Маша Єфросиніна: Я готова боротися з тими, хто гнобить Еріку
Сергій Дорофєєв: На медійному полі без дзеркал заднього бачення не обійтися
Серед вартих уваги телепроектів, які нещодавно з’явилися у телеефірі, — «Портрети з Сергієм Дорофєєвим» на «5–му каналі». Хоча, здавалося б, розмови у студії з Арсенієм Яценюком, Ганною Герман, Володимиром Литвином — що нового може почути глядач. Утiм харизма ведучого, вміння доречно сказати: «Я не знаю, поясніть»; конкретні короткі запитання, які потребують коротких і конкретних відповідей; вміння коректно повернутися до запитання, що лишилося без відповіді, — все це перетворює візаві з балакунів–демагогів на людей, які повинні відповідати за свої слова.
Подразником для значної частини глядачів «Першого інформаційного» є те, що Сергій Дорофєєв — російськомовний журналіст. Об’єктивне пояснення цьому — він iз Білорусі. Донедавна працював там на каналі ОНТ, звідки його «попросили» після того, як закрили неугодні владі програми, які вів Дорофєєв.
«Перерва» у «Планеті щастя»
Цього тижня на Першому Національному стартував перший вітчизняний серіал про сучасних школярів, в якому реальність переплетена з фантазіями головного героя Сергія. А у голові цього підлітка є місце Робінзону Крузо, розвіднику часів Другої світової, Отелло і Дездемоні. Кіношною елітною школою стала справжня дніпропетровська «найкрутіша» школа «Планета щастя». А більша половина дітей–акторів — вихованці місцевої Студії кіно, телебачення і театру «Вмєстє». У кожній серії присутня зірка, скажімо, брати Борисенки, Даша Малахова або Максим Неліпа.
Про серіал ми говоримо з Людмилою Степанівською, одним iз продюсерів серіалу, журналістом, яка працювала, зокрема, на дніпропетровських каналах — «27–му» та «11–му».
Казочки про закоханих вампірів
Анонсований каналом ТЕТ серіал власного виробництва «Спліт», показ якого стартує з наступного тижня, напевне, займе місце «Щоденників Темного» — ще одного серіалу про нечисту силу, знятого у вертикальному форматі. Тобто кожна серія — це окрема історія, у нашому випадку — сучасна казка: або з претензією на те, аби називатися страшною, або часом — таки дійсно страшна. Містичні серіали — одна з граней загального оновлення та переформатування цього каналу. Варто визнати: донедавна ТЕТ або не мав свого обличчя, або мав, але не надто виразне. Тепер же, з приходом нового менеджменту на чолі з генеральним продюсером Іриною Костюк, канал переорієнтувався на молодіжну жіночу аудиторію, яка «не париться», помітно пожвавився і почав поступово підвищувати показники та, зрештою, після тривалої перерви змусив говорити про себе.
Напівкровка Лія і 428–річний Кай
«Колиска» молодіжного серіалу «Спліт» — Ізраїль, де його вперше відзняли 2009–го, а цього року там стартував третій сезон стрічки. Серіал уже показують у 78 країнах світу. Для каналу «ТЕТ» «Спліт» зняла російська компанія «Вайт Медіа», яка має право продавати його в Росії, тому зрозуміло, якою мовою говорять герої та які актори задіяні. Зйомки серіалу досі «киплять» у Санкт–Петербурзі, в якому, на думку режисера Влада Ланне, просто вирує загадковість.
Людина з телевізора чи письменник?
Із початком нового телевізійного сезону в кількох нових проектах з’явилося немало письменників. Чи знає про це глядач iз глибинки?
Не лише хедлайнером телевізійного рекламного ролика, а й одним із облич каналу став поет Олександр Ірванець — iз притаманним йому артистизмом він у буквальному розумінні начитує стилізовану агітку, закликаючи глядачів до перегляду пізнавальної програми «Альбертейнштейн» на каналі ТВі. Хоча це не перша регулярна поява Підскарбія Бу–Ба–Бу в телевізорі: свого часу Ірванець у віршованій формі коментував наше сьогодення на «5–му каналі». На каналі IСTV як телеведучий з’явився ще один український письменник — Анатолій Барбакару. Правда, його прізвище викликає в частини поціновувачів красного письменства спочатку непорозуміння, потім — шок. Адже в минулому Барбакару розшукувала міліція як професійного картяра–шулера, він відсидів своє, потім почав працювати на одеському телебаченні кримінальним репортером, тоді ж став писати детективи. Проте громадянин України, який є автором творів, виданих двома українськими видавництвами, таки українським письменником є. З огляду на свою біографію, письменник Барбакару став «обличчям» реаліті–шоу з життя вчорашніх засуджених «Джентльмени на дачі».
Вікторія Сюмар: На жаль, глядач не голосує рейтингами
«Інтер», «1+1», Новий, «Україна», СТБ, ICTV та Перший Національний у прайм–таймівських новинах уже традиційно надають перевагу владі та її діям, не балують увагою опозицію, розповідають про видовища, кримінал та катастрофи. Такий висновок дослідження, проведеного у вересні громадською Академією української преси разом з ученими–соціологами. Про те, чому укорінюються «традиції», які нівелюють право глядачів отримувати достовірну інформацію, ми говоримо з медіа–експертом, виконавчим директором Інституту масової інформації Вікторією Сюмар.
Микола Княжицький: Виживемо, якщо не буде авторитаризму
Цього тижня за результатами перевірки, проведеної ще восени минулого року, Нацрада з питань телебачення і радіомовлення винесла попередження телеканалу ТVі. Протизаконно і безпідставно, вважає Микола Княжицький, його гендиректор. «Регулятор покарав ТVі з єдиною метою — дати друге попередження й анулювати ліцензію. Ми будемо оскаржувати це рішення у суді».
Цей канал з’явився в ефірі лише трохи більше трьох років, а зараз його можна знайти у кабельних мережах і на супутнику. Коли ТVі називають опозиційним, Микола Княжицький уточнює: «незалежний». Незважаючи на позбавлення ефірних частот, канал не прогинається перед владою і продовжує відстоювати свою правоту через суди. Як вдається залишатися непідконтрольними у часи, коли експерти фіксують збільшення на телебаченні цензурованої інформації, пробуємо з’ясувати у розмові з Миколою Княжицьким.
Тетяна Даниленко: Інколи балансом думок жертвую заради оперативності
«5–й канал» на хвилі Помаранчевої революції здобув звання «каналу чесних новин». Нині основні (вечірні) новиннєві випуски мовника, що належить Петрові Порошенку, — вслід за державним «Першим Національним», каналом ICTV Віктора Пінчука та «Інтером» — експерти називають лідером за подачею інформації, яка має ознаки цензурованої. Чому так відбувається — ми пробуємо з’ясувати у Тетяни Даниленко, ведучої щоденних випусків «Час. Новини» та телетижневика «Час. Підсумки».