Фахівці Міністерства освіти наразі працюють над кардинальною зміною шкільної програми історії України з відходом від радянського дискурсу.
При цьому, до програми вводиться окремий розділ присвячений сучасній українсько-російській війні, аби діти чітко розуміли, що зараз відбувається.
Як інформує Україна молода, про це повідомила керівниця робочої групи МОН України з опрацювання концептуальних засад шкільної історичної освіти, докторка історичних наук Людмила Гриневич під час брифінгу в Мілітарі медіа центрі у середу.
На її думку, шкільна освіта повинна ґрунтуватися на підставі серйозного академічного наукового знання.
«Ми одразу наголосили, що не допустимо інструменталізації і політизації історії та орієнтуємося на виховання критичного мислення дітей, формування свідомого громадянина, що має чітке розуміння цінності власної держави, права людини, розбудови саме демократичної держави», – заявила пані Гриневич.
І додала, що при роботі над програмою робоча група дійшла висновку, що повинно бути проведене «концептуальне переформатування трактувань» цілих історичних періодів. Тому зміна шкільної програми відбулася у всіх періодах історії України.
«Наприклад, до сьогоднішнього часу трактування СРСР у наших підручниках та навіть академічних працях обмежувалося апеляцією до комуністичного дискурсу. У той час як в світі СРСР давно трактується як держава імперського типу.
Також ми створили окремий великий розділ, присвячений саме сучасній українсько-російській війні. Наші діти повинні чітко розуміти характер цієї війни, що відбувається. Важлива складова – це і проблематика геноциду, що йде атака на українську ідентичність та здійснюється свідоме нищення носіїв ідентичності», – зазначила докторка історичних наук.
За її словами, також розробниками нової програми напрацьовані методологічні підходи, які дозволяють зрозуміти, що росія використовує їжу як зброю, у контексті нищення українських ринків, економіки та навіть в контексті використання так званої «гуманітарної допомоги» з метою легітимації влади окупанта.
Як повідомляла «УМ», раніше урядовці виключили предмет "Історія" із ЗНО та пояснили це "великим психологічним навантаженням" на абітурієнтів.
Це обурило багатьох політиків, експертів і науковців.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гітлерівські нацисти вчилися палити книжки у варварів-росіян.