«Спуск» у замкненому просторі

«Спуск»  у замкненому просторі

Фільми жахів для мене завжди були чимось на зразок холодного душу. Причому, завжди якогось незапланованого. Коли вимикають гарячу воду — у них, бачте, профілактичні роботи, — і ти, лаючись, змушена вкотре дивуватись, чому «моржі» так вихваляють своє невинне хобі. А жахливчики у планах на дозвілля з'являються тоді, коли раптом стає приторно від солоденько-безглуздих комедій, а від нескінченної стрілянини бойовиків просто закладає вуха. «Спуск» британського режисера Ніла Маршала на афішах з'явився саме за такого розкладу...

Синдром ZIMALETTO

Синдром ZIMALETTO

Я не належу до безтямних фанаток серіалів. І не тому, що брати участь у масовому психозі якось незручно — часу не вистачає навіть для зайвого дзвінка подругам. Які вже за такого постійного цейтноту серіали!.. На Пушкарьову я вийшла досить випадково, і перше моє знайомство з головною героїнею серіалу «Не родись вродливою» відбулося на власній кухні — благо, телевізори сьогодні прийнято ставити ледь не в кожному кутку — восени, десь, мабуть, на тридцятій серії цієї гіпнотизуючої історії кохання. Вона була в брекетах, я у фартусі. Вона тоді складала фінансовий звіт, а я смажила котлети... Так починалася моя особиста «пушкарьовоманія». До якої згодом почали потихеньку приєднуватися і домочадці включно з донькою-першокласницею. Доходило до патології: коли не встигала подивитися чергову серію — дзвонила подрузі й розпитувала в неї, що ж там нового сталося.

Яблонська єдина. Справжня й оригінальна

Яблонська єдина. Справжня й оригінальна

Авторське право в нашій країні — поняття винятково відносне. Я б навіть сказала: віртуальне. Воно існує у вигляді закону — нехай і недосконалого, але ж існує! — але на практиці його «торжество» зустрічається вкрай рідко. А от нахабність, з якою ігнорується ця частина нашого законодавства, навпаки, прогресує, утверджується і вражає дедалі більше. На нещодавній прес-конференції про свої стосунки з любителями нажитися на чужому талантові розповіла Гаяне Атаян, донька відомої художниці Тетяни Яблонської.

Казка як сенсація

Сьогодні наші діти із задоволенням дивляться фільми дитинства своїх батьків, а то й дідусів із бабусями: «Королівство кривих дзеркал», «Золотий ключик», «Пригоди Електроніка», «Гостя з майбутнього»... І нічого у цьому поганого не було б — бо фільми таки справді класні, — якби не той сумний факт, що сьогодні кіно для дітей в Україні не знімається взагалі. Ми навіть про це якось і забули, переймаючись, в основному, тим, що стрічок для дорослих продукуємо в кілька десятків разів менше, ніж Росія. Але нещодавно зі стану українських кіношників надійшла новина, яка цілком претендує стати переломною у цій маловтішній ситуації: розпочалися зйомки музичної казки для дітей з робочою назвою «Як Мелана долю шукала».

«Ассасіни». Читай і думай

«Ассасіни». Читай і думай

Нахапавши неймовірну кількість бонусів у вигляді грошей та шаленої всесвітньої популярності, Ден Браун зі своїм «Кодом да Вінчі» міг уже спокійненько вмоститися на лаврах і хоча б ненадовго розслабитися. Книжки продаються, відрахування «капають», серйозних конкурентів у темі не спостерігається... І якщо він так не вчинив, то... вже, мабуть, вийшов із «відпустки» і з усіх сил намагається надолужити згаяне. Бо свою книгу «Ассасіни» випустив ще один дослідник церковних канонів — американець Томас Гіффорд, (російською її видало видавництво «Ексмо»). Щоправда, конкурент Брауна свій роман написав на п'ятнадцять років раніше, це таким довгим виявився його шлях до читача.

«Євробачення» у коротких штанцях

«Євробачення» у коротких штанцях

Здавалося, ще вчора всі ми дружно тримали кулаки за Тіну Кароль на «Євробаченні» в Афінах, а Національна телекомпанія вже закликає нас похвилюватися з цього приводу знову. Щоправда, розпрощатися з деякими нервовими клітинами пропонується не через Тіну Кароль: Україна вперше візьме участь у дитячому «Євробаченні», яке існує з 2003-го, а цьогорічний фінал відбудеться в Бухаресті. Всі організаційні процеси бере на себе НТКУ, що є членом Європейської мовної спілки. На прес-конференції, яку давали з цього приводу керівники НТКУ, стало зрозуміло, що конкурс хоч і дитячий, але проходитиме за «дорослими» правилами.

Нічого на дзеркало кивати...

Нічого на дзеркало кивати...

Недавно в ефірі «5-го каналу» режисер Олександр Шапіро був поставлений перед фактом: авторське кіно зняти легше, ніж комерційне, яке було б успішним та якісним. Мовляв, ну що таке авторське кіно? Спершу треба пірнути у власний потік свідомості, а потім лише звинуватити критиків чи членів журі якогось фестивалю у тому, що вони ще не доросли до рівня автора. А от зробити фільм, який мав би шалені касові збори, при цьому був вищого гатунку та ще й глядачів примушував замислитися над закладеною у нього ідеєю, — ось де вищий пілотаж! Тоді Шапіро намагався наводити якісь приклади успішного прокату фестивальних картин, і прикладів, пригадується, йому бракувало. Але сьогодні він би неодмінно згадав про фільм Кирила Серебреннікова «Зображуючи жертву», який збирає аншлаги в українських кінотеатрах.

Під знаком Шекспіра

Під знаком Шекспіра

Театральний сезон, що завершився, наштовхує щонайменше на два висновки: 1. Класика доводить свою універсальність і повертається. 2. Українські режисери дружно капітулюють перед Шекспіром, часто залишаючи творчість колег пана Вільяма поза зоною своєї творчої уваги. П'ять «Ромео і Джульєтт», що з'явилися в репертуарах київських театрів цього року, взагалі провокують на саркастичні запитання на кшталт: «Чому ж інші драматурги зазнають такої дискримінації від українського театру?» Але тут доводиться визнати, що ці питання резонно залишати при собі. Зрештою, режисери вільні ставити те, що вважають за потрібне. І не нам з партеру кричати їм, що Ромео і Джульєтт для Києва вже більш ніж достатньо. Ми лише для себе можемо визначити, чи варта чергова оповідка авторства Шекспіра нашої уваги.

І цілої «Ночі» замало...

Фестиваль «Відкрита ніч. Дубль 10» вітав своїх переможців двічі. Перший раз — на світанку 2 липня, після перегляду 39 картин та вердикту журі. (Цьогоріч воно було чи не найбільш представницьким за всю історію фестивалю: Ліна Костенко, Юрій Іллєнко, оператор Сергій Михальчук, актори Дмитро Лалєнков та Ірма Вітовська, лідер «Мандрів» Фома...) Вдруге — вже у спокійнішій обстановці Будинку кіно у вівторок, із врученням цінних призів та переглядом фільмів-переможців.

Ціна цеглин для «Дому» Кобзаря

Ціна цеглин для «Дому» Кобзаря

Виселення мистецьких об'єктів із центральної частини міста — практика для Києва не нова. Але всі ці випадки не залишали поза своєю увагою громадськість та преса, і це обнадіювало. Вірилося в те, що ліквідація магазинів «Мистецтво» та «Ноти», відомі проблеми книгарні «Сяйво» — хоч і прикрі, але епізодичні випадки новітньої історії Києва. І в майбутньому такого сорому вже точно не буде. Але ситуація, схоже, вже увійшла у стадію системи. Днями про свої побоювання з приводу виселення журналістам розповідали працівники Національного музею Тараса Шевченка.