«Народне віче» як народний контроль

31.10.2018
Шановна редакціє! Хочу ще раз поговорити про наші реформи та про дещо інше.
 
Скажімо, про те, що наші законодавчі органи потребують реформ, відомо давно. Але наші постійні депутати до того звикли до радянської системи, що навіть не помітили, що вже нема колишнього Союзу.
 
До того ж функціонування нинішньої Верховної Ради показало, що її кількісний склад давно потрібно зменшити наполовину, бо ж часто можна бачити в залі майже половину порожніх місць. 
 
Чимало депутатів перебувають у цьому статусі від часів створення незалежної України, лише кожні чотири роки міняють мандат. Це все тому, що виборчий закон передбачає вибори проводити за партійними списками, тож у парламент проходять невідомі для виборця люди, представлені нашими олігархами, а нам кажуть, що в нас народна влада.
 
Для того щоб у нас була народна влада, потрібно: поміняти Конституцію, систему влади, виборчий закон. А ще — запровадити новий орган «Народне віче», на якому б обирали Народний контроль, надавши йому повноваження і права контролю виконавчої влади. Пора провести перевірку документів минулої приватизації і незаконно привласнене майно повернути державі. 
 
А тепер про земельну реформу. Є небезпека, аби з нашими земельними актами не сталося те, що й з нашими ваучерами, бо від наших керівників усього можна чекати.
 
Наприклад, горе-реформатор Кучма одним махом розігнав сільські господарства, що нормально працювали, позбавивши мільйони селян роботи, а землю безкоштовно вручив ділкам під виглядом оренди, для створення агрохолдингів, і, як наслідок, у нас з’явилися нові олігархи та бідні селяни зі своїми земельними актами й оплатою за оренду землі в розмірі, що залежить від волі господаря.
 
На мою думку, можна було існуючі КСП зберегти, а реформу проводити повільно таким чином: член КСП, який має можливість самостійно господарювати, подає заяву і виходить із КСП.
 
Для того щоб стати фермером, одного бажання мало — потрібні кошти і хоча б мінімальні знання з агротехніки й обов’язково підтримка держави. У такий спосіб  КСП можна було перетворити на фермерство, про що часто говорить Олег Ляшко.
 
А тепер дещо про корупцію. Ніякі спецсуди, НАБУ не знищать корупцію при нашій судовій системі і практиці формування керівних органів після виборів Президента.
 
Обраний Президент не створює ніякого конкурсу для визначення кандидатів на ту чи іншу посаду, а йде на трон, позаду ж вервечкою за ним — свати, куми, найближчі друзі з портфелями.
 
То що, ці свої хлопці розгорнуть боротьбу з корупцією чи, може, краще для себе розроблять відповідну схему для її здійснення?
 
Таким чином ця система запрограмована від самого початку формування влади. Корупція у нас у моді ще й тому, що в нас відсутнє серйозне покарання за неї.
 
Украв чи отримав від клієнта 10 мільйонів — за рішенням суду повернув 50 млн. А чому б не передбачити в Карному кодексі 20 і більше років позбавлення волі, адже у Штатах та інших країнах таке покарання є? Пам’ятаю, при Союзі за жмут колосків давали 10 і більше років, то мої сусіди повмирали, але за колосками не пішли…
 
Узагалі нам потрібно переглянути Кримінальний кодекс у бік підсилення відповідальності за розбій, убивство, за виявлення незаконної зброї тощо. 
Василь ПЕЦЬКО
с. Домівка, Чечельницький район, 
Вінницька область