Коли дивлюся на перелік видань про нинішню російсько-українську війну — а лік уже іде на тисячі, — впадає у вічі дивовижно мала частка журналістських книжок, які мали би вести перед.
Коли чуємо ім’я Жана-Крістофа Ґранже, непомильно уявляємо поліцейський детектив зі стрімкою фабулою і похмурими екскурсами у минуле підозрюваних, пов’язане з прихованими нацистськими злочинами.
Нещодавно гарвардський професор Мартін Пухнер опублікував дивну на перший позір працю «Писаний світ» з викличним підзаголовком «Як література формує історію» (2018; український переклад — 2022; рецензія в «УМ» від 05.07.2023).
Останній важливий крок письменника Пєлєвіна, «творця» сучасної російської масової свідомости, — кооптація/поглинання/привласнення вампіричного шалу тогочасної літератури в романі «Ампір В» (2006).
У двох попередніх статтях циклу РОZZІЯ (16 та 23 серпня ц. р.) ішлося про те, в який спосіб у нинішній РФ леґалізувався фашизм, що його прийнято іменувати — аби відрізнити від італійського і німецького — рашизмом.
Видавництво Івана Малковича «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» всерйоз узялося випускати колекційні зібрання творів сучасних письменників, які вже здобулися на місце в українському каноні.