Міністр освіти та науки Оксен Лісовий запропонував публічно обговорити питання щодо необхідності скоротити кількість предметів в українських школах.
Перш за все, міністра цікавить думка батьків, чиї діти навчаються за кордоном. Адже, за його словами, є різні аргументи "за" та "проти" скорочення кількості предметів.
Як інформує Україна молода, з такою пропозицією Оксен Лісовий звернувся у соцмережах.
«Два роки COVID та рік повномасштабного вторгнення. Навантаження на дитину дуже високе: і психологічне, і розумове. Це і про велику кількість предметів, і про віддалене навчання, і про додаткові заняття, щоб надолужити втрачене», – наголошує очільник Міносвіти.
За його даними, у 7-9 класі школярі мають близько 20 предметів. Таку кількість складно вивчити без стресу та онлайн-навчання. Подекуди учні не мають гаджетів, а педагоги адаптованих навчальних програм.
І це, за словами пана Лісового, на межі можливостей. Тому в кінцевому результаті, діти все одно зосереджуються на пріоритетних для них предметах.
«Це я бачу і як батько, і тривалий час спостерігав як директор Малої академії наук», – підкреслив урядовець.
Він вважає, що нині важливо оптимізувати навчальні програми, щоб зрозуміти, яке навантаження отримують діти на уроках і на самостійне опрацювання вдома, та в якій формі відбувається навчання.
Пан Оксен акцентує на тому, що з 2027 року, згідно з Законом "Про освіту" 2017, у старшій профільній школі діти зможуть обирати напрямок, за яким вони хочуть навчатися. Тоді ж і зміниться підхід з великої кількості навчальних предметів на конкретний профіль, який зацікавить школярів.
«Тому прошу вас поділитися своєю думкою з цього питання у коментарях і розповісти про досвід відвідування ваших дітей шкіл за кордоном», – звернувся до батьків міністр освіти та науки.
І додав: «Наша спільна мета – створити для дітей можливості здобути якісну, корисну та сучасну освіту».
Відтак, користувачі соцмереж активно долучилися до обговорення мультипредметності в українських школах.
«Навчаючись у п'ятому класі в Німеччині мій син встигав після школи відпочити, відвідати спортивне тренування і потім зробити домашні завдань. В Україні він після школи ледве встигає, щоб відвідати тренування, а потім сидить до опівночі, виконуючи домашні завдання», – пише користувач Тарас Чопілка.
Тоді як учасниця дискусії Світлана Січкар зазначила, що має досвід роботи у британській середній школі, де кількість предметів значно менша. Немає, до прикладу, зарубіжної літератури, правознавства та основ здоров’я.
«Хімія, біологія об’єднані в один предмет. Тобто приблизно протягом одного семестру вчать фізику, пізніше хімію», – пише мама учня.
До дискусії долучилися і вчителі. Зокрема, Яна Ошийко наголосила на тому, що роботу в українських школах потрібно оптимізувати таким чином, щоб кожен педагог займався викладанням свого предмета.
Ще один учасник обговорення – Володимир Співаковський зазначив, що діти втомлюються не від кількості предметів, а від того, що знання у підручниках та на уроках викладаються нецікаво та застаріло.
"Частину економії "часу" слід знайти не у скороченні предметів, а в їх об'єднанні за прикладом STEAM і інтегрованих Кейс-уроків . Тому що тепер можна засвоювати більше знань за короткий час. Інакше навіщо цифровізація", – наголосив користувач соцмереж.
Нагадаємо, Оксен Лісовий планує спростити навчання для українських школярів, які одночасно навчаються у закордонних та українських школах, щоб отримати державні документи про освіту.
Як повідомляла «УМ», нещодавно новопризначений міністр освіти та науки заявив, що система освіти України має формувати у молодого покоління історичну пам’ять на емоційному рівні.
На його думку, спотворене «історичною наукою» минуле гарантує ті події, що відбувались навесні минулого року і відбуваються зараз на окупованих територіях.