Щоб відкрити завісу над минулим, треба зібрати й проаналізувати всі можливі джерела. Щоб дізнатися, чому стався Голодомор (чи Голокост), потрібно звернутися до документів. Але щоб зрозуміти, що це таке, треба звертатися до свідків.
Простий сільський вчитель Олексій Наливайко вів щоденник про нужденне життя на селі, горе і страждання людей та більшовицьку пропаганду під час Голодомору в 1932–1933 роках. За вірші про Голодомор вчитель був оголошений «націонал-фашистом» і засуджений до 10 років таборів.
Чому трагічні події 1932-1933 року ми називаємо «Голодомор», а події 1921-1923 та 1946-1947 років слід називати «масові штучні голоди»? Чому територією Голодомору слід вважати не тільки регіони тогочасної України, а й етнічні землі українців, які раніше були приєднані до Росії?
Це найвідоміша у світі виставка про Голодомор, яка була представлена у 9 країнах світу. Восени минулого року її вперше побачили українці – експозицію було розгорнуто в Національному музеї Голодомору-геноциду.
Загалом 120 історій з очевидцями Голодомору було записано під час другої масштабної експедиції Україною з пошуку свідків, які пережили трагічні події 1932-1933 років.
Кілька десятків невідомих людей напали на офіс правозахисного центру «Меморіал» у Москві під час показу фільму про Голодомор польської режисерки Аґнешки Холланд «Гарет Джонс» (в українському прокаті – «Ціна правди»).
На сцені Київського академічного театру на Печерську театральний колектив «Сегане» з Тегерана (Ісламська Республіка Іран) вперше в Україні два вечори поспіль показував виставу «Голодомор» за п’єсою іранського драматурга Алі Сафарі.
Комітет США з питань обізнаності про Голодомор-геноцид закликає усіх небайдужих підписати петицію до комісії Пулітцерівської премії з приводу відкликання нагороди в галузі журналістики пропагандистові Волтеру Дюранті.