Стародавній Успенський собор у Каневі повернуто в держвласність
Київську митрополію УПЦ (МП) суд зобовʼязав повернути в державну власність обʼєкт культурної спадщини національного значення — Успенський (Георгіївський) собор ХІІ століття. >>
Режисер Сергій Архипчук (крайній ліворуч) і поет Богдан Бойчук (у центрі) серед учасників вистави. (Фото Ніни МУРАШКО.)
Богдан Бойчук — людина для української літератури легендарна. Засновник — разом із Богданом Рубчаком та Юрієм Тарнавським — Нью–Йоркської групи поетів, він десять років тому залишив комфортне життя у США і переїхав до України. Поет, драматург, перекладач, у літературі Бойчук завжди вітав інтелектуалізм.
Довгі роки Богдан Бойчук був об’єктом посиленої уваги театру поезії «Мушля» — його інтелектуальні, але водночас дуже емоційні вірші так і просилися на сцену. «Спершу ми планували спектакль за творами Бойчука ще до вісімдесятирічного ювілею автора, — розповідає режисер театру «Мушля» Сергій Архипчук. — Але з різних причин робота відкладалася, переносилася, були об’єктивні, суб’єктивні речі, пов’язані з творчим процесом. Навіть сценарій, реалізований сьогодні на сцені, — уже четвертий. Бойчук до того відношення не мав — лише погоджували назву». Вона, варто зауважити, народилася також не відразу. Назвавши спектакль «Не тільки молитви», його жанр автори означили як «Сенситивні прояви без антракту».
Як розповідає Архипчук, із Бойчуком вони були знайомі раніше. Поет неодноразово відвідував вистави театру поезії «Мушля». Ще на з’їзді католиків Східної Європи 2003 року у своїй мистецькій програмі театр «Мушля» використав вірші Бойчука і цей епізод став початком роботи над представленим проектом. «Після Вінграновського, після звернення до Сосюри, до сучасних українських поетів Тетяни Винник, Ігоря Римарука, Лариси Мудрак ми вирішили звернутися до модерністської поезії, — розповідає Архипчук. — Вона для нас була важлива з багатьох причин. Зокрема, у нас є така позиція, що українська література, де б вона не творилася, вона єдина».
Тему та ідею своєї постановки Архипчук означує стисло і конкретно: вистава про те, що відбувається в Україні останні півроку. Автор, хоч і не втручався у репетиційний процес, був у курсі того, як народжувалася вистава. До речі, це перше прочитання поезії Бойчука театром, на відміну від його п’єс. Одну з яких, «Регіт», ставив у Києві 1990 року Сергій Проскурня, головну роль у тій постановці виконував екс–міністр культури Василь Вовкун.
У виставі «Не тільки молитви», прем’єра якої відбулася в останні дні минулого року в Арт–центрі Павла Гудімова «ЯГалерея», зайняті Олена Огороднійчук, Ярослава Побережна, Андрій Бойчук. (Художник Ніна Мурашкіна, балетмейстер В’ячеслав Гуров, композитор Володимир Павліковський). Як розповів режисер–постановник Сергій Архипчук, виставу «Не тільки молитви» «Мушля» планує показувати ще після Різдва в Центрі Курбаса, Києво–Могилянці або в Консерваторії, та повезти її на Схід і на Захід.
Київську митрополію УПЦ (МП) суд зобовʼязав повернути в державну власність обʼєкт культурної спадщини національного значення — Успенський (Георгіївський) собор ХІІ століття. >>
Подкаст «Палітурка», присвячений творам зі шкільної програми запустили Український ПЕН та The Ukrainians Media: чому вони вчили нас тоді та чого можуть навчити сьогодні. >>
За кілька сотень кілометрів від лінії фронту, в місті Луцьк, пробилася життєдайним паростком ошатна книжка «Кобзарі». >>
У ці дні в багатьох містах нашої країни відзначають Новруз. >>
Сергій Жадан уже давно перебуває на поетичному п’єдесталі. >>
Дерев'яний храм Святого Архистратига Михаїла, внесений до списку архітектурних пам'яток національного значення, повністю згорів під час пожежі в селі Сможе Стрийського району Львівщини >>