Торговельний безвіз із Євросоюзом закінчується: якими будуть наслідки?
ЄС вирішив тимчасово відновити квоти на імпорт окремих сільськогосподарських товарів з України. >>
Україна відновлює зернові коридори у Чорному морі. (facebook.com/navy.mil.gov.ua)
Україна відкрила реєстрацію торгівельних суден та їхніх власників, які готові проходити тимчасовими маршрутами, оголошеними офіційним Києвом.
Як інформує Україна молода, про це повідомив речник ВМС ЗСУ Дмитро Плетенчук у ефірі телемарафону "Єдині новини" в суботу.
"Було ухвалено рішення нарешті розв’язати цю проблему, розв’язати в такий спосіб - відкрити ці шляхи морських комунікацій. Відповідно, попереджено, звісно, судновласників і капітанів суден, що небезпека існує. Окрім того, що завжди існує як небезпека протидії з боку російського флоту, так і мінна небезпека досить залишається на високому рівні.
Тому, звісно, це все буде відбуватися під наглядом Збройних сил України. Все можливе, що від нас залежить, щодо забезпечення безпеки, ми робимо. І зараз вже відкрита реєстрація, координатор вже працює", - сказав пан Плетенчук.
За його словами, ухвалене рішення ставить перед собою два завдання: подолання міжнародної гуманітарної кризи та "можливість для судновласників і компаній нарешті забрати свої торговельні судна, які перебувають фактично в такому гуманітарному полоні через те, що росіяни постійно погрожують на морі".
"Вони не просто кажуть, що ці судна будуть розглядатися як перевізники зброї, а на одних з переговорів морських було почуто таке, що буде визнано, що ця країна бере участь у війні на боці України. Тому станом на зараз це такий тероризм поки що в радіоефірі, і відповідно, це теж є порушенням міжнародного права, морського права щодо свободи судноплавства", - додав речник ВМС ЗСУ.
Щодо кількості суден та їхніх власників, які уже зареєструвалися, Плетенчук зазначив: "Наразі всі подробиці щодо цього заходу ми поки що розкривати не можемо".
І зауважив, що ще не визначені терміни, на які оголошені тимчасові маршрути.
"Ці терміни зараз ще не визначені. Насправді той стан, в якому все це працює, він теж, на жаль, є таким, що обумовлений тими подіями, які відбуваються в Чорному морі, тому що у нормальній ситуації все це відбувається набагато ширше, простіше і безпечніше", - сказав речник.
Зауважимо, що 10 серпня 2023 року Україна оголосила нові тимчасові маршрути для торговельних суден, що йдуть до/з чорноморських морських портів України, але протягом всіх маршрутів зберігається військова загроза та мінна небезпека з боку рф.
Як повідомляла «УМ», войовничість чорноморського флоту рф відчутно «згасла» після успішних атак українських надводних дронів на судна в акваторії Новоросійська та атаки на танкер з паливом для окупаційних військ у Керченській протоці.
ЄС вирішив тимчасово відновити квоти на імпорт окремих сільськогосподарських товарів з України. >>
Суспільство знову нуртує. З одного боку — прогресуючі злидні цивільних, недостатній рівень виплат захисникам на фронті >>
У листі американському колезі Дональду Трампу президент України Володимир Зеленський запропонував укласти угоду про вільну торгівлю між Україною та США. >>
Учасник АТО Дмитро Горішній з командою перший у світі налагодив випуск мобільних симуляторів «Джавелінів» та РПГ. >>
І це не зрада, а перемога. За три роки вітчизняний ВПК рвонув зі швидкістю ракети: за даними Держстату, за 2024 рік обсяги виторгу від реалізації зброї та боєприпасів становили 59,7 млрд грн (проти 21,7 млрд у 2023 році та 5,5 млрд у 2022 році). >>
В Україні запаси титану можуть становити до 20% світових, і це робить її одним із ключових гравців у видобутку цього стратегічного металу. >>