Зустріч делегацій США та України у Джидді: реакція ЗМІ
Західні ЗМІ позитивно оцінили результати для просування до тривалого миру в регіоні. >>
Як відомо, вислів «караул втомився» належить суперечливому учаснику жовтневого перевороту 1917 р. та громадянської війни в Росії матросу Железняку.
Він у січні 1918 р. за наказом більшовицьких лідерів такими словами змусив головуючого закрити засідання Всеросійських установчих зборів. Забезпечивши цим самим перемогу і панування протягом більше 70 років репресивної ленінської партії у колишньому СРСР.
Є підстави вважати, що історична подія минулого має прямий асоціативний зв’язок із останньою пресконференцією президента В. Зеленського за результатами дворічної каденції.
Відмінність полягає лише в тому, що під визначенням «караул» треба розуміти український народ, а під «установчими зборами» Зе-команду. І таке порiвняння не є випадковим чи упередженим.
Адже в загальному вимірі сценарій заходу, поведінка і зміст меседжів очільника країни створюють враження, що держава продовжує перебувати в системі оманливих координат і цінностей «95 кварталу», які досить далекі від пріоритетів національного та економічного відродження та зміцнення обороноздатності країни для повернення окупованих Росією територій.
Напрошується висновок і про те, що гарант не поінформований про перебіг загрозливої фази геополітичної гри на глобальній шахівниці.
Де провідні країни з різною ідеологією, релігією та рівнем демократії намагаються не лише просувати та силоміць нав’язувати іншим власний цивілізаційний світопорядок, а й нарощувати до своїх «вотчин» території країн-пішаків.
Схоже, що Україна за останні роки опинилася в такому принизливому статусі, що створює ризики використати її як розмінну шахову фігуру в «дорослих розбірках». Тобто держава розглядається не як міжнародний суб’єкт, а лише як об’єкт чи інструмент для досягнення імперсько-шовіністичними режимами корисливої мети.
Підставою для подібного прогнозу є неспроможність чинної влади дати об’єктивну оцінку суспільно-політичним, соціально-економічним і безпековим процесам із визначенням та належним опрацюванням стратегічних пріоритетів у тісній співпраці з зарубіжними партнерами.
Як наслідок, допущено домінування в управлінській діяльності конфлікту інтересів чиновництва різних рангів та правлячої монобільшості.
Результатом такого «збочення» стала вакханалія олігархічно-корупційного впливу на державні справи та суттєве гальмування зусиль патріотично-державницьких сил, спрямованих на зміцнення єдності та консолідації як суспільства, так і етнічного сегменту, що є базовим у формуванні цілісної української нації.
Водночас у стилі діяльності вищого військово-політичного керівництва держави утверджуються популізм, демагогія, нещирість, волюнтаризм та ревізіонізм, що формує сприятливе підґрунтя для антиукраїнського реваншизму.
Тим часом замість того, щоб визнати кричущі прорахунки, президент у своїх непереконливих поясненнях намагався покласти вину за провали чинної влади на попередників, конструктивну євроатлантично орієнтовану опозицію та партнерів по Нормандському формату Францію і ФРН, які, з його слів, «зменшили тиск на Росію».
Проте доречною є позиція глави держави щодо шкідливості для України і США рішення Д. Байдена скасувати санкції стосовно провідного оператора з будівництва «Північного потоку-2».
А також було своєчасним оперативне звернення Верховної Ради України з цього приводу до Конгресу США.
Загалом такий підхід американської сторони до відновлення партнерських відносин із союзником ФРН за рахунок Києва виглядає як дежа вю відомих домовленостей у Вашингтоні в 2014 р. між А. Меркель і Б. Обамою про відмову Україні у постачанні зброї для відсічі російській збройній агресії, жертвами якої стали близько 14 тисяч співвітчизників.
Введені кiлька днiв тому, 22.05.2021 р., американські санкції стосовно російських організацій і суден, що беруть участь у будівництві трубопроводу, не усувають, а посилюють існуючі загрози енергетичній та національній безпеці України з боку путінського режиму.
З цього приводу варто наголосити на мінімізації офiсом президента діяльності МЗС та дипломатичного корпусу України у реалізації важливих зовнішньополітичних проєктів держави.
Фактичне підпорядкування некомпетентному Єрмаку такої ключової функції держави, напевно, і є причиною непоодиноких невдач України у зовнішніх зносинах (ПДЧ у НАТО, корегування угоди з ЄС про асоціацію і зону вільної торгівлі, транші МВФ, придбання вакцин, закупівля необхідного озброєння тощо) та спроб ревізіоністів схилити президента до вибору якогось третього шляху, яким повинна рухатися держава.
У подібний концепт вмонтовується особисто проігнорований В. Зеленським захід із вшанування жертв політичних репресій, його селфі у російській косоворотці, а не в українській вишиванці та небажання відповідати по суті «Чи є Путін вбивцею?».
Залишається у пам’яті й та обставина, коли очільник країни тривалий час уникав називати Росію агресором. Зайве наголошувати, як таке згубно впливає на мобілізацію нації та формування бойового духу у Збройних силах України.
Глава держави повинен слугувати прикладом у всьому, що стосується національних інтересів, історичної пам’яті, толерантних відносин із зарубіжними партнерами та громадянами Української держави.
Заява ж президента про те, що для досягнення мети він порушуватиме закон, є досить загрозливою для побудови правової держави і дає підстави говорити про наміри В. Зеленського одноосібно узурпувати владу. З цього приводу судова система США наголошує: «Де закінчується закон, там починається тиранія».
Викладене вище відображає не досить втішну картину стану справ у державі. Незважаючи на низку об’єктивних причин (збройна агресія РФ, пандемія, жорстка конкуренція на міжнародних ринках тощо), гарант, фактично маючи всю повноту влади, за два роки каденції так і не спромігся налагодити чітку систему взаємно відповідального партнерства між владою і громадянським суспільством. Країна не стала сильнішою, а громадяни заможнішими.
Дедалi очевиднiшою стає стагнація економіки, зубожіння населення, втрата міжнародної суб’єктності та репутації країни, як надійного і стабільного партнера.
І головне, все очевиднішою є втома населення від вантажу невиконаних владою обіцянок, безсоромних маніпуляцій громадською думкою, штучного лакування сірої, невтішної дійсності та казкового збагачення наближених до псевдомонарха і байдужих до української справи нуворишів.
Тому В. Зеленському необхідно кардинально коригувати стиль і методи керівництва, кадрову політику та ставлення до народних мас. А не плести мереживо конспірологічних сценаріїв для забезпечення досить сумнівного другого терміну президентської каденції. Інакше критична втома караулу достроково позбавить його президентських повноважень.
Західні ЗМІ позитивно оцінили результати для просування до тривалого миру в регіоні. >>
Домагання виборів, які насправді мають стати хаосом пятої колони, усунути ще легше: Зеленський має чітко підтвердити свою ж неодноразову обіцянку не балотуватися вдруге. >>
Символічно, що знову Мюнхенська конференція, як колись 1938 року, коли сильні світу вирішували долю Чехословаччини без самої Чехословаччини. >>
В голові у Зеленського вже не Перемога, а другий термін. А значить перемагати треба конкурентів. А конкуренти - військові. Тому договір розірвано. Почалися показові посадки військових. >>
Ми не можемо дозволити собі бути слабкими. Інакше у путіна відсутня мотивація припиняти війну, адже жертви та гроші, якими він платить за неї, йому байдужі. >>
Українська влада досліджує європейський досвід у сфері виборчого права, включно з електронним голосуванням. Особливу увагу приділяють питанням ІТ-безпеки та технічної реалізації. >>