«OrangeLove». Естетика кави, що збігає

«OrangeLove». Естетика кави, що збігає

На цю стрічку чекали. Хтось — у першу чергу студенти, молоді режисери — з нетерпінням: кліпмейкер Алан Бадоєв є одним із найвідоміших у цій професії, а тому його кінодебют був цікавим апріорі. Хтось — як-то старші колеги дебютанта — з недовірою, мовляв, що може назнімати людина, яка до цього фільмувала хіба що наполовину оголених співачок, які вихиляли стегнами перед камерою? Хтось — зізнаюся, і я також — з підозрою і навіть роздратуванням. Поясню чому. Кон'юнктура і мистецтво — речі несумісні. До того ж кон'юнктура тут узагалі виглядала якоюсь простроченою, адже «помаранчева» романтика — а судячи із заголовку, вона там мусить бути неодмінно — вже давно не актуальна. І, даруйте, вона вже просто набридла... Після перегляду доводиться визнати, що інтуїція мене підвела. Дебют у великій режисурі для Бадоєва, попри деякі шорсткості картини, вийшов більш ніж вдалим. І однозначно — перспективним. Принаймні на «Молодості» «OrangeLove», яка змагалася за «Скіфського оленя» у конкурсі повного метру, виглядала досить пристойно.

Вибрики «Скіфських оленів»

Вибрики «Скіфських оленів»

Коли стрес затягується занадто у часі та просторі — він рано чи пізно вибухне істерією. Багато хто знає це з власного досвіду, а в неділю цю закономірність продемонстрував фестиваль «Молодість», церемонія закриття якого відбувалася за якимсь дивним сценарієм, де домінували постійні накладки та недоречні імпровізації. Дев'ять днів напружених переглядів — конкурси, ретроспективи, презентації, «всенощні короткого метру» тощо — далися взнаки. Раз-по-раз плуталися ведучі Наталка Мосейчук та Анатолій Єрема. А втомлені члени журі, яких на фіналі з п'яти залишилося всього лише троє — Джон Ірвін, Володимр Войтенко та Олексій Герман-молодший, — хоч і розподілили, хто кого нагороджуватиме, але потім на сцені все «перегралося» і про сценарій довелося забути.

Письменники з «хлопавкою» та знову про любов

Письменники з «хлопавкою» та знову про любов

Позавчора на «Молодості» видавництво «Кіно-Коло» презентувало один цікавий проект. Зважаючи на його «полігамність», зарахувати цей проект до якогось жанру не випадає. І ось чому. У лютому-травні у Центрі Курбаса відбувалися перегляди класики світового кінематографа, де кожну картину презентували відомі українські письменники, а сам проект мав назву «Кіноромани. Українські письменники про улюблені фільми». Зазвичай до невеличкої зали Центру Леся Курбаса набивалося чимало народу, і багато з тих глядачів зізнавалося потому, що навіть фільми, які бачили раніше, після такої «ввідної лекції» сприймали по-новому. Ініціатор переглядів, Станіслав Сукненко, вирішив, що ця ініціатива має бути продовжена вже у вигляді одноіменних книги та диску з фільмом, де записані ті «літературно-кіновечори». І ось тепер кожен бажаючий зможе придбати собі ці одкровення і познайомитися з нашими літературними бонзами вже інакше, через призму їхніх кіноуподобань.

Студенти на «Молодості» вже відстрілялися

Чотири дні «Молодості» минули, як один. До того ледь не щомиті доводилося заздрити Фігаро, який з митттєвою швидкістю пересувався у часі та просторі. «Молодість» цього року розташувалася на кількох майданчиках — «Баттерфляй-Ультрамарин», де відбуваються конкурсні покази та прес-конференції, кінотеатри «Жовтень» (тут дублюють конкурс, відбувають сеанси «Української панорами», «Німецького бульвару» тощо), «Київ» (ретроспектива Лукіно Вісконті), «Київська Русь» («Сучасне кіно Франції», «Фестиваль фестивалів»), Кіноклуб Національного університету «Києво-Могилянська академія» (ретроспектива «Ігор Савченко та його учні»). Але оскільки «Молодість» — це фестиваль кінодебютів, то й особливу увагу логічно приділити саме першим спробам молодих.

Нас водила «Молодість»...

Нас водила «Молодість»...

«Молодість-2006» розпочалася у суботу, і хоча основні конкурсні поєдинки-перегляди ще попереду, перші лауреати 36-го Київського міжнародного кінофестивалю вже відомі. «Скіфського оленя», «За внесок у світовий кінематограф», отримала кінематографічна династія Сергія Бондарчука.

«Молодість» починається. Не зважаючи ні на що

«Молодість» - фестиваль знаний, iз традиціями. На жаль, і прикрими також. Серед таких - проблеми з фінансуванням, що переслідують «Молодість» останнім часом. За кілька днів до початку фестивалю його директор Андрій Халпахчі знову говорив про фінансування.

«Назви своє ім'я», нехай його почують інші

«Назви своє ім'я», нехай його почують інші

Представлення документальної стрічки Сергія Буковського пошанували своєю присутністю перші особи країни на чолі з Президентом Віктором Ющенком, який на прем'єру фільму «Назви своє ім'я» прийшов разом із дружиною. Серед інших VIPів у залі Міжнародного центру культури і мистецтв позавчора можна було побачити Леоніда Кучму, Віктора Януковича та Олександра Мороза, віце-прем'єр-міністра Дмитра Табачника, Олега Рибачука, Віталія Кличка, Олександру Кужель, Євгена Червоненка...

Модерн для Кармен

Починає театр «Київ Модерн-Балет» із Бізе - його перша вистава називається «Кармен. ТV». І спектакль цей обіцяє бути таким собі викликом індивідуалів тому, що називається традиційним театром. Судіть самі - постановником «Кармен. ТV», як, власне, і керівником «Київ Модерн-Балет», є не хто інший як Раду Поклітару.

Як Станіслав Анатолійович посварився з Лесем Степановичем

Як Станіслав Анатолійович посварився з Лесем Степановичем

За словами пана Мойсеєва, неприязнь Леся Танюка до Молодого театру триває уже кілька років поспіль. І причиною цих «теплих стосунків», на думку Станіслава Мойсеєва, могло стати ... приміщення театру, яке у 1997 році Лесь Степанович, цитуємо лист колективу Голові комітету з питань культури і духовності Володимиру Яворівському, спробував «відчужити на користь новоствореного тоді Лесь Курбас-центру, очолюваного Корнієнко Н.М»(дружиною Леся Танюка. - Авт.).

«Молодість» заблукала у «Лабіринті Фавна»

«Молодість» заблукала у «Лабіринті Фавна»

За десять днів розпочинається фестиваль «Молодість». Для кіноманів цей тиждень з «хвостиком», мабуть, триватиме більше, ніж зазвичай, бо дуже вже кортить побачити все обіцяне. А для оргкомітету, безперечно, промайне, як одна мить, бо питань, які треба вирішити, ще дуже багато.