Володимир Козак, гендиректор «Укрзалізниці», задоволений: вперше такий великий кредит надано українській компанії без залучення держгарантій та застави. 550 мільйонів доларів — сума така велика, що кредит надавався консорціумом з 23 банків на чолі з лондонським «Баркліз Кепітал Бенк». Гроші підуть на оновлення колії та рухомого складу, як повідомив пан Козак, в основному, на купівлю вантажних локомотивів та вагонів, позаяк саме вантажні перевезення приносять «Укрзалізниці» найбільший прибуток. Також із цього кредиту профінансують добудову залізнично–автомобільного мосту через Дніпро у Києві. Строк кредиту — три роки, з дворічним пільговим періодом.
«Спочатку ми планували надати 300 мільйонів доларів, — розповів генеральний директор банку «Баркліз Кепітал» Ханс Ірг Рулофф, — і це великий успіх як для «Укрзалізниці», так і для України як держави, що 300 мільйонів «перетворилися» на 500 мільйонів, адже ринок переконався, що це справді чудова угода».
«На сьогодні перед нами стоїть завдання оновлення рухомого складу, а також підготовка до футбольного чемпіонату Євро–2012, — повідомив Володимир Козак. — Для того, аби підготуватися до цієї події, треба буде залучити й освоїти близько шести мільярдів доларів». Так, футбол може прискорити появу в Україні швидкісної залізниці. «Якщо держава вирішить, що потрібний швидкісний рух, тобто 150—200 кілометрів за годину, ми будем шукати джерела фінансування і кредити з термінами 20—30 років, — заявив пан Козак, пояснивши, що самотужки «Укрзалізниця» такий проект не потягне.
Тим часом половина техніки, яку експлуатує «Укрзалізниця», відслужила своє, і тепер працює «на чесному слові». За межами заводського терміну експлуатації 62% вантажних електоровозів, 53% пасажирських і маневрових тепловозів, половина електричок і 39% пасажирських вагонів.