшості каналів.

Сергій Широков, режисер «Блакитного вогника», з яким дехто більш як чотири десятиріччя зустрічає новорічні свята, обіцяє, що кожному другому глядачеві проекту телеканалу «Росія» обов’язково примариться аромат мандаринів та ялинки, навіть якщо вдома не буде ні того, ні іншого. До чого тут канал «Росія» та його глядачі — спитаєте ви? Бо на українських «кнопках» у час, коли старий рік проводжатимемо, а новий зустрічатимемо, — і «Блакитний вогник» (уже вчетверте), й новинка для нас «Олів’є–шоу» Першого російського каналу, і навіть вибірка найкращих скетчів «Наша Russia». Тож відчуття спільного телепростору, де багато — російського і лише трохи — свого, для українських глядачів буде не маревом, а дійсністю.

Віталій Докаленко: Розвиток каналів — це пошук нових форматів для своєї аудиторії

Віталій Докаленко: Розвиток каналів — це пошук нових форматів для своєї аудиторії

Серед «малих» українських телеканалів «Сіті» помітно вирізняється: в ефірі кілька історично–пізнавальних проектів, новини з Людмилою Добровольською і «Неформат» з Олександром Єгоровим, кіно не для всіх, оригінальні версії найпопулярніших світових реаліті–шоу. Вдало підібране якісне наповнення ефіру «Каналу тvого міста» у результаті демонструє позитивну динаміку телеперегляду регіонального мовника, який на останньому «Телетріумфі» отримав чотири дипломи номінантів та три призові статуетки. («День Сіті» у номінації «щоденна інформаційна програма» став переможцем удруге поспіль).

Про перспективи розвитку «Сіті», який цьогоріч став частиною телегрупи «1+1», ми говоримо з його гендиректором Віталієм Докаленком. Співрозмовник одночасно є і керівником департаменту проектів власного виробництва всіх каналів групи «1+1», тому розмова, зрозуміло, вийшла за межі «Каналу тvого міста».

Людмила Добровольська: Свої права треба захищати навiть тодi, коли шансiв майже нема

Людмила Добровольська: Свої права треба захищати навiть тодi, коли шансiв майже нема

Професіоналізм Людмили Добровольської, яка уже більше року повідомляє телеглядачам новини на столичному каналі «Сіті», на цьогорічному «Телетріумфі» відзначили у номінації «Найкращий регіональний ведучий». Немала заслуга харизматичної й ефектної ведучої щоденних випусків «Дня Сіті» та підсумкових — «7 Днів Сіті» і в тому, що ще дві статуетки галузевої премії отримали власне кожна з цих програм. Ці вітчизняні «Еммі» — як підтвердження істини, що не місце прикрашає людину. Хоча Людмилу Добровольську зробили відомою «Плюси», шлейфом після звільнення з яких наприкiнці 2008 року — після майже 10–річної роботи в ефірі, — став судовий позов її та Анни Безулик й Олеся Терещенка, яким ведучі «1+1» оскаржували наказ нового керівництва каналу про своє скорочення. Врешті–решт, екс–ведучі «Плюсів» із каналом пішли на мирову. Тим часом Людмила Добровольська влилася у команду каналу «Сіті», що віднедавна став частиною уже телегрупи «1+1».

Кумівський «довгобуд»

Кумівський «довгобуд»

Телеверсії родинних взаємин у нинішнього українського, а також російського глядача останні рік–півтора мають неабиякий успіх. Підтвердження цьому — успішний телепоказ кількох сезонів «Сватів» — спільної роботи «Інтера» та «Студії Квартал 95». Прем’єрна перша серія четвертого сезону минулого понеділка біля екрана «Інтера» зібрала рекордну третину всіх глядачів України.

ТЕТ плюс генпродюсер

ТЕТ плюс генпродюсер

Цього тижня — нове кадрове призначення у телегрупі «1+1». Генеральним продюсером телеканалу ТЕТ стала Ірина Костюк. Випускниця факультету менеджменту Міжнародного християнського університету (Віденської філії, де викладають англійською за стандартами вишів США), на телебачення прийшла 10 років тому.

Ще одна частотна війна. За «Київ»

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення цього тижня на своєму засіданні відмовила державному комунальному підприємству «ТРК Київ» у продовженні терміну дії ліцензії на ефірне мовлення на київській частоті 30 ТВК і виставила останню на конкурс. Таке рішення регуляторний орган прийняв після винесених трьох попереджень та одного штрафу столичній телекомпанії. Це, за словами заступника голови Нацради Лариси Мудрак, найбільша кількість санкцій з усіх мовників.