ХРОНІКА
Без хати і в боргах
Заплатити понад 50 тисяч гривень адвокатові й виселитися з квартири просто на вулицю мусить житель Чернігова Костянтин Шокур разом зі своєю сім’єю — дружиною і 13–річним сином–інвалідом. За рішенням суду, цією квартирою тепер розпоряджатиметься міська рада. От тільки куди подітися цій родині з хворою дитиною — нікого не хвилює. Причиною ж скрутної ситуації, в якій опинилася родина майстра–коваля, стала його довірливість.
Замість риби витягли чоловіка
Заступник начальника оперативного відділу головного управління МНС у Черкаській області Олег Диченко разом зі своїм шкільним другом Сергієм Сметаною вирішив порибалити на березі річки Ольшанка в районі села Лозівок. Хлопці ще нічого не встигли зловити, як почули чийсь розпачливий крик про допомогу. Коли ж підбігли ближче, то побачили, що метрів за 60 од берега у воді борсається людина. Чоловіки спочатку кинулися до потопаючого. Але крига, товщина якої була не більше п’яти сантиметрів, загрозливо затріщала, й вони повернули до берега. Але бажання врятувати людину, котра потрапила в біду, було таким сильним, що друзі удвох миттю завалили... вербу.
Врятувати кінокласику
Минулого року в кінотеатрі «Жовтень» показували ретроспективу фільмів Сергія Параджанова. Варто зізнатися, відчуття було досить дивним, коли на великому екрані «Колір граната» наполовину втрачав естетику, яку вловлюєш, переглядаючи на DVD хоч і піратські копії. Якщо якість фільму в кінотеатрі можна виправдати, зважаючи на старість кіноплівки, то шуми і потріскування при перегляді української кінокласики на телебаченні вкрай засмучують. Дирекції Національної кіностудії художніх фільмів ім. О. Довженка з цього приводу спала геніальна думка — а що, якщо купити високотехнологічний німецький сканер і на його основі відкрити центр цифрового відновлення фільмів.
Сканер купили у грудні минулого року і в одному з цехів кіностудії урочисто відкрили Digital Intermedia, що в перекладі означає «Центр цифрового відновлення фільмів». Чудо техніки — Arriscann — коштувало в 1 млн. євро: 30 відсотків коштів надійшли з держбюджету, решту витрат кіностудія покрила з власних обігових коштів. Дебютним фільмом, який реставрували й зробили, як запевнили в центрі, бездоганну цифрову копію, став «Камінний хрест» Леоніда Осики 1968 року (оцінити воскреслий із кіноархіву «Камінний хрест» можна буде 19 березня у Будинку кіно). Як працюється з суперкрутим сканером, яким наступним фільмам пощастить оновитися і скільки коштує така розкіш — «УМ» вирішила довідатися безпосередньо в Центрі цифрового відновлення фільмів на кіностудії Довженка.
Мистецтво в «Арсеналі»
Ігор Ставчанський: Українські фільми купуватимемо в «Белых столбах»
— Пане Ігорю, хто вирішує, який фільм відновлюватимуть і за чиї кошти?
— У нас є дві можливості реставрації: або за власні обігові кошти, або за гроші Міністерства культури і туризму. Якщо за гроші Мінкульту, то ми даємо рекомендації, які фільми вважаємо ціннішими. У протилежному випадку — коли за наші кошти — рішення приймає художня рада: ми розглянемо десяток картин, які реставруватимемо по черзі. Тут принципові два критерії: важливість фільму в культурній спадщині і чи є вихідний матеріал, тобто кіноплівка. На сьогодні копій та оригіналів багатьох фільмів в Україні немає. Їх треба купувати в «Белых столбах», оскільки до 1991 року оригінали кіноплівки віддавали саме туди. Ми робимо заявку, отримуємо копію з оригіналу, за яку платимо від 5 до 15 тис. доларів. Сканована копія в кілька разів дорожча. Хоча, за законами міжнародного права, вони повинні Україні повернути архів, адже це власність Кіностудії Довженка. Коли у перші роки незалежності росіяни хотіли віддати нам його, у нас щось вирішувалося. А тепер кажуть: «Проблем нема. Купіть копію».
У ногу зі світом
У першій декаді XXI століття до краю загострилося питання виживання світової індустрії звукозапису, зокрема — української. Сталося це внаслідок переходу сили–силенної споживачів сучасної музики на нові рейки споживання, іншими словами — будь–яку аудіо– та відеоінформацію безкоштовно скачують з інтернет–ресурсів, а не купують традиційно на фізичних носіях. Світові монстри аудіозапису, так звані мейджор–лейбли, втрачають мільйонні прибутки, відтак меньше коштів вкладають у розвиток галузі.
«Do#Dж» починається з маленького
Відомий джаз–фест «Do#Dж» цьогоріч стартує 17 травня і у Донецьку. Початок фестивалю покладе фінальна частина Міжнародного конкурсу молодих виконавців «Do#Dж Junior’10». А наразі триває ще відбірковий тур. Організатори нагадують, що в музикантів є ще час подати заявки на конкурс, дедлайн якого 17 квітня. Імена десяти конкурсантів, що потрапили до фіналу, буде опубліковано на сайті dodj.com.ua 25 квітня. Там же можна ознайомитися і з умовами конкурсу.
Свято краси і гламуру
«Незважаючи на популярність жанру, дотепер в Україні не було створено жодного вітчизняного україномовного мюзиклу з оригінальним сюжетом і авторською музикою. Вистава «Глорія» стане першим таким твором, із дотриманням усіх законів жанру», — запевняє Марко Бровун, художній керівник Донецького національного академічного українського музично–драматичного театру. Нову постановку покажуть уже за пару днів — якраз на 8 березня. «Це буде справжнє свято краси й гламуру», — зазивають в адміністрації театру потенційних глядачів, спокушаючи їх різними приємними несподіванками.