Будівництво оборонних споруд в Україні не відповідає вимогам сучасної війни дронів

11:58, 23.01.2025

Ворожий дрон без будь-яких перешкод підлетів до входу у вогневу точку. (Скріншот відео)

Чому наші війська не займають опорні пункти, які за 17 мільярдів гривень нарили у 2024-му році військово-цивільні адміністрації? Коли Міноборони почне будувати опорні пункти, які захищають від дронів і придатні у сучасній війні?

 

Я зробив скріни з одного трагічного відео, яке виклав ворог - це наш великий взводний опорний пункт під Покровськом. Російський дрон веде розвідку, та наводить ударний fpv дрон на ціль. Я не буду показувати останній скрін - дрон без будь-яких перешкод підлетів до входу у вогневу точку, помітив двох наших воїнів та влучив прямо в них.

 

А які висновки ми можемо зробити з даного відео:

 

1. Опорний пункт відритий на абсолютно відкритому місці, ходи сполучення до нього, усі позиції, абсолютно не прикриті зверху та не замасковані, ворогу зручно шукати цілі, в умовах масованої атаки дронів таку позицію практично неможливо захистити.

 

2. Широкі відкриті зверху траншеї та входи на позиції абсолютно не захищають від атак дронів та взагалі від усіх видів навісного вогню, в першу чергу мінометів та гаубиць. Тобто оборонна споруда не захищає від основних засобів ураження. Бійниці вогневих точок розраховані на ведення виключно фронтального вогню, добре помітні для ураження настильним вогнем.

Тобто цей проект не відповідає нормам навіть Першої світової війни! Хто це проектував та будував, це абсолютно некомпетентні керівники. Наші досвідчені підрозділи такі споруди не займають взагалі, а недосвідчені підрозділи при спробі оборони несуть втрати та швидко втрачають боєздатність.

 

3. Велика за розміром позиція вимагає взводу піхоти для оборони. Такими силами на фронті піхоту в обороні не застосовують - це небезпечно, бо по великій групі прилетить бомба. Тому на позицію садять не більше відділення. Тому сил недостатньо навіть для оборони такої великої позиції від атаки штурмових груп.

 

4. Щоб така позиція була придатна для оборони туди треба заздалешідь заводити піхоту та давати час, щоб люди могли дообладнати опорний пункт, та зробити його придатним до виконання завдання. В даному випадку по виду цієї позиції очевидно, що наші бійці тільки зайшли на позцію, матеріалів для обладнання захисту нема, часу знайти щось та зробити самим також нема. Позиція вже знаходилась під спостереженням ворога, і бійці не встигли підготуватись до бою. Тобто командування направило підрозділ не вчасно, і ось трагічний результат.

 

 

Що треба робити?

 

1. Оскільки будівництво оборонних споруд в Україні не відповідає вимогам сучасної війни - війни дронів, такі проекти як на фото потрібно заборонити будувати взагалі. Проекти позицій на фронті мають бути розроблені та затверджені за участі командирів батальйонів та бригад, які показують ефективну організацію оборонних позицій та низькі втрати особового складу.

 

2. Відповідальність за будівництво та застосування військами оборонних позицій в полосі фронту мають нести виключно командувачі ОТУ, оскільки тільки вони відповідають за розподіл військ на фронті, і можуть забезпечити вчасне розгортання на нових рубіжах резервних підрозділів. Будівництво оборонних рубежів у відриві від планів застосування військ на них - пуста трата ресурсів.

 

Вириті зараз під Дніпром канави скоро стануть непридатними, бо нема військ, нема кому за ними дбати. Усі ресурси, будівельні матеріали, техніка, будівельники, мають бути підпорядковані одному визначеному офіцеру, який має досвід командування загальновійськовими частинами та будівництва оборонних споруд за останні три роки. Треба припинити розпорошувати сили та бюджети, потрібна централізація відповідальності.

 

3. Планування будівництва оборонних споруд повинно знаходитись у підпорядкуванні одної особи - міністра оборони. І військово-цивільні адміністрації мають бути виконавцями доручень, а не розпорядниками витрати коштів.

 

4. Ставка Верховного головнокомандувача має взяти під контроль будівництво та використання оборонних споруд, щоб давати оцінку фактам, коли дороговартісні оборонні споруди не використовуються військами, або війська несуть невиправдані втрати при заході на такі позиціі.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Примарна ілюзія про завершення війни у 2025 році є шкідливою