Андрій Чебикін: У мене завжди є нагальна потреба малювати

Андрій Чебикін: У мене завжди є нагальна потреба малювати

Поговорити з ректором Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, президентом Академії мистецтв України, народним художником України і далі за списком регалій — Андрієм Володимировичем Чебикіним назбиралося багато приводів. Недавно він відзначив 60-річчя виставкою в Національному художньому музеї, до прикладу. Сьогодні очолювана ним Академія мистецтв України, до якої входить 98 найтитулованіших вітчизняних культурних діячів, проведе X ювілейну звітно-виборчу сесію загальних зборів Академії мистецтв України в новому, власному приміщенні на Воровського, 20. «Тепер я сидітиму в двох кріслах одразу», — жартує пан Чебикін.

Новий старий Коельо

Новий старий Коельо

У середу в аеропорту Бориспіль зустрічали всесвітньо відомого письменника Паоло Коельо. Це другий візит літературного алхіміка в Україну: після відвідання у 2004 році Форуму видавців у Львові Коельо закохався в наші простори й ауру. Просто так ця літературна зірка уже нікуди не їздить за визначенням, тож «в український тиждень» письменник «загнав» свій приватний міні-тур в Одесу та участь у Гуманітарному Форумі «Відродження, оновлення та розвиток людини», який відбувається в рамках конференції «20-річчя Чорнобильської катастрофи. Погляд у майбутнє» і автограф-сесію з приводу виходу найпершої своєї книги «Щоденник мага». Подейкують, що на п'ятницю у Коельо була призначена зустріч із Юлією Тимошенко.

Ірина Шинкарук: Своїм новим акапельним проектом я хочу об'єднати всю Україну

Ірина Шинкарук: Своїм новим акапельним проектом я хочу об'єднати всю Україну

Ірині Шинкарук вдалося з філологічною освітою, високим і патріотичним домашнім вихованням, вродженою чутливістю до хорошої музики і поезії стати популярною співачкою. Не часто, але буває. За умови майже модельних параметрів, тісного знайомства з дитячих років зі світом залаштунків, шоу-бізнесу, участі у виборчих компаніях вона змогла зберегти стрижень людяності і правильних життєвих цінностей. Буває, але дуже нечасто. Сьогодні Ірина працює над трудомістким проектом, «фішку» якого, можливо, покупець компакт-дисків у музичному магазині і не зможе відчути. Шинкарук «збирає українські землі» в такий спосіб: їде в знакові для України місця — храми, палаци, великі підприємства, музеї — і акапельно співає в тій аурі народні пісні. Каже, й атмосфера, й акустика, й енергетика місць різна. І навіть містика скрізь своя. На Божій горі вона співала по коліна в снігу, і їй, і звукорежисеру за пультом здавалося, що поруч хтось є, ходить, гупає. А то від голосу сніг зсувався з гілок і падав на землю. У церкві вони зробили чудне відкриття: в тій частині храму, де стоїть ікона Божої матері, голос звучить дзвінко й чисто, а там, де заупокійний хрест, — глухо й тьмяно. В підвалах Массандри на голос Ірини відгукнувся цвіркун, про існування якого навіть не підозрювали працівники. На «Авіанті» всі коти, що живуть в ангарі, позбиралися під крилом літака, коли почули пісню, а жива «незапланована» пташка підспівувала співачці в потрібних місцях, і, зауважте, її не витерли з запису. Так само як у пісні, записаній у музеї Тараса Шевченка на Чернечій горі, чути механічні звуки ремонту. Цей принцип — зафіксувати оцю-от саму мить в отакому важливому місці — палко вітає концептуальне мистецтво, на ньому воно, власне, й побудоване. А поєднання принципів сучасного мистецтва і традиційної культури, народної пісні — хоч і перевірений рецепт створення якісного мистецького продукту, але поле для розбивання експериментаторських лобів — теж неоране.
Те, що мені показувала Ірина, здалося дуже цікавим. Так і народилося це інтерв'ю.

Катамадзе. Iнь i Янь.

Катамадзе. Iнь i Янь.

У четвер у Міжнародному центрі культури й мистецтва (Жовтневий палац) улюблену співачку буржуазних журналів із хорошим смаком, естетських клубних ресторанів, закритих концертів і спеціальних акцій Ніно Катамадзе могла почути широка публіка. Концертом із групою Insight у супроводі камерного оркестру вона презентувала два нові альбоми — Black і White. «Чорне і біле — це просто і залишає багато простору для асоціацій, образів, ці назви не обмежують музику якимось одним поняттям. Я б хотіла, щоб потім були ще якісь кольорові альбоми — «Рожевий» чи «Блакитний», — сказала Ніно на прес-конференції.

«Нью-лук» Айни Гасе на Юлію Тимошенко

«Нью-лук» Айни Гасе на Юлію Тимошенко

У середу практично на один час було заплановано дві світські події, головною персоною яких мала стати лідерка БЮТ, екс-Прем'єр-міністр України і без п'яти хвилин нова Прем'єрка Юлія Володимирівна Тимошенко. На 20.00 в ресторані «Оазис» дизайнерка Айна Гасе призначила показ нової колекції одягу осінь-зима 2006-2007, присвяченої своїй головній клієнтці — пані Тимошенко, навіть її серце-лого взяла для запрошень. А о 21.00 у Музеї духовної спадщини (!) журнал Elle мав вручати премії Elle-кумир у кількох номінаціях, але найглобальнішим українським кумиром, за версією Elle, стала Юля. А її родичів — зятя Шона і доньку Женю — за 2005 рік теж змогли полюбити українські обивателі жіночого роду. «О котрій реально почнеться показ Айни Гасе?» — запитала я прес-менеджера, і вона по секрету відповіла: «Як тільки з'явиться Юлія Володимирівна, так і почнемо. А вона обіцяла бути вчасно».

«Культура» починається в понеділок

Коли ми замовляли у «Волі-кабель» новий пакет телеканалів, я поцікавилася, чи отримуватиму, «не відходячи від каси», поруч із Discovery, Euronews, НТВ і канал «Культура», маючи на увазі, звичайно, інтелектуальний і прогресивний російський канал. «Аякже, обов'язково», — запевнили на тому кінці дроту, маючи на увазі нашу рідну, українську, кабельну «Культуру». Три спроби побачити там щось цікаве для себе, може корисне не увінчалися успіхом, відтак я цією «кнопкою» і користуватися забула.

Красна мода від Краснової

Красна мода від Краснової

«Вікторія Краснова повертається» — це була чи не найприємніша новина поруч із поверненням Вікторії Гресь у формат вітчизняного тижня прет-а-порте. Виявилося, що дизайнер із Луцька, яка своєю першою колекцією — українською, конструктивною і оригінальною — викликала фурор і, переступивши всі ієрархії, стала на одну сходинку з нашими найіменитішими модельєрами, першу колекцію зробила на сезон осінь-зима 2003-2004. Всього-то. Але зліт був дуже стрімкий — недарма ж вона любить повторювати: остерігайтеся своїх мрій, вони мають властивість дуже швидко здійснюватися — першу колекцію вона показує у Києві і Москві, і там, і там захоплена преса, відразу пропозиції від престижних магазинів, відразу зацікавленість скандинавських баєрів. Gerald Tribune пише латиницею слово joupan, яке вона вводить у модні словники, а з 6 сторінок, які віддає італійський Collezioni під російський тиждень моди, одна належить їй, те саме з Fashion TV. Потім із київських тижнів моди Краснова зникає, показується тільки в Москві, по Києву ходять різні чутки і здогади. Сама Вікторія власною персоною вигулькне то на весіллі Наталі Могилевської як дизайнер весільної сукні і подружка нареченої, то на презентації Лади Лузіної, то в російському «Домовому». Та раптом міняється вітер, той, до якого дослухається Мері Поппінс і який після себе залишає нові конфігурації, і в шоу-румі «Сезони моди» з'являються вишуканi жупани і сукні Вікторії Краснової, а на Ukrainian Fashion Week і вона зі своєю новою колекцією. Сьогодні її одяг можна купити в згаданому шоу-румі на Червоноармійській, в новому бутіку Nashe в ТЦ «Олімпійський», а невдовзі, можливо, в одеському «Коконі», але вона, як і раніше вважає, що для України її одяг — неформат.
«УМ» пощастило поспілкуватися з дизайнером, яка не дуже любить публічні сповіді, розкриватися і виходити зі свого панциря. В звичайному будинку в центрі, в одній з квартир чотири швеї безперервно строчать одяг, конструктор працює з ескізами, а в сусідній кімнаті, де стелаж із зачохленим одягом, комп'ютер і пара поличок із журналами і альбомами, стримана і спокійна Вікторія Краснова дає нам інтерв'ю. Одяг у чохлах свідчить про те, що вона працює над новою колекцією (щоб не заважав і не відволікав), але те, що на ній таки одягнена чорна блуза власного виробництва — означає, що процес ще не зайшов так далеко. «Бо коли я працюю над колекцією, не можу носити нічого свого», — каже дизайнер.
За її словами, клієнти — це ті люди, які щодня носять класику — юристи, адвокати, розуміють і люблять цей одяг. Вона міксує класику і сучасний одяг, спортивний і національний, і виходить не еклектика, а дуже гармонійні і цікаві, зручні речі, незвичайні в обробках і фактурах. Каже, що сама попрацювала б хіба у Домі Shanel, бо розуміє такий одяг, і додає: «Оце знахабніла, так?» Вірить, що через 15 років її одяг продаватиметься у всіх європейських столицях. І чомусь зовсім не виникає бажання з нею сперечатися...

Чоловіче й жіноче. Британське й американське. Джонідеппівське і шеронстоунське

Чоловіче й жіноче. Британське й американське. Джонідеппівське і шеронстоунське

Ці спроби рецензій спровокував у першу чергу часовий збіг перегляду голлівудського сиквела «Основний інстинкт-2» (бюджет 75 мільйонів доларів) і британської історично-культурологічної драми «Розпусник» (16 мільйонів) і, можливо, збіг місця — мимоволі порівнюєш те, що ти вчора бачив в «Ультрамарині», із побаченим 24 годинами пізніше. А коли копнути глибше, й інші аналогії чудово проводяться — дії обох картин відбуваються в Англії, а головні герої — американська письменниця Кетрін Тревел і поет, сатирик, попередник Маркіза де Сада, королівський фаворит Джон Уїлмор — циніки і розпусники. Якби ця схиблена на сексі гламурна американка із XXI століття зустрілася із холодним красенем ХVII століття, не менш айкюшним і зухвалим, ніж вона сама, — ще б той був психологічний двобій «інженерів людських душ». Але способи, якими навертають глядача до відповідей на сакраментальні запитання, прогнозовано протилежні. От тільки до якої міри прогнозовано?

«Тіні» і «Нюанси» «Нових імен»

На відміну від українського кінематографа, який зворушливо оберігав десяток «священних корів» серед режисерів пенсійного віку і отримав рвійне, але непрофесійне покоління молодих кінематографістів, українська мода завжди плекала молодих дизайнерів. І з точки зору розвитку бізнесу, і з погляду розбудови фешн-індустрії, і з огляду на вищу конкурентність середовища підтримка тих, хто ідуть за тобою, — правильне менеджерське рішення. Ukrainain Fashion Week у спадок від «Сезонів моди» перейшла програма «Нові імена», в якій 4—5 молодих дизайнерів, що мають зареєстрований бізнес і рекомендації «акул української моди», показують нон-стоп свої міні-колекції. Традиційно кожні «Нові імена» видають на-гора одне-два дуже яскравих імен, цього року в молодіжному дефіле взяли участь Олена Даць, Марина Асаулюк, Міра Франкевич, Настя Салова та Юля Дюа.