Ми — спадкоємці Гетьманщини! У Конотопі презентували унікальне видання про Батурин та батуринську сотню
Нині збереження та глибше розуміння нашої історичної спадщини набуває особливого значення. >>
Міносвіти проведе «концептуальне переформатування трактувань» цілих історичних періодів. (Фото з відкритих джерел)
Фахівці Міністерства освіти наразі працюють над кардинальною зміною шкільної програми історії України з відходом від радянського дискурсу.
При цьому, до програми вводиться окремий розділ присвячений сучасній українсько-російській війні, аби діти чітко розуміли, що зараз відбувається.
Як інформує Україна молода, про це повідомила керівниця робочої групи МОН України з опрацювання концептуальних засад шкільної історичної освіти, докторка історичних наук Людмила Гриневич під час брифінгу в Мілітарі медіа центрі у середу.
На її думку, шкільна освіта повинна ґрунтуватися на підставі серйозного академічного наукового знання.
«Ми одразу наголосили, що не допустимо інструменталізації і політизації історії та орієнтуємося на виховання критичного мислення дітей, формування свідомого громадянина, що має чітке розуміння цінності власної держави, права людини, розбудови саме демократичної держави», – заявила пані Гриневич.
І додала, що при роботі над програмою робоча група дійшла висновку, що повинно бути проведене «концептуальне переформатування трактувань» цілих історичних періодів. Тому зміна шкільної програми відбулася у всіх періодах історії України.
«Наприклад, до сьогоднішнього часу трактування СРСР у наших підручниках та навіть академічних працях обмежувалося апеляцією до комуністичного дискурсу. У той час як в світі СРСР давно трактується як держава імперського типу.
Також ми створили окремий великий розділ, присвячений саме сучасній українсько-російській війні. Наші діти повинні чітко розуміти характер цієї війни, що відбувається. Важлива складова – це і проблематика геноциду, що йде атака на українську ідентичність та здійснюється свідоме нищення носіїв ідентичності», – зазначила докторка історичних наук.
За її словами, також розробниками нової програми напрацьовані методологічні підходи, які дозволяють зрозуміти, що росія використовує їжу як зброю, у контексті нищення українських ринків, економіки та навіть в контексті використання так званої «гуманітарної допомоги» з метою легітимації влади окупанта.
Як повідомляла «УМ», раніше урядовці виключили предмет "Історія" із ЗНО та пояснили це "великим психологічним навантаженням" на абітурієнтів.
Це обурило багатьох політиків, експертів і науковців.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гітлерівські нацисти вчилися палити книжки у варварів-росіян.
Нині збереження та глибше розуміння нашої історичної спадщини набуває особливого значення. >>
Розводити вогонь давні люди почали на сотні тисяч років раніше, ніж вважали досі. В Англії науковці знайшли сліди багаття віком понад 400 тисяч років – його могли використовувати неандертальці. >>
Науковці використовують новітні цифрові технології, щоб відкрити "загублені Помпеї", майже через 2 тисячі років після того, як вибух Везувію знищив і поховав під п'ятиметровим шаром попелу та каменю давнє римське місто. >>
Внаслідок побутової аварії у Луврі наприкінці листопада постраждали сотні старовинних експонатів з Єгипту – що є вже другим скандальним випадком у музеї після гучного пограбування. >>
Упродовж тривалого перебування України у московському ярмі злочинно-людожерська влада деспотичної імперії зла (царська й комуністична) люто гнобила наш позбавлений національно-політичних прав бездержавний народ. >>
Урочисто відкрито перший в Ізраїлі пам’ятник жертвам Голодомору в Україні за участі членів української урядової делегації на чолі з віцепрем’єр-міністром України Тарасом Качкою, представників мерії Єрусалима, МЗС Ізраїлю, Кнесету, української громади та послів іноземних держав. >>