У Харкові, Дніпрі та Кропивницькому представляють «Великий концерт з позитивом».
Це музичний проєкт українського композитора Євгена Петриченка, зроблений з використанням технології доповненої реальності. Вхід вільний.
По завершенню сценічного дійства глядачі мають змогу спілкуватися з виконавцями та композитором. Дійство представляють день за днем 24–26 вересня.
Музика «Concerto grosso з позитивом» — це стилізація під бароко: хорове та інструментальне, із зануренням в народну пісню.
Звучить, зокрема, обробка весільної пісні, записаної композитором ще у студентські роки у селі Рибінське Волноваського району Донецької області.
Весь концерт — неначе мала енциклопедія української культури у час війни. Він як нагадування про те, що нашу ідентичність ворог намагається знищити повномасштабно зброєю, а вона проступає, проростає, набуває виразних кольорів і перекладається на нотний стан.
Виконує музику капела Liatoshynskyi Capella: Early Music Ensemble Національного будинку музики. Звучать історичні барокові інструменти: клавесин, теорба та портативний орган, який називають «Позитив».
Утім цей концерт — не лише про барокове минуле. Євген Петриченко дарує музичну форму буття творам сучасників. І зрозуміло, чому в ній переданий звук повітряної тривоги.
На музику покладені вірші митців, які загинули від російської зброї — дитячого поета і письменника Володимира Вакуленка та письменниці Вікторії Амеліної.
Також у концерті звучать поезії, створені під час війни Романом Мелішем, Олександром Козинцем та Надією Косаревич.
Проєкт, реалізований за фінансової підтримки Українського культурного фонду, поєднує два виміри: реальний та віртуальний. Перший — відкривається у традиційний для класичної музики спосіб.
Від номера до номера артисти розповідають свої просвітлені історії про любов, віру, красу, надію, природу, турботи, відповідальності.
Віртуальний вимір — це доповнена реальність, яку кожен глядач може створити самостійно за допомогою власного смартфону: для цього потрібно лише завантажити спеціальний мобільний застосунок.
Ця культурна українська Атлантида — вишукана і тендітна робота графічного дизайнера Руслана Мотька. В ній можна розгледіти фантастичних звірів Марії Примаченко, героїв розмальованого Олешківського будинку Поліни Райко, квіти Катерини Білокур та кульбабки Анжеліки Рудницької й навіть персонажів муралів Антоніо Коррейя та графіті Бенксі (Banksy).
«Concerto Grosso з позитивом» — це про нас. Тут і зараз. Наші страхи, нашу втому. Нашу надію. Це про нашу відчайдушну сміливість у час війни закохуватися, творити і любити. Це про цінність погляду, тремтливого дотику, запаху рідної людини, в яких ніколи раніше ми не відчували такої гострої потреби.