Молитва за книгу? За гроші платників податків?

Минулого року президент Фору­му видавців, відома «лобістка» читання як способу життя Олександра Коваль започаткувала «Різдвяний книжковий ярмарок» і в Києві: в «Українському домі» відбувся не дуже великий, але помітний, затишний, креативний, розважальний, фестивальний, передноворічний захід.

Експерт з експорту

Експерт з експорту

Андрій Халпахчі планував після кінофестивалю «Молодість» сісти і написати книжку. Він з 15 років нотує свої враження від фільмів, і вже назбиралося на грубий том. Подумати страшно, скільки він передивився за своє життя!

Перед аукціоном якось раз...

Перед аукціоном якось раз...

Сьогодні 12 полотен російських живописців і 3 ікони XVII століття, які аукціонний дім Chriestie’s на два дні привозив для огляду київським колекціонерам, залишають територію України — відлітають у Лондон. Там 26—28 листопада відбудуться торги з російського мистецтва.

Мистецтво — приватне і поки нічиє

Мистецтво — приватне і поки нічиє

Позавчора в Українському домі відкрився десятиденний Салон — ІІ Міжнародна художня виставка «АртКиїв 2007». За рік, що минув від минулорічного «АртКиєва», художня культура жителів столиці виросла настільки, що мистецтвознавці, галеристи і музейники не могли протовпитися на першому поверсі серед палких любителів живопису і графіки. Структурно виставка ділиться на дві частини — роботи українських класиків із приватних колекцій на першому поверсі і галереї, які представляють сучасне мистецтво в усій його різноманітності на решті чотирьох.

«Нація» на експорт

«Нація» на експорт

Ідеться про «Солодку Дарусю» і збірку новел «Нація», видані під однією обкладинкою видавництвом «Братонєж», що входить у концерн «АСТ». Хоч видання зібрало хорошу пресу, де, як ви гадаєте, могла відбутися така акція, якщо виключити Український центр на Арбаті чи ще якісь маленькі українські офісики? Презентація пройшла в Історико–просвітницькому і правозахисному центрі «Меморіал» у Малому Каретному провулку, і вів її історик, правозахисник Олександр Даніель. Кажуть, тільки його ім’я «охороняє» цю громадську організацію від розробок російських спецслужб.

Хороше кіно! Недорого! Налітай!

Київський міжнародний кінофестиваль дебютів «Молодість» намагається грати за всіма правилами — крім конкурсу і позаконкурсних програм, у його графіку є майстер–класи, іграшки в мобілкове кіно, програма гей–лесбійського кінематографа і, слава Богу, кіноринок як невід’ємна частина кіноіндустрії. Кіноринок «Молодість», заснований однойменним фестивалем і компанією «Кінофорум Україна», проходить з 24 по 27 жовтня в кінотеатрі «Київська Русь».

Правильна жінка–2

Правильна жінка–2

Наташа Глазкова живе в Донецьку і стверджує, що тамтешня публіка — набагато уважніше ставиться до підбору одягу, ніж столична. Наташі, котра вчилася у В’ячеслава Зайцева, нецікаво створювати такий одяг, який висить у мережевих магазинах, тому вона щосезону і ламає голову над модою. Донедавна Глазкова здебільшого працювала з чорним і білим кольорами, і темною, «немаркою», гамою. На останньому UFW дизайнерка несподівано постала як колорист, та ще й кольори взяла і поєднала які — чисті, відкриті: салатовий, фіолетовий, кораловий, жовтий, червоний, синій. На колекцію її надихнула творчість художників–авангардистів 10–х років двадцятого століття із об’єднання «Бубновий валет». В основі колекції Глазкової — шовкові міні–сукні актуального А–подібного силуету з маленькими рукавчиками і сукні–сорочки з коміром поло. Мінімалізм і простоту крою дизайнер компенсувала супрематичним і кубічним розміщенням кольорових прямокутників на тілі сукні, крім того й деякі пейзажі — як от «Червоний будинок» Малевича, чи натюрморти з леліток і бісеру, на кожен з яких пішло 60 годин ручної роботи. Взагалі колекція практично кутюрна — кожний квадратик на сукню пришивався руками, у Москві знайшли єдине підприємство, яке може друкувати методом шовкографії картини без втрати якості, плюс уже згадані лелітки... Дивовижної краси топи з відкритою спиною поєднуються то з вузькими брюками, побудованими на протиставленні блискучого шовку і матової обробки, то зі спортивними шортами. Глазкова невипадково вибрала «Бубновий валет» — художників, які заперечували академізм і традиції, її драматична, як завжди, інтелектуальна і мистецька колекція — теж виклик покірному слідуванню трендам, ході стрункими рядами в один бік і так далі.

Правильна жінка

Правильна жінка

Український тиждень моди, що сім днів розбавляв нерукотворну красу Пушкінського парку своїми рукотворними і наперед тимчасовими вжитковими образами, святкував цього року 10–літній ювілей. Дві яскраво виражені тенденції супроводжували цю акцію — перетворення на мегасвітський захід Києва (щовечора у клубах і ресторанах партнери Тижня, спонсори і дизайнери влаштовували after–party) і професіоналізація подіуму (практично всі дебютанти показували готові до тиражування колекції з повною лінійкою весняно–літнього гардеробу, як наслідок професіоналізації — менш видовищні і не такі яскраві, як завжди, дефіле). Втім UFW продемонстрував і неприємний факт — у Києві надзвичайно мало «форматних», правильних, хороших моделей. Дивлячись на одну, вже досвідчену манекенницю, Сніжана Онопко, яка ходила в дефіле Ілони Куц, а на показі Андре Тана зайняла місце в першому ряду, складалася пополам зо сміху. На гала–показ італійської моди моделі банально спізнювалися, виправдання звучало так: не переживайте, зараз ми тут швидко походимо, їм сподобається — ми ж професіонали. Ще забула про квіти на подіумі. Як не бореться з ними президент оргкомітету UFW Ірина Данилевська, як не доводить, що у Парижі чи Мілані це «фі», моветон, покази деяких дизайнерів таки перетворюються на бенефіси народних артистів у палаці «Україна». Не вистачає тільки квітів від партії Регіонів чи НУНС, від мера, нардепа і Президента.

Метрам — доганяти молодих

Метрам — доганяти молодих

Учора гала–показом італійської моди закінчився осінній тиждень прет–а–порте в Україні. Сім днів вітчизняні метри та молоді дизайнери, котрі дивляться на Лілію Пустовіт і Вікторію Гресь як на гуру, показували одяг, придуманий на весну й літо 2008 року. Перше, що впадає в очі, — на подіумі стало менше шоу.

На фоні Пушкіна і пташка вилітає

На фоні Пушкіна і пташка вилітає

Чи не найголовніша подія національного тижня прет–а–порте, що відкрився у четвер у Пушкінському парку, — збільшення вдвічі перших рядів. Подіум поставили буквою П, а посередині — додаткові стільчики, на яких спиною один до одного сидять модники і модниці. Тепер усіх вері важливих персон, які влаштовують скандали через, не дай Боже, другий(!!!) ряд, можуть розмістити в статусному першому. Тільки, здається, з такою кількістю бомонду напруга.