«Не годуй «регіоналів»

16.01.2014

«Жалкую, що не потрапила сьогодні до Києва, але дуже тішуся, що натомість брала участь у пікетуванні «Епiцентру» у Львові! Нас було десь 25, а сніг був змішаний iз дощем і вітром, і ніхто не думав, що щось вдасться... Але вдалося! Охоронці «Епiцентру» відтіснили нас до межі їхніх володінь, а там вузенький прохід, і всі, хто заходив туди, йшли повз нас! Сержант, який був головний у них, сказав, що може він завтра сам приєднається до нас... Ми стояли, а люди, не повірите, розхапали наші листівки з переліком «регіоналівських» фірм як гарячі пиріжки! За півгодини. І ще вимагали добавки!» — так написала днями у «Фейсбуці» письменниця Анна Хома.

Акція з бойкотування бізнесу, який належить одіозним представникам Партії регіонів, розпочалася іще в грудні і набирає все більших обертів. «Барком» (ТМ «Родинна ковбаска»), «Шок», «Волошкове поле», «Конті», «АВК», «Верес», «Плакучая ива», «Епіцентр», «Нова лінія» та інші вже відчули народний гнів. Біля магазинів активісти Євромайдану стоять iз плакатами і закликають не купувати там «регіональних» товарів, адже в такий спосіб люди фінансують владний режим. Також списки бойкотованих товарів та їхніх власників активно поширюються інтернетом.

Менеджери фірм, які потрапили до «чорного списку», шукають різні способи, щоб вплинути на протестувальників. «Найактивнішу реакцію демонстрували представники «Родинної ковбаски». Їхній прес–секретар біля різних магазинів мережі пропонувала пікетувальникам бутерброди і гарячу каву. Біля інших магазинів до пікетувальників підходили різні люди, записували відео з ними, питали, чи не бояться вони суду», — поділився з «УМ» учасник пікетів Микола Глібович.

Ініціатори бойкоту вважають, що перестати віддавати власні гроші тим, хто спрямовує їх на підкуп суддів, наймання «тітушок», скуповування голосів на виборах — це ефективний і дієвий спосіб впливу на ситуацію, доступний кожному. До речі, деякі торгові марки вже виключені з «чорного списку». «У нас є чіткі вимоги до депутатів–«регіоналів»: вийти з партії та фракції і припинити фінансово допомагати ПР. Ми виключили зі списку Ігоря Єремєєва (мережа автозаправок WOG, ТМ «Галичина», КоМо»), оскільки він ні в партії, ні у фракції не був і відкрито заявив, що підтримує Майдан. Відповідно, згідно з презумпцією невинуватості, доки він допоможе в чомусь ПР, він вважається невинуватим», — розповів «УМ» активіст львівського Євромайдану Отар Довженко.

Говорити про глобальний вплив бойкоту на бізнес «регіоналів» поки що рано, однак певні тенденції уже спостерігаються. Хлібобулочну продукцію «Кулиничі» (має стосунок до Азарова) в деяких супермаркетах почали продавати замість фірмових у звичайних пакетах. Самі учасники зазначають, що останнім часом товари з «чорного списку» все частіше почали потрапляти на полички з написом «Акція», де пропонуються значні знижки.

До бойкоту долучаються й інші міста. Так, у Дрогобичі активісти за тиждень роздали майже 50 тисяч листівок з інформацією про фірми депутатів із ПР. Подібні акції відбулися і в Ужгороді, Києві. Ініціатори руху кажуть, що це лише початок.