Під прапором строгості

31.05.2013
Під прапором строгості

Новий SUV (універсал із високим дорожнім просвітом) — «Шевроле Тракер». (автора.)

Традиційний час щорі­чних прем’єр «залізних коней» в Україні — автосалон SIA, який щороку наприкінці весни проходить у Києві. До 2 червня в експоцентрі на Лівому березі триває вже 21–й за ліком автопоказ SIA. До речі, його вперше внесли до міжнародного календаря світової організації автовиробників ОІСА, поряд із провідними мотор–шоу планети у Детройті, Женеві, Франк­фурті тощо.

За словами організаторів, у SIA–2013 беруть участь 14 найулюбленіших брендів українських автолюбителів, серед яких «Мерседес», «Хюндай», «КІА», «Опель», ЗАЗ та ціла низка китайських концернів. Що цікаво, на цьому київському автосалоні дебютував іранський автовиробник — SAIPA. Проте серед учасників — жодного представника японського автопрому, і цей факт неабияк засмутив відвідувачів «Лівобережного».

Центральне місце у виставковому павільйоні зайняв стенд «КІА». Упродовж останніх років цей південнокорейський бренд неабияк наростив свій імідж, передусім завдяки стрімкому підвищенню якості машин та, певно, не без допомоги потужної маркетингової кампанії. «КІА» є титульним спонсором таких найрейтинговіших спортивних змагань, як чемпіонат НБА, тенісний турнір «Австреліен оупен» та низки провідних футбольних клубів Старого світу. Обидві прем’єри «КІА» — бізнес–седан Quoris та заряджену спортивну версію хетчбека Сee’d — представляв найвідоміший в Україні автожурналіст Ігор Моляр. Його елегантний чорний смокінг вельми гармоніював із «Кворісом», без зайвих слів вказуючи на майбутню аудиторію цього авто.

Натомість шоумен Геннадій Попенко, презентуючи на показі для преси новинку «Опеля» — кабріолет Cascada, — виглядав значно розкутіше: білий костюм та кросівки. «Це авто для молоді, яка любить драйв та свободу», — пояснили представники німецького концерну. Відповідно до стилю авто виглядали й моделі біля «Каскади».

Загалом, привабливі дівчата–презентерки — невід’ємна частина будь–якого автосалону і практично кожної автомобільної експозиції, між якими точиться негласна, а в окремих випадках і гласна боротьба. Скажімо, за підсумками цьогорічного київського автосалону, найкраща експозиція отримає «Кришталеве колесо» — головну нагороду SIA.

Варто відзначити, що після того як організатори Франкфуртського автосалону ввели заборону на «відверто сексуальних дівчат», тенденція строгості та «цензури» під час представлення авто панувала й у Києві.

Ще одну новинку автосалону — збільшений у розмірах позашляховик «Санта–Фе Гранд» — компанія «Хюндай» залишила взагалі без представниць слабкої статі. Якщо виходити зі слів керівників українського представництва цього південнокорейського концерну, додатковий магнетизм цьому семимісному кросоверу не потрібний: «У черзі за «Санта–Фе Гранд» покупці стоять по два місяці».

Також своїми новинками «побалували» публіку «Шевроле» (Captiva FL та Тracker), Geely й ГАЗ. Натомість національний виробник обмежився «фейс­ліфтинговою» версією «ЗАЗ Віда» — дещо переробленого «Шевроле Авео».

Водночас відвідувачі виставки змогли зблизька розгледіти деталі унікального екомобіля «ХАДІ», сконструйованого студентами Харківського національного автодорожнього університету. На міжнародному турнірі в Роттердамі ця машина на 1 літрі пального подолала більше 450 км!

Додамо, що нинішній Київський автосалон відбувається на тлі запрова­дження Кабміном «загороджувального» мита на іномарки, яке покликане поліпшити справи національного автовиробника та посприяти початку масштабної зборки іномарок в Україні.

Як заявив на автосалоні SIA генеральний директор компанії–імпортера автомобілів марок «Опель» та «Шевроле» в Україну Андрій Кунах, уже незабаром із ЗАЗівського конвеєра зможуть зійти «Опель Астра» та «Зафіра Классік». Не виключено, що в Україні народжуватиметься й «Шевроле Лачетті». Проте, як зізнаються автоімпортери, донедавна було вигідніше завозити машини з–за кордону, ніж збирати в нашій країні.

  • Прощання з бензином

    Знаменитий, із «родоводом» і значною кількістю світових прем’єр найновіших авто, Женевський салон триватиме десять днів. Уже зараз зрозуміло, що він неодмінно здивує й навіть вразить шанувальників автомобілів. Адже це шоу фірм–виробників, інженерів, комп’ютерників, дизайнерів — єдине в Європі, яке відбувається щороку.

    Цього разу наголос салону — на екологічному транспорті, якому віддадуть спеціальний Зелений павільйон величезного виставкового центру Palexpo поруч із женевським аеропортом «Куантран». Три роки тому альтернативні й екологічні авто отримали спеціальний майданчик для показу своїх досягнень. Малі підприємства демонстрували машини недалекого майбутнього. Тепер тенденцію підхопили й провідні автовелетні світу. Вони покажуть новітні концепт–кари в царині екологічно чистих автомобілів. А всього 82–й автосалон пропонує відвідати дев’ять окремих секцій всесвітнього шоу нових машин. >>

  • Антикваріат класу люкс

    У вихідні в парку Пушкіна було паломництво автолюбителів і дітей — багатії з України, Росії і Білорусі виставили свої дорогі чоловічі іграшки — ретроавтомобілі. Подія надзвичайна ще й тому, що виставка Retro & Exotica MotorShow в Україні проводиться вперше. Ребристі довгі капоти старих «Кадилаків», хромована сталь бамперів, навіть на око інший вид металу — частина експонатів виставлена на вулиці, а найдорожчі екземпляри — старі і новісінькі — зібрані всередині експоцентру Acco International. Черга до каси за вхідними квитками була стабільно довгою, організатори очікували до 50 тисяч відвідувачів. >>

  • Мотодрайв-2007

    «Останні кілька років в Україні вiдбувається таке активне зростання моторинку, що це можна назвати вибухом, — розповів «УМ» Костянтин Тумаєв, директор фірми «Автоінтернешнл» (яка є офіційним представником «Судзукі» в Україні). — Якщо приріст вітчизняного авторинку на рік становить 40 відсотків, то моторинок збільшується на 80 відсотків на рік. Для порівняння — в Європі приріст моторинку становить 5—7 відсотків на рік. І цей вибух триватиме ще років десять». За словами Тумаєва, найактивнішими покупцями мототехніки є байкери Києва, Криму, Одеси, Харкова, Дніпропетровська. Активізувалися покупці з Закарпаття, Львівщини. Ціни на мототехніку, представлену на виставці, коливалися від тисячі доларів за скутер до 35 тисяч у. о. за туристичний мотоцикл «Хонда голд вінг».
    Мототехніка українського виробництва на виставці не була представлена, незважаючи на те, що багато вітчизняних байкерів їздять на перебраних, відремонтованих та часто тюнінгованих старих «дніпрах» (дніпропетровський мотоцикл «Днєпр-12») та «касіках» (київський «К-750»). Як розповів член київського байк-клубу «Сільвер булітс» (Срібні кулі) Blаck, столичні байкери ще років десять тому намагалися переконати керівництво Київського мотозаводу активніше братися за вдосконалення своїх моделей мотоциклів, проте люди, які очолювали колись перспективне виробництво, вирішили, що краще здати площі практично в центрі міста в оренду, і тим втратили шанс заявити про себе на сучасному моторинку. Blаck із сумом повідомив, що представники «Харлей Девідсон» та фірми «Вікторі» не зацікавилися «Київмото», бо технології настільки пішли вперед, що використати активи українського мотозаводу вже неможливо. >>

  • Автостраж

    Забезпечити свій автомобіль від викрадення непросто. Відбувається свого роду технологічна війна між викрадачами та спеціалізованими фірмами, які встановлюють протиугінні системи. Полем бою і головним трофеєм є автомобіль. У ДАІ запевняють: встановлення на автомобіль будь-якої протиугінної системи вже кардинально знижує небезпеку викрадення вашого авто, адже коло крадіїв, яким воно «по зубах», звужується до технічно добре оснащених спеціалістів. Та є система, яка має славу «непотоплюваної» — супутникова. Її перевага в тому, що коли авто і викрадуть, то далеко на ньому не заїдуть, і воно не пропаде непомітно в хащах велетенського міста. Чи справді все так оптимістично, намагалися з'ясувати на «круглому столі» «Супутникова система охорони автомобіля: панацея від крадіжок чи новітнє шахрайство?», організованому журналом «F+S: Технології безпеки та протипожежного захисту». >>

  • Якщо космос не по кишені...

    Найпоширеніший протиугінний засіб — сигналізація. Існують різні види сигналізації, залежно від типу датчиків. Найпростіші — вмонтовані у двері й капот контактні датчики, які спрацьовують від розмикання електричного кола. >>

  • Їду... на автопілоті

    Наші діти та онуки не будуть перейматися проблемою складання іспиту на водійські права, оскільки приблизно 2030 року в продаж надійдуть авто, які не потребуватимуть водія. Американські науковці вже працюють над розробкою таких диво-машин. 3 листопада цього року у США відбудуться вже треті автомобільні гонки автомобілів-роботів. Цими машинами керують комп'ютери, яким дані про орієнтацію на трасі переказують лазерні датчики, камери кругового огляду, радари для визначення швидкості та прилади супутникової навігації. >>