Наразі єдиний у країні call–центр «112» відтепер діє на базі Львівського державного університету безпеки життєдіяльності Міністерства з питань надзвичайних ситуацій. Тут навчаються як курсанти, так і службовці МНС, які в майбутньому працюватимуть на подібному обладнанні у своїх управліннях. На сьогоднішній день сall–центр функціонує в тестовому режимі, втім тут завжди готові до виклику диспетчер, парамедик та психолог–консультант. «Наразі номер «112» діє паралельно з номером «101». Наприклад, людина набирає 112 і потрапляє до диспетчера головного управління МНС у Львівській області, який і скеровує інформацію в наш центр», — розповів «УМ» керівник прес–служби Львівського державного університету безпеки життєдіяльності Антон Крук.
Отримавши повідомлення про надзвичайну ситуацію, диспетчер call–центру системи «112» вирішує, яка оперативна служба має виїхати на місце — міліція, «швидка» чи пожежники. Завдяки сучасній техніці та комп’ютерним програмам у центрі максимально швидко визначають, де сталася надзвичайна ситуація, знають рівень небезпеки та консультують рятувальників у прийнятті рішення в нестандартних ситуаціях. Коли еменесники виїжджають на виклик, у сall–центрі можуть безперервно відстежувати на спецкарті місце перебування команди: пожежно–рятувальні машини вже оснащені GPS–навігацією, яка, зокрема, дозволяє обрати й найкоротший маршрут. «Окрім того, в машинах установлені спеціальні камери, які передаватимуть картинку з місця події в центр, — пояснює Антон Крук. — Якщо якась людина отримала травму, рятувальник, який має зв’язок із центром, може проконсультуватися з нашим парамедиком, як надати першу допомогу».
Нині унікальний номер «112» діє паралельно з номером «101» в шести обастях країни. Утім уже до 2012 року подібні центри мають з’явитися у кожній області України, а номер «112» стане єдиним. «Використання цих технологій значно збільшує можливості та покращує мобільність пожежно–рятувальних підрозділів, а це — врятовані людські життя», — додають в університеті.