Діагнози минулого й сучасності
Одеський сьомий кінофестиваль, церемонія відкриття якого відбулася минулої п’ятниці ввечері, розганяється чим далі стрімкіше.
Одеський сьомий кінофестиваль, церемонія відкриття якого відбулася минулої п’ятниці ввечері, розганяється чим далі стрімкіше.
Минулого суботнього вечора у Палаці Берлінале було вручено призи Берлінського міжнародного кінофестивалю. Основні нагороди учасникам великого конкурсу, себто конкурсу повнометражних фільмів. У якому, до речі, були і дві неігрові стрічки, одна з яких — «Вогонь у морі» італійця Джанфранко Розі — й отримала головну нагороду — «Золотого ведмедя». Закономірно, на мій і не тільки мій погляд.
Берлінський кінофестиваль повільно, неохоче навіть, накочується на фінішну пряму. У п’ятницю фактично останній робочий день. Суботнього вечора, 20 лютого, урочисте закриття із врученням головних призів — «Золотого» і «срібних» ведмедів. Одна нагорода, хоч і не в основних конкурсах, дісталася українцеві, продюсеру Максиму Сердюку, чий проект «Танк» (майбутній режисер фільму Максим Ксьонда) став одним із переможців конкурсу проектів у рамках Co-Production Market.
У середу найочікуванішим фільмом великої програми є «Комуна» відомого данського режисера Томаса Вінтерберга. Того ж дня документальна стрічка «Нульові дні» Алекса Гібнея. Ще одна документальна картина «Море у вогні» італійця Джанфранко Розі поки що лідирує в рейтинговому опитуванні критиків журналом Screen.
«Берлінале» потихеньку добігає свого екватора. Спокійна робоча атмосфера, жодних есцесів поки що не помітно. У минулі роки часом траплялося. А нині більше на спогади покладаєшся. 65 літ фестивалю, рівно стільки ж і мені. Відтак по собі знаю, що в ті літа — при здоров’ї — не надто помітним є їх вага. Ну, коліна іноді заболять чи голова од надмірного думання.
Опісля дощику, в четвер, у Берліні відкрився 66-й міжнародний кінофестиваль. Фільмом американських братів Коенів «Аве, Цезар». За оцінкою директора фестивалю Дітера Коссліка «це ідеальний початок для Берлінале 2016 року». Як бачимо, ідеал таки буває втіленим у життя, головним чином тоді, коли йдеться про американців.
Завтра, 11 лютого, розпочинається 66-й за ліком Берлінський міжнародний кінофестиваль. Основною його подією зазвичай є конкурс повнометражних ігрових стрічок (іноді потрапляють й неігрові). Інтригу в Берліні тримали довго, лише 20 січня було поставлено крапку і оголошено остаточний список фільмів великого конкурсу.
Уже Шостий міжнародний кінофестиваль в Одесі закінчився наїздом якогось «мажора» (судячи з журналістських повідомлень) на фестивального директора Сергія Ященка. Що можна кваліфікувати і в ширшому контексті (не буквальному — символічному) — як наїзд старої системи на вітчизняний кінематограф: він не потрібен їй, особливо у фестивальному форматі.
Кінофестиваль у Південній Пальмірі добігає кінця. У суботу — закритття і вручення призів: як у міжнародному, так і в національному конкурсах. Найсильніше враження на мене справили два фільми — «Зеніт / Zvizdan» 40-річного хорватського режисера Далібора Матеніча і «Ангелы революции» росіянина Олексія Федорченка.