Профільтрована ТЕС

Те, що світ не одразу відшкодує Україні витрати, які вона понесла, закривши Чорнобильську атомну станцію, стало зрозуміло вже давно. Але днями крига, здається, таки скресла. У день професійного свята енергетиків на Зміївській теплоелектростанції запрацював оновлений восьмий енергоблок. Цю подію фахівці називають першим етапом реалізації програми компенсації потужностей ЧАЕС.

Авгієві стайні з отрутою

Авгієві стайні з отрутою

Навесні минулого року Україною прокотилося відлуння гучних кримінальних справ, пов'язаних з реалізацією на ринках південних областей фальсифікованої городньої отрути. Овочiвники всієї країни дружно вхопилися за голови, адже ринок не має кордонів, а в його межах ніщо так швидко не рухається, як сезонний ходовий товар. Проте знищена невбитим жуком картопля і загублена в теплицях рання капуста — лише одна зі складових глобальної для України проблеми, назва якій — непридатні для використання пестициди.

А тепер горбатий!

Позавчора вранці у харків'ян, що їхали на роботу чи у справах проспектом 50-річчя ВЛКСМ, виникли серйозні проблеми з часом. Спарений тролейбус 63-го маршруту на ходу вигнувся дугою і став впоперек досить жвавої автомагістралі. Cпочатку в машини з контактного дроту зіскочили штанги. Водій спробував зупинитися при допомозі пневмогальма, але не встиг чи не розрахував відстань. У результаті багатотонний «перевізник» врізався у загорожу і закляк на місці.

Льодове побоїще:

«УМ» повідомляла про трагедію в селі Каплунівка Краснокутського району, де під воду пішов «Москвич», «набитий»... вісьмома пасажирами. Як з'ясувалося, причина такого випадку доволі традиційна: п'яний водій не упорався з керуванням. У результаті четверо хлопців віком від 20 до 23 років загинули під льодом. Ще четверо з численними травмами й діагнозом загальне переохолодження організму потрапили до районної лікарні.

Харків попрощався з екіпажем вертольота

Причиною катастрофи вертольоту Мі-8Т, що розбився недавно в Сумській області, не може бути помилка екіпажу. Про це в один голос заявили колеги загиблих льотчиків, які зібралися в суботу в Чугуєві провести своїх трьох товаришів в останню путь. Найвірогіднішою версією трагедії фахівці-практики називають серйозну відмову техніки. На їхню думку, Вадим Осетров, Сергій Рогачов і Микола Хухія були педантами у своїй справі. Тобто виконували роботу добросовісно і відповідально. І той факт, що падаючу машину пілоти ціною власного життя відвели за межі населеного пункту, зайвий раз доводить їх високу офіцерську гідність та професіоналізм. Подібний вчинок, на думку авіаторів, заслуговує високої державної нагороди.

День великого простою

Позавчора майже всі найбільші ринки Харкова зустріли покупців порожніми рядами. На роботу не вийшли навіть представники в'єтнамського та нігерійського земляцтв, які вже давно стали колоритною складовою найбільшого у Східній Україні Барабашовського торгового центру, День великого простою дрібні підприємці влаштували на знак протесту проти введення окремого збору до Пенсійного фонду. Їх не влаштовують ні визначені Києвом сімдесят щомісячних гривень на власну пенсію, ні той факт, що цю обов'язкову страховку чиновники вивели за межі єдиного податку.

Людина стільки не вип'є

Днями на центральному майдані Харкова представники опозиції вишикували довгу шеренгу з тридцяти семи відер, наповнених холодною водою. Саме за таку кількість своєї продукції бере гроші щодня з кожного споживача місцевий комунпромвод. На думку пікетників, ця норма завищена десь у три-чотири рази. Для доказу вони навели показники контрольних лічильників, які рахують обсяг спожитого «продукту» в сім'ях з двох-трьох осіб. У ході жодної з перевірок не підтвердилася встановлена вищезгаданим підприємством норма. Ще більш абсурдно виглядають одинадцять тонн місячного об'єму, що висять як на дорослому, так і на малій дитині.

Роз­по­ро­ше­ний ХТЗ

Роз­по­ро­ше­ний ХТЗ

Най­біль­ший віт­чиз­ня­ний ви­роб­ник сіль­сь­ко­гос­по­дар­сь­кої тех­ні­ки — Хар­ків­сь­кий трак­тор­ний за­вод — ого­ло­сив тра­ди­цій­ну «різ­д­вя­ну зниж­ку» на свою про­дук­цію. До кін­ця ро­ку аг­ра­рії зможуть ку­пи­ти трак­то­ри на 15 від­сот­ків де­шев­ше. А ті під­п­ри­єм­с­т­ва, що на кон­кур­с­них за­са­дах от­ри­ма­ли бюд­жет­ну ком­пен­са­цію в об­лас­них сіль­сь­ко­гос­по­дар­сь­ких уп­рав­лін­нях, спла­чу­ва­ти­муть за тех­ні­ку ще на 30 від­сот­ків мен­ше. Трак­то­ро­бу­дів­ни­ки під­ра­ху­ва­ли, що та­ким чи­ном най­більш по­пу­ляр­на мо­дель трак­то­ра Т-150К, яка ре­аль­но кош­тує 158 ти­сяч гри­вень, зі зниж­кою про­да­ва­ти­меть­ся за 135 ти­сяч, а з бюд­жет­ною ком­пен­са­ці­єю — за 94 ти­ся­чі гри­вень. Ок­рім то­го, сіль­сь­ко­гос­по­дар­сь­кі ма­ши­ни мож­на бу­де взя­ти в кре­дит, пер­ший вне­сок за який змен­шу­єть­ся від­по­від­но до вар­тос­ті тех­ні­ки. По­зич­ки на прид­бан­ня трак­то­рів го­то­ві нада­ва­ти аг­ра­рі­ям бан­ки «Аваль», Ук­р­соц­банк, Про­мін­вес­т­банк та При­ват­банк. ХТЗ уже ук­лав із бан­ка­ми від­по­від­ні уго­ди.

«Ворота» підперли

Харківська мерія наполегливо шукає можливість прилаштувати у чиїсь надійні руки свої повітряні ворота. Причому в будь-який пристойний спосіб: від передачі в оренду до їх повного продажу. І хоча повідомлення про намір влади вже давненько «висить» в інтернеті і блукає світом у вигляді так званого мемурандуму інвестора, потенційні власники і досі не вишикувалися у чергу. Основну причину управлінці озвучують так: вкладені в аеропорт кошти інвестор зможе повернути не раніше, ніж років через десять.

Крав газ, а підірвав усіх нас

У місті Лозова Харківської області залишилися без даху над головою мешканці одразу шести квартир п'ятиповерхового будинку. Трьох у тяжкому стані госпіталізовано до Центральної районної лікарні. Серед потерпілих є і винуватець трагедії, 49-річний Анатолій Рябінко. У неділю вранці він спробував самовільно підключитися до газової мережі, від якої його квартиру вже давно відрізали за борги. І хоча подібною самодіяльністю, за словами сусідів та фахівців, безробітний чолов'яга займався досить регулярно, цього разу фортуна йому явно зрадила.