Нейробіолог Девід Іґлмен: крок у крок з науковою фантастикою
Українською перекладено вже другу книжку американського нейробіолога Девіда Іґлмена. >>
Нова вистава, за словами Ірми Вітовської, має порушити проблему ставлення суспільства до смерті. (з Міжнародного фонду «Відродження».)
Роман Еріка-Еммануеля Шмітта «Оскар і Рожева Пані» має величезну сценічну історію. Його ставили на великих і малих сценах різних країн, у тому числі й в Україні. Вистава ж, яку готує режисер Ростислав Держипільський, апріорі претендує на особливий статус у переліку цих театральних постановок. Адже мета арт-проекту «Оскар і Рожева Пані» — привернути увагу суспільства до проблеми паліативної допомоги тяжко хворим українським дітям.
«У країни немає шансів на нормальне життя, якщо тут страждають діти, а суспільство цього не бачить, — говорить виконавиця головної ролі актриса Ірма Вітовська. — Ідея такої постановки виникла у мене після відвідання фотовиставки Русі Асєєвої «Діти, яких не існує». Ми маємо розуміти, що навіть якщо важко хворих дітей неможливо вилікувати — треба зробити все, щоб свої останні дні вони прожили якнайкраще, з яскравими враженнями. Ці діти також повинні мати доступ до щасливого дитинства».
Роман «Оскар і Рожева Пані» побудований на листах, які пише Богові безнадійно хворий хлопчик. Зазвичай режисери бачать цей твір на сцені як моновиставу або ж виставу дуетну. «Оскар», який зараз репетирують в Івано-Франківську, буде багатолюдним і співіснуватиме на межі двох світів: документального (реальне життя) та анімаційного (світ марень, мрій, ілюзій, у якому дитина рятується від свого вироку). Партнерами досвідченої Ірми Вітовської, яка буде Рожевою Пані, є діти, що виконують ролі своїх однолітків: Оскара та його друзів. Концепцію вистави режисер Ростислав Держипільський зі зрозумілих причин тримає у секреті, але зізнається, що роль Оскара репетирують два хлопчики. У виставі звучатиме музика «Океану Ельзи», пластику ставить хореограф Ольга Семьошкіна.
Вистава, за словами Ірми Вітовської, має порушити ще одну проблему — ставлення суспільства до смерті. Замість того щоб підтримати смертельно хвору людину, ми зазвичай лише співчуваємо, і то на відстані. «Чомусь ми нормально сприймаємо пологові будинки, де людині допомагають прийти в цей світ, залюбки їх відвідуємо, — говорить актриса, — і десятою дорогою обходимо хоспіси, де людині допомагають спокійно його залишити».
Прем’єра вистави — 7 жовтня в Івано-Франківську. У Києві її покажуть 11 жовтня (на сцені Національного театру оперети). Також благодійний спектакль повезуть до Одеси, Харкова, Луцька та інших міст. Усі кошти від проданих квитків будуть використані на створення в Україні якісної паліативної допомоги дітям.
Паліативна допомога дітям полягає у поліпшенні якості їхнього життя, боротьбі з симптомами хвороби, підтримці сімей. За словами менеджера напрямку наркополітики програмної ініціативи «Громадське здоров’я» фонду «Відродження» Ксенії Шаповал, такого догляду в Україні потребує близько 17,5 тисячі дітей. На сьогодні в Україні створено лише одне (!) відділення паліативної допомоги на 20 (!) місць, що функціонує на базі Надвірнянського будинку дитини Івано-Франківської області. Більшість дітей лікується вдома, їхні батьки постійно стикаються з серйозною проблемою — відсутністю виїзних бригад, що надають паліативну допомогу. На сьогодні в усіх регіонах працюють лише три такі бригади.
Українською перекладено вже другу книжку американського нейробіолога Девіда Іґлмена. >>
У Києві цього тижня завершується показ великого виставкового проєкту «Алла Горська. >>
За даними Міністерства освіти і науки Латвії, російська мова викладається як друга іноземна майже в половині латвійських шкіл. >>
Режисер документального фільму «20 днів у Маріуполі» Мстислав Чернов привіз до України перший в історії вітчизняного кіно «Оскар», а також статуетку Британської академії кіно і телевізійних мистецтв (BAFTA). >>
Однією з фіналістів міжнародної поетичної премії Griffin Poetry Prize стала поетеса Галина Крук зі своєю збіркою поезії “A Crash Course in Molotov Cocktails”. >>
Колишню Арку дружби народів у Києві Міністерство культури України визнало такою, що не підлягає занесенню до Державного реєстру нерухомих памʼяток України. Монумент втратив статус памʼятки історії і тепер його можна демонтувати. >>