Найкращі вчителі планети: двоє українців увійшли до престижного списку

12:46, 29.09.2023

Щаслива педагогиня Людмила Таболіна. (Фото: Facebook Global Teacher Prize Ukraine)

До списку 50 найкращих вчителів планети, за версією Global Teacher Prize 2023 увійшли вчителі української мови та літератури Людмила Таболіна та Артур Пройдаков.

 

Як інформує УМ, про це повідомляється на сайті премії та Facebook-сторінці її української філії.

 

На сайті нагороди зазначають, що всі їхні фіналісти «виступають за інклюзивність і права дитини, інтегрують мігрантів у класи та виховують здібності та впевненість у своїх учнях».

 

Людмила Таболіна — з Харкова, але наразі викладає в київському ліцеї. До того, як у Харкові відновили роботу громадського транспорту, вона чотири місяці ходила пішки 11 кілометрів на роботу і назад під звуки вибухів через численні блокпости.

 

«З першого дня війни її школу перетворили на притулок для мешканців сусідніх будинків, а 24 лютого вона сховала від ворога класні журнали, штампи, документи, особові справи дітей, працівників. Тоді ж організувала обладнання притулку», — наголошують у Global Teacher Prize.

 

 

На початку березня Людмила відкрила для місцевих жителів їдальню. У притулку було багато матерів з дітьми, а школа слугувала гуманітарним штабом, додають організатори премії.

 

Також Таболіна є куратором Євроклубу. Вона проводила компанії з підвищення обізнаності про епідемію ВІЛ/СНІДу в Україні та країнах ЄС, ініціативи проти булінгу, антидискримінаційні кампанії, День толерантності, години пам’яті жертв Голокосту та уроки гендерного виховання.

 

Вона також розміщує в мережі власні матеріали для уроків української мови та літератури. Цього року їй довелося проводити випускний онлайн, щоб не ризикувати життям і здоров’ям дітей і батьків.

 

«Свої емоції зараз я можу описати одним словом — відданість. Відданість собі, освіті, вчителям та Україні. Моя місія — аби Україна не стала одним із рядків у стрічці новин світу», — підкреслила Людмила.

 

Артур Пройдаков народився і виріс у Стаханові (нині Кадіївка) Луганської області, яка з 2014 року перебуває під тимчасовою російською окупацією.

 

Global Teacher Prize зауважує, що Артур ріс у регіоні, де російська мова поширилася через довготривалу політику русифікації, яка обмежувала українську культуру. Але завдяки власній шкільній вчительці, яка донесла до нього красу української мови, Продайков почав слухати українськомовну музику і більше читати українські книжки. Це також був протест проти зрусифікованого середовища.

 

У 2014 році через початок російської агресії багато студентів педагогічного коледжу, де Артур працював 3 роки, були змушені покинути Луганщину в пошуках нового місця навчання та проживання.

 

Він переїхав до міста Ромни на Сумщині, де зрозумів, що в умовах війни та глобальних змін недостатньо «просто вчити» дітей, а вчитель — це людина, яка «відкриває двері до дорослості», яка не ділить світ на «чорне» і «біле» і не тікає від ризиків і перешкод, наголошують організатори.

 

«Артур не просто викладає у школі українську мову та літературу, він спілкується з дітьми, їхніми батьками, колегами, разом з учнями відвідує виставки, ходить у кіно, або просто гуляє містом», — додають у Global Teacher Prize.

 

Також вчитель організував онлайн-курс «Розмовляй» для всіх, хто хоче вивчати українську мову.

 

«Це важливий сигнал на весь світ, що вчителі України продовжують працювати попри війну. Тому це не лише моє досягнення, але й знак уваги до всіх українських вчителів. Подяка захисникам і захисницям України», — зазначив Пройдаков.

 

Як повідомляла УМ, Міносвіти готується до дефіциту педагогів і 12-річної середньої освіти.