Під прапором строгості
Традиційний час щорічних прем’єр «залізних коней» в Україні — автосалон SIA, який щороку наприкінці весни проходить у Києві. До 2 червня в експоцентрі на Лівому березі триває вже 21–й за ліком автопоказ SIA. >>
Емблема Салону-2012
Знаменитий, із «родоводом» і значною кількістю світових прем’єр найновіших авто, Женевський салон триватиме десять днів. Уже зараз зрозуміло, що він неодмінно здивує й навіть вразить шанувальників автомобілів. Адже це шоу фірм–виробників, інженерів, комп’ютерників, дизайнерів — єдине в Європі, яке відбувається щороку.
Цього разу наголос салону — на екологічному транспорті, якому віддадуть спеціальний Зелений павільйон величезного виставкового центру Palexpo поруч із женевським аеропортом «Куантран». Три роки тому альтернативні й екологічні авто отримали спеціальний майданчик для показу своїх досягнень. Малі підприємства демонстрували машини недалекого майбутнього. Тепер тенденцію підхопили й провідні автовелетні світу. Вони покажуть новітні концепт–кари в царині екологічно чистих автомобілів. А всього 82–й автосалон пропонує відвідати дев’ять окремих секцій всесвітнього шоу нових машин.
Нікого вже не здивуєш автомобілями із гібридними двигунами (тут лідером, мабуть, виступає Mercedes–Benz), які використовують не лише енергію палива, а й електричну. Але все більше й більше виробників схиляються до чистих — у широкому сенсі — електродвигунів. Навіть такі автомобільні бренди «от кутюр», як Porsche 911, пропонують поглянути, скажімо, на варіант електромобіля–купе. Зауважимо, що наявність електробатарей аж ніяк не позначається негативно ані на зовнішності, ані на чудових характеристиках знаменитих автомобілів.
Suzuki продемонструє в Женеві невеликий міський автомобіль G70 Regina із начебто звичайною паливною системою, проте з неймовірно низькими показниками викидів вуглекислого газу. Ця ж фірма запропонує й концепт із гібридним двигуном — Swift Range Extender.
А швейцарська фірма Mindset AG поза всякими сумнівами покаже свій оновлений електромобіль Mindset e–Motion, у розвиток якого вкладено десятки мільйонів доларів. І не дарма: це авто має унікальний літій–іонний акумулятор, який здивує відвідувачів салону дуже великим запасом ходу. Нагадаємо, до речі, що в деяких гірських курортних містах Швейцарії вже давно заборонені звичайні автомобілі: серед незайманої природи дозволяють «бігати» лише екологічно чистим електромобілям.
Toyota також не пасе задніх. Концепт FT–Bh цієї фірми поєднує надлегкі матеріали й повний привід–гібрид. Завдяки цьому це авто є одним з найбільш екологічно чистих у світі. А концепт FCV–R — черговий крок Toyota до серійного виробництва машин на водневому паливі, які з’являться на дорогах світу в 2015 році.
Як бачимо, тенденція абсолютно прозора і зрозуміла: в наступні роки автомобілі стануть ще більш «зеленими». Багато з них повністю перетворяться на водневі й електромобілі. Що ж, прощавай, бензине? Так. Епоха нафто– і газозалежності відходить у минуле. Принаймні в країнах, де керуються розумом...
А зараз дорогами Женеви вже «літають» супер електромобілі «Тесла», зокрема фантастичний безшумний Tesla Roadster Sport, які мають запас ходу в 400 км, а їхня швидкість досягає 200 км/год. Уперше побачивши цей винахід інтелектуалів із Силіконової долини, я був вражений: і дизайном, і швидкістю, і отією відсутністю традиційних вихлопів та шумів автомобіля. Кажуть, на Женевському автосалоні фірма Tesla Motors продемонструє щось нове й неймовірне...
Які ще новинки анонсовані для нетерплячої публіки? Улюбленець заможних людей, славнозвісний Mercedes–Benz приготував прем’єру нового автомобіля А–класу. Компактвен набув обрисів спортивного хетчбека. Кажуть, що базовим бензиновим двигуном у нього буде 1,6–літровий турбоагрегат, потужністю до 158 к.с. А найпотужнішою стане 320–сильна модифікація, дебют якої відбудеться наступного року. Дизельні версії Mercedes А–класу пропонують 1,8–літровий двигун потужністю до 138 к.с. Таким чином Mercedes А–класу стає прямим конкурентом BMW 1 серії.
Дебют чергової модифікації Porsche 911 Turbo також готують для Женеви, автомобілісти якої, до речі, дуже полюбляють це авто. «Поршик» продемонструє двигун із потрійним надувом, а це означає, що при відомих 3,8 літра обсягу потужність двигуна зросте до 525 к.с.
Ще один улюбленець грошовитої публіки — Infiniti — покаже в салоні Emerg–E, концепт нового спортивного авто. Ця екологічна машина обладнана як звичним двигуном внутрішнього згоряння (об’ємом усього 1,2 літра), так і електромотором. Останній підзаряджатиметься на ходу. Але цей спорткар матиме чудові динамічні показники.
Знана марка Audi продемонструє кілька чудових новинок, скажімо, універсал RS4 отримав 450–сильний двигун V8. Вслід за ним Audi покаже машини нових поколінь А3 і А6 Allroad, 360–сильне купе ТТ RS та 256–сильний хетчбек А1 quattro.
Місцеві ЗМІ звертають багато уваги на більш доступні марки автомобілів. Так, FIAT покаже в салоні «велику» «п’ятисоту» модель, позначену літерою L. Зовні авто схоже на відомий хетчбек FIAT 500. Тим часом Ford запропонує новий В–Мах, інноваційну машину, просторий універсал. Ця модель створена на основі популярного хетчбека Ford Fiesta. Відвідувачі Женевського автосалону побачать також Cambiano —спортивну модель Pininfarina, гібридну версію Toyota Yaris нового покоління, п’ятидверну версію субкомпакта Volkswagen up, друге покоління хетчбека KIA cee’d, оновлений SEAT Ibiza, нову модель iз «родини» Citroen DS та багато інших цікавинок.
Вхід на Женевський салон, який вперше гостинно запросив відвідувачів далекого 1905 року, коштує для глядачів 16 франків (це 140 гривень з копійками), для пенсіонерів і школярів — 9 франків. Отож кому пощастить бути в Женеві до 18 березня, зможе насолодитися автопрем’єрами.
Традиційний час щорічних прем’єр «залізних коней» в Україні — автосалон SIA, який щороку наприкінці весни проходить у Києві. До 2 червня в експоцентрі на Лівому березі триває вже 21–й за ліком автопоказ SIA. >>
У вихідні в парку Пушкіна було паломництво автолюбителів і дітей — багатії з України, Росії і Білорусі виставили свої дорогі чоловічі іграшки — ретроавтомобілі. Подія надзвичайна ще й тому, що виставка Retro & Exotica MotorShow в Україні проводиться вперше. Ребристі довгі капоти старих «Кадилаків», хромована сталь бамперів, навіть на око інший вид металу — частина експонатів виставлена на вулиці, а найдорожчі екземпляри — старі і новісінькі — зібрані всередині експоцентру Acco International. Черга до каси за вхідними квитками була стабільно довгою, організатори очікували до 50 тисяч відвідувачів. >>
«Останні кілька років в Україні вiдбувається таке активне зростання моторинку, що це можна назвати вибухом, — розповів «УМ» Костянтин Тумаєв, директор фірми «Автоінтернешнл» (яка є офіційним представником «Судзукі» в Україні). — Якщо приріст вітчизняного авторинку на рік становить 40 відсотків, то моторинок збільшується на 80 відсотків на рік. Для порівняння — в Європі приріст моторинку становить 5—7 відсотків на рік. І цей вибух триватиме ще років десять». За словами Тумаєва, найактивнішими покупцями мототехніки є байкери Києва, Криму, Одеси, Харкова, Дніпропетровська. Активізувалися покупці з Закарпаття, Львівщини. Ціни на мототехніку, представлену на виставці, коливалися від тисячі доларів за скутер до 35 тисяч у. о. за туристичний мотоцикл «Хонда голд вінг».
Мототехніка українського виробництва на виставці не була представлена, незважаючи на те, що багато вітчизняних байкерів їздять на перебраних, відремонтованих та часто тюнінгованих старих «дніпрах» (дніпропетровський мотоцикл «Днєпр-12») та «касіках» (київський «К-750»). Як розповів член київського байк-клубу «Сільвер булітс» (Срібні кулі) Blаck, столичні байкери ще років десять тому намагалися переконати керівництво Київського мотозаводу активніше братися за вдосконалення своїх моделей мотоциклів, проте люди, які очолювали колись перспективне виробництво, вирішили, що краще здати площі практично в центрі міста в оренду, і тим втратили шанс заявити про себе на сучасному моторинку. Blаck із сумом повідомив, що представники «Харлей Девідсон» та фірми «Вікторі» не зацікавилися «Київмото», бо технології настільки пішли вперед, що використати активи українського мотозаводу вже неможливо. >>
Забезпечити свій автомобіль від викрадення непросто. Відбувається свого роду технологічна війна між викрадачами та спеціалізованими фірмами, які встановлюють протиугінні системи. Полем бою і головним трофеєм є автомобіль. У ДАІ запевняють: встановлення на автомобіль будь-якої протиугінної системи вже кардинально знижує небезпеку викрадення вашого авто, адже коло крадіїв, яким воно «по зубах», звужується до технічно добре оснащених спеціалістів. Та є система, яка має славу «непотоплюваної» — супутникова. Її перевага в тому, що коли авто і викрадуть, то далеко на ньому не заїдуть, і воно не пропаде непомітно в хащах велетенського міста. Чи справді все так оптимістично, намагалися з'ясувати на «круглому столі» «Супутникова система охорони автомобіля: панацея від крадіжок чи новітнє шахрайство?», організованому журналом «F+S: Технології безпеки та протипожежного захисту». >>
Найпоширеніший протиугінний засіб — сигналізація. Існують різні види сигналізації, залежно від типу датчиків. Найпростіші — вмонтовані у двері й капот контактні датчики, які спрацьовують від розмикання електричного кола. >>
Наші діти та онуки не будуть перейматися проблемою складання іспиту на водійські права, оскільки приблизно 2030 року в продаж надійдуть авто, які не потребуватимуть водія. Американські науковці вже працюють над розробкою таких диво-машин. 3 листопада цього року у США відбудуться вже треті автомобільні гонки автомобілів-роботів. Цими машинами керують комп'ютери, яким дані про орієнтацію на трасі переказують лазерні датчики, камери кругового огляду, радари для визначення швидкості та прилади супутникової навігації. >>