Приготування до святкування чергової 1022–ї річниці Хрещення Київської Русі тривають повним ходом. Днями вулиці української столиці, де заплановано провести головні святкові заходи, «прикрасили» великою кількістю однотипних вітальних плакатів від імені Віктора Януковича і предстоятеля Української Православної церкви Московського патріархату митрополита Володимира (Сабодана), окремо вітається і приїзд російського патріарха Кирила. Найцікавіше те, що всі ці «графічні витвори» не лише непристойно подібні між собою, а й мають одного, так би мовити, «замовника», що наштовхує на думку про стрімке зближення Церкви і держави.
Замовлення про розміщення вітальних текстів на київських носіях зовнішньої реклами (розтяжках, бігбордах і сіті–лайтах) надійшло з Київміськдержадміністрації, де нині керує «регіонал» Олександр Попов. Це, зокрема, підтвердили в УПЦ (МП). «Ідея прикрасити Київ до державного свята — Дня Хрещення Київської Русі — належить київській владі, правонаступниці держави Київської Русі. А Українська православна церква як правонаступниця Церкви Київської Русі підтримала цю ідею і надала необхідну консультаційну допомогу», — сказав прес–секретар Предстоятеля УПЦ, протоієрей Георгій Коваленко.
«До нас надійшов лист за підписом Олександра Попова, у якому йшлося про безоплатне виділення певної рекламної площі під соціальну рекламу. Витрати буде компенсовано компанії за рахунок зниження ставки оренди рекламних носіїв, що, як відомо, належать комунальникам», — розповіли «УМ» в одній зі столичних рекламних компаній, яка розмістила (на 29 своїх бігбордах) привітання державного і церковного очільників. Такі ж листи отримували й інші більш–менш потужні гравці рекламного ринку столиці. У подібних ситуаціях їм пропонують виділити до 5 відсотків своїх площ, здебільшого в центрі міста або на вулицях, якими проїзджатимуть кортежі з «віпами». За інформацією компанії «Український медіа–монітор», у Києві є близько 20 тисяч «точок» для розміщення реклами, а вартість послуг складає 2,5 тисячі гривень на місяць (бігборд) і 1,5 тисячі гривень (сіті–лайт). Утім соціальну рекламу замовляють не довше ніж на тиждень. Не складно підрахувати, що замовникові, якби він платив живими грошима, це коштувало б близько 400—500 тисяч гривень.
На тлі цієї «промо–кампанії» залишаються майже непоміченими приготування вірян Київського патріархату. «Ми зробили все, що було у наших силах. Ми готуємо 28 липня Хресну ходу від Володимирського собору до Володимирської гірки. Оскільки, у нас немає ні достатнього фінансування, ні доступу до загальнонаціональних ЗМІ, оголошення про захід друкуються в єпархіальних виданнях, настоятелі храмів різних єпархій, особливо близьких до Києва, окремо повідомляють своїх парафіян», — розповів речник УПЦ КП Євстратій Зоря. Втім півторагодинне святкове богослужіння 28 липня транслюватиме Перший Національний у записі.
До речі, Перший Національний, на екрани якого так важко пробитися УПЦ КП, з легкістю демонструє молебень Кирила в Одесі тривалістю три з половиною години. «Безпрецедентні заходи охорони, у яких задіяні тисячі працівників міліції, прямі трансляції на державному телебаченні й інші заходи, що супроводжують візит російського патріарха, коштують українським платникам податків сотні мільйонів гривень», — заявив народний депутат, член групи «За Україну!» Ярослав Кендзьор. Політик зазначив, що таким чином візит російського патріарха здійснюється практично за рахунок державного бюджету України.
За словами гендиректора телеканалу Єгора Бенкендорфа, трансляцію здійснювали за рахунок спеціального фонду бюджету — гроші від реклами.
А ТИМ ЧАСОМ...
Скористалися ситуацією
Влада України може за місяць вирішити проблему розколу, ліквідувавши реєстрацію Української православної церкви Київського патріархату. Таку пропозицію, адресовану Президенту Віктору Януковичу та іншим представникам української влади, висловив прес–аташе Одеської єпархії УПЦ МП отець Сергій (Лебедєв).