Катастрофа Ан-26 під Чугуєвим: ДБР і СБУ перевіряють чотири версії

13:01, 26.09.2020
Катастрофа Ан-26 під Чугуєвим: ДБР і СБУ перевіряють чотири версії

На місці трагедії під Чугуєвим працює спеціальна комісія військових інженерів, яка встановлюватиме причини катастрофи. (Фото ДСНС)

Державне бюро розслідувань, Офіс генпрокурора і СБУ проводять розслідування авіакатастрофи військового літака Ан-26 на місці трагедії біля міста Чугуєва на Харківщині у суботу.

 

Як повідомляє «Україна молода», про слідчі дії інформують ДБР, СБУ і Офіс генпрокурора.

 

За фактом падіння військового літака Ан-26 розпочато кримінальне провадження щодо порушення правил польотів та підготовки до них, що спричинило катастрофу та тяжкі наслідки (ст. 416 КК України).

 

Слідство наразі перевіряє чотири версії того, що сталося:

 

катастрофа внаслідок технічної несправності агрегатів літального апарату;

катастрофа внаслідок неналежного виконання своїх службових обов'язків екіпажем;

неналежне виконання службових обов'язків особами, які були відповідальними за керування польотами;

неналежне технічне обслуговування літака та підготовки його до польоту.

 

Слідчі ДБР уже прибули на місце події, оглянули його, вилучили необхідну документацію, допитали свідків і призначили судові експертизи, йдеться в повідомленні відомства.

 

Для розслідування обставин трагедії та встановлення її причин була створена спільна комісія, до якої, окрім слідчих ДБР, увійшли фахівці Міністерства юстиції України, «Украероруху», ДП «Антонов», Головної інспекції Міністерства оборони України та Офісу Генпрокурора.

 

При цьому, ДБР звернулося до свідків трагедії на Харківщині з проханням вийти на контакт зі слідчими в разі, якщо вони мають фото, відео із відеореєстраторів та мобільних телефонів із місця авіакатастрофи.

 

Водночас, в СБУ повідомили, що командир літака Ан-26 Повітряних сил ЗСУ незадовго до аварії повідомив диспетчера про відмову лівого двигуна.

 

"Після виконання частини маршруту о 20.38 він доповів керівнику польотів про відмову лівого двигуна, о 20.40 – запросив захід на посадку, о 20.43 – пройшов дальній привод, о 20.45 – сталася авіакатастрофа", – наводить хронологію подій СБУ.

 

За даними спецслужби, курсанти в управлінні повітряним судном участі не брали:

 

"Навчальними планами було передбачено підготовку курсантів як льотної, так і штурманської спеціальностей відповідно до курсу бойової підготовки. За попередньою інформацією, безпосередньо управління літаком курсанти не здійснювали – усі польоти виконував командир екіпажу".

 

Як повідомляла, «УМ», літак Ан-26 Повітряних сил ЗСУ впав і одразу загорівся при заході на посадку в Чугуївському районі Харківської області на 530 кілометрі траси Київ-Харків.

 

На борту військового літака Ан-26 Повітряних Сил ЗСУ, за інформацією диспетчера аеродрому перебувало 27 осіб, оскільки одного курсанта - Олександра Харченка не допустили до виконання польоту і це врятувало йому життя.

 

Станом на 10.50 ранку суботи стало відомо, що один з курсантів, на жаль, помер. Медики до останнього боролися за його життя, але у юнака було 90% тіла... Таким чином, кількість жертв трагедії зросла до 26 чоловік.
 
 
Президент Зеленський оголосив 26 вересня Днем жалоби за загиблими у катастрофі під Чугуєвим.