До Європи — під звуки скрипки
«Ми все життя займаємося улюбленою справою»
У 70—80–ті роки вокально–інструментальний ансамбль «Світязь» Волинської філармонії був серед найпопулярніших ВІА не лише України, а й усього Радянського Союзу. Але в 90–ті колектив, які і більшість інших зіркових ВІА, не витримав випробування ринковою економікою. Однак «Світязь» не зник — цей творчий бренд зберегли двоє його патріотів, Анатолій Говорадло та Дмитро Гершензон.
«Без патріотизму не буде нічого»
Миколу Подрезана можна охарактеризувати одним словом — одержимий. Після аварії, яка в розквіті сил прикувала його до інвалідного візка, він ось уже 22–й рік намагається довести державі та таким, як сам (а ще більше — здоровим співгромадянам), що інвалідність — не підстава ставити на собі хрест. Його життєве кредо: якщо в людини не атрофовані почуття власної гідності й гордість, вона зобов’язана навчитися справлятися з викликами, які ставить життя. Або принаймні докласти для їх вирішення максимум зусиль.
Останні два роки Микола Подрезан разом із дружиною, лікарем–реабілітологом Наталею Грязновою, займаються масштабним проектом під назвою «Планета Земля — погляд з інвалідного візка» — за 4 роки вони планують об’їхати з олімпійським смолоскипом 35 міст світу, які в 2004 році приймали першу в історії Всесвітню олімпійську естафету. Своє 60–річчя 15 червня він також зустріне в літаку — по дорозі у Норвегію...
«Я з тих людей, які Україну ніколи не покидали»
Віталій Білоножко — один із тих співаків, які визначають обличчя традиційної української естради. Його глибокий оксамитовий бас неможливо сплутати ні з чим, а пісні торкаються найглибших струн людської душі. Разом із дружиною Світланою ось уже 15 років він є засновником фестивалю родинної творчості «Мелодія для двох сердець». А ще він виявився надзвичайно щирим і цікавим співрозмовником. У цьому «Україна молода» змогла переконатися, поспілкувавшись зі співаком напередодні його 60–ліття.
Жайворонок на асфальті
Його можна назвати людиною–легендою, адже навряд чи знайдеться ще хтось, про кого ходить стільки легенд, як про Леопольда Ященка і його хор «Гомін». Хтось обов’язково згадає кінець 80–х і велелюдні мітинги, на яких незмінним атрибутом був виступ «Гомону», комусь спадуть на думку численні купальські свята чи веснянки–гаївки, а хтось неодмінно розкаже про те, як уперше сколихнулося серце від простенької мелодії сопілки, почутої десь у транспорті чи на вулиці.
Василь Попадюк: Я щаслива людина — завжди працював за професією
Василя Попадюка називають громадянином світу. А ще — українським Паганіні, нервом музики, віртуозом скрипки. Попри те, що вже більше 15 років живе в Канаді, він підтримує тісні контакти з українськими колегами, запрошуючи їх до участі у своїх шоу і радо відгукуючись на запрошення виступити на батьківщині. А ще він мріє поставити грандіозне музичне шоу, головними героями якого стануть гуцульські мелодії та автентичний спів.
21 березня шанувальники таланту Василя Попадюка мають можливість знову почути його скрипку в рамках концерту Оркестру народних інструментів під керівництвом Вiктора Гуцола. А ми, скориставшись приїздом артиста, запросили його на розмову.
Як на ті чорнобривці погляну...
Ксеня і Кирило Стеценки: «Нам усе дається легко, синхронно — як іскра»
Якщо вірити, що на дітях геніїв природа відпочиває, то творча династія Стеценків — категоричний виняток із цього правила. Протягом чотирьох поколінь у цій родині народжуються талановиті композитори й музиканти. Улюбленим інструментом Стеценків є скрипка, тож поява в програмі концерту «Скрипковий всесвіт», організованого нещодавно Національною радіокомпанією України, імені відомого скрипаля і композитора Кирила Стеценка нікого не здивувала. Інтриги додало інше — разом iз Кирилом на сцену вийшла його 14–річна донька Ксеня, яка уже є дипломантом і лауреатом кількох престижних міжнародних конкурсів. На сцені столичного Будинку звукозапису дівчина разом з батьком виконала першу частину концерту ре–мінор Баха для двох скрипок з оркестром. Скориставшись нагодою, «УМ» запросила родинний дует для ближчого знайомства.
Раїса Недашківська: Я «домовилася» з Лесею Українкою
Раїса Недашківська чимось нагадує давньоруську княгиню чи язичницьку богиню–матір, яка дає життя всьому живому: мудра, статечна, горда. Її родзинка, її особистий підпис під власним жіночим портретом — це неодмінні оригінальні головні убори, «тюрбани» Недашківської. Попри образ недоступної княгині, Раїса Степанівна — жінка надзвичайно щира, відкрита. «Приходьте увечері, поговоримо, бо зараз, напередодні ювілею, стільки справ, що аж шкіра горить», — відповіла Раїса Степанівна на прохання про інтерв’ю (17 лютого знаній актрисі виповнилося 70). Наша розмова напередодні ювілею перетворилася на своєрідну міні–виставу: Раїса Недашківська раз по раз переходила зі спогадів на монологи. Зрештою, останні два десятиліття більшість її виступів — саме моновистави.