На Харківщині викладачка біології записує відеоуроки у стилі реп

05.05.2020
На Харківщині викладачка біології записує відеоуроки у стилі реп

Для дистанційного навчання викладачка біології записує музичні відеоуроки у стилі реп, які слухають не лише діти, а й їхні батьки

Учителька Яковлівського ліцею Ольга Халепа знайшла креативний спосіб зацікавити учнів 5-8 класів дистанційними уроками з природознавства та біології.
 
 
Виклад нової теми вона записує в формі не лекції, а музичного репу, виїжджаючи до різних куточків рідного Лозівського району.
 
 
У підсумку, з початку карантину пані Ольга розмістила на власному каналі в YouTube сім роликів, які вже набрали тисячі переглядів.
 
 
Як свідчать відгуки, педагога-репера слухають не лише школярі, а й дорослі, заново відкриваючи для себе надзвичайно цікаву науку. 
 
Появу оригінальної ідеї педагог пояснила бажанням знайти таку форму для дистанційного навчання, яка могла б утримати увагу учнів без прямого контакту з учителем. «Однією з перших тем на карантині було знайомство з тваринами та рослинами рідного краю, — каже вона. — Я подумала-подумала і вирішила зняти відеоурок. Зйомка тривала півтори години. Пам’ятаю, що тоді дуже змерзла, але результат перевершив мої сподівання, оскільки учні активно виконали домашнє завдання». 
 
Віртуальні мандрівки в Ольги Володимирівни — захопливі й різноманітні. Тему ґрунтів, наприклад, вона знімала у чистому полі, а про наземно-повітряне середовище вела музичний «репортаж» із власного садка. Бувають також випадки, коли природа сама вторгається до відеоролика, нагадуючи про свою унікальність. Так, під час зйомок на балкових схилах за селом до камери потрапили лисенята.
 
Знайти їхню нору було нескладно, тому вчителька проспівала репом щось на зразок правил безпеки. Мовляв, якщо побачите колись таке лисяче помешкання, краще обійдіть стороною, бо реакція рудої матусі може бути дуже суворою.
 
На створення кожного уроку вчителька витрачає до восьми годин. Спочатку пише римований текст на обрану тему, а потім вирушає на природу. Останнім часом їй допомагають близькі — чоловік відвозить за село автівкою, а донька веде відеозйомку. Монтаж відзнятого матеріалу проводиться у «домашній студії» за допомогою смартфона і ноутбука.
 
Вчителька вмикає обрану мелодію на телефоні й паралельно, завдяки спеціальній комп’ютерній програмі, записує свій реп. Для посилення ефекту сприйняття пані Ольга урізноманітнює відеоуроки жартами і жвавою популярною музикою, тому її ролики глядачі називають справжньою віддушиною і навіть антидепресантом. 
 
Учителька пропонує своїм учням й інші варіанти завдань, аби кожен міг обрати свій рівень складності. Йдеться про презентації і типову форму роботи з підручником. Останній, до речі, ніхто не відміняв, оскільки відеоурок просто мотивує й зацікавлює, пояснюючи складний матеріал більш доступно та видовищно. 
 
Дистанційне навчання сама вчителька вважає досить зручним і прогресивним.
 
«В останні роки я «виросла» до певної професійної планки, не дуже розуміла, куди рухатися далі, — зізналася вона. — Одноманітність терпіти не можу! І несподівано «карантинна криза» відкрила переді мною нові можливості. Кожен день сповнений новими відкриттями, ледь встигаю записувати ідеї до нотатника, багато працюю, але не втомлююся. Тому я рада цим змінам, бачу для себе нові горизонти».