Україна звільнила «Фаїну»
Судно «Фаїна», звільнене від піратів, іде до кенійського порту Момбаса, швидкість збільшилася до 7,5—8 вузлів, і якщо вона збережеться, судно прибуде в порт із випередженням графіка — тобто завтра, 11 лютого, передає редактор інтернет–видання «Морський бюлетень» Михайло Войтенко слова капітана «Фаїни» Віктора Нікольського. «Стан здоров’я екіпажу — задовільний, морально–бадьорий», — стверджує пан Войтенко. Судно супроводжують два кораблі ВМС США, есмінець і буксир. Звідти на «Фаїну» постачають воду і продовольство. Як повідомлялося раніше, на борту «Фаїни» перебуває американський спецпідрозділ, а також лікарі, які попередньо обстежили моряків і надали їм допомогу.
Нагаздували з газом
Зовнішньополітичне відомство нашої країни висловило обурення стосовно висловлювань президента Росії Дмитра Медведєва щодо компенсацій за перебої у постачанні газу до Європи. Нагадаємо, Болгарія, яка чи не найбільше постраждала від газової блокади з боку РФ, поставила перед Росією вимогу компенсацій за збитки.
«Фаїна» у вільному плаванні
Учора вранці світ облетіла звістка: вантажний корабель «Фаїна», найрезонансніше викрадення сомалійських піратів, звільнено. Отримавши викуп, захопники поступово залишили судно, на якому з 25 вересня минулого року, понад три місяці, тримали у заручниках екіпаж: 17 моряків з України, трьох — з Росії і одного — із Латвії. Пірати отримали викуп, який так довго виторговували і який хоч і менший того, що вони хотіли, та все ж практично безпрецедентний — 3,2 мільйона доларів. А моряки почали готувати до відплиття в найближчий порт багатостраждальну «Фаїну», вантажену важкою зброєю, яку Україна продала Кенії.
На Батьківщині їх уже привітав Президент Віктор Ющенко, а заодно подякував українській розвідці, яка доклала немалі зусилля для звільнення моряків. Не будучи забобонними, ми все ж нічого не говоритимемо, аж поки наші співвітчизники не ступлять на рідну землю. Однак сама історія з «Фаїною» та її звільненням стала такою гучною і показовою, що дозволимо собі нагадати, як усе було.
Знайте правду про своїх
Співробітники Служби безпеки України передали представникам польського Інституту національної пам’яті (ІПН) електронні копії документів, які розповідають про репресії комуністичного тоталітарного режиму проти поляків у 1930—40 роках. Серед них — службове листування НКВС УСРР щодо репресій проти поляків у 1935—1936 роках у справі «Польської військової організації» та інші справи стосовно «польської контрреволюції та шпигунів». Великий блок документів розповідає про операцію НКВС УСРР із переселення понад 15 тисяч польських і німецьких родин (близько 70 тисяч осіб) із Вінницької та Київської областей до Казахстану у 1936 році. Документи розповідають також про утримання та трагічну долю польських військовополонених, які перебували у таборах НКВС на території України у 1940 році.
Восьмеро моряків — на свободі
Звістка з далеких, але вже майже «рідних» для українців сомалійських вод: пірати звільнили захоплене 16 грудня минулого року судно «Боспорус продіджі», на борту якого як заручників тримали і вісьмох наших співвітчизників–моряків. Про це повідомила неурядова міжнародна екологічна організація «Екотерра Інтернешнл», яка також займається відстежуванням ситуації з піратством у світі. Крім українців, на судні було троє турків. «Стан 11 членів екіпажу вважається добрим», — йдеться у прес–релізі організації.
30 мідяків
Учора зранку кияни мали змогу «на власній шкурі» відчути доброту й поблажливість свого мера: вартість проїзду в метро знизилася з 2 гривень до 1 гривні 70 копійок ще в суботу, але тільки понеділкові години пік засвідчили всю «мудрість» такого рішення, коли величезні черги за жетонами вишикувалися біля віконець, де бідні касирки гарячково відраховували по 30 копійок здачі з кожних двох гривень. Чи вартують цих тридцяти копійок утрачений час і запізнення на роботу мешканців столиці ? Навряд чи про це подумав мер Леонід Черновецький, розкішний «Майбах» якого жетони вочевидь не приймає. Натомість у розпал кризи добрий градоначальник підсунув своїм виборцям другу свиню — підвищив тарифи за комунальні послуги ледь не вдвічі.
Небо в дірках — солдати при свічках
Український уряд черговий раз демонструє, наскільки далекі йому питання елементарної безпеки країни. Услід за недоплатами зарплати військовим, урядовці дійшли до того, що 72 військові об’єкти залишилися без електроенергії, яку відключили за борги. Вісім стратегічних військових об’єктів Повітряних сил, кожен із яких постійно прикриває 150 кілометрів українського неба. Відповідно до постанови Кабміну, ці об’єкти не можна відключати ніколи, проте їх відключили — грошей на сплату боргів за електроенергію у військовому бюджеті не передбачено. «Якби в сусідніх країнах відключили ці об’єкти від електроенергії, то тих, хто це зробив, давно би посадили на електричні стільці», — прокоментував ситуацію міністр оборони Юрій Єхануров, якого вчора з самого ранку викликав до себе Президент.
Зима героїв
Флот у підсумку — злодійський
Чи то невпинне наближення часу, коли Чорноморський флот Росії муситиме залишити гостинні бухти українського Севастополя, чи то імперська ейфорія від безкарної агресії на Грузію зробили російських моряків у Севастополі ще нахабнішими, а відтак — кримінальнішими, ніж у попередні роки. Це констатує суха правоохоронна статистика: останнім часом почастішали випадки порушень моряками ЧФ РФ законодавства України та двосторонніх угод. За минулий рік вони здійснили 521 правопорушення й 16 злочинів, серед яких такі тяжкі — зґвалтування, завдавання важких тілесних ушкоджень та пограбування.