Учора автомобілісти закликали Кабінет Міністрів не піддаватися на тиск нафтопереробників і з 1 січня 2011 року запровадити в Україні єдині національні стандарти виробництва бензину та дизельного пального. Низку вимог протестувальники виклали в Маніфесті автомобілістів України. Також свій протест сотні автомобілістів висловили під час Всеукраїнського автопробігу «Проти неякісного пального», який учора завершився в столиці.
Наразі в Україні є чинними два стандарти якості бензину. Старий, зразка 2001 року — «Бензини автомобільні», і новий, 2007–го — «Бензини автомобільні підвищеної якості». Якщо пальне відповідає стандарту 2007 року, це означає, що воно вкладається також і в норми європейського стандарту «Євро—4». Однак значна частка бензину на українських АЗС не відповідає навіть нормам дев’ятирічної давності. Це визнали і в Інституті споживчих експертиз, де влітку цього року провели спеціальні дослідження.
«Стандарти 2001 року треба скасувати зовсім, — сказав «УМ» голова оргкомітету Всеукраїнського автопробігу автомобілістів Віталій Чеховський. — У Європі пальне такої якості, що продається на більшості автозаправних станцій нашої країни, дозволяється використовувати тiльки для опалення!»
Ще одна вимога Маніфесту — створити єдиний орган контролю якості пального на АЗС, що мав би реальні важелі впливу на нафтопереробників та компанії, які реалізують неякісну продукцію. За словами учасника автопробігу, водія Сергія Бондаренка, доцільно маркувати пальне, яке не відповідає стандартам: «Маркування може бути, скажімо, таким: «Це пальне руйнує ваш двигун» або ж «Це пальне шкідливе для навколишнього середовища, а значить, для вас і ваших родичів».