Привид підвищення тарифу за проїзд у метро бродить Києвом уже кілька років. Ціна в одну гривню за жетон киян обурює — це майже вартість проїзду у маршрутці. Натомість метрополітенівці таку ціну давно обстоюють, посилаючись на те, що доходи комунального підприємства «Київський метрополітен» лише на 38% покривають його видатки. «У світі є лише одне метро, дешевше ніж у Києві, — це в Баку, — каже новий начальник КП «Київський метрополітен» Петро Мірошников. — Тоді як у перерахунку на гривні у Московському метрополітені проїзд коштує 3 гривні 54 копійки, у пітерському — 2 гривні 64 копійки, а у мінському — 1 гривня 31 копійка». Столичний метрополітен наразі вираховує новий економічно обгрунтований тариф. Результати цієї роботи представлять міськдержадміністрації, яка й прийматиме рішення: підвищувати чи ні.
Витрати метрополітену цього року складуть 631,1 мільйона гривень. З урахуванням власних доходів та бюджетних асигнувань у 131,6 мільйона гривень залишається діра у 228,3 мільйона гривень. Збитки «Київського метрополітену» за минулий рік склали 49 мільйонів гривень, каже пан Мірошников. З огляду на це теперішню ціну проїзду в 50 копійок на підприємстві називають не інакше, як «несправедливий тариф».
Натомість на розширення метрополітену, будівництво нових гілок, станцій та депо міська влада грошей з бюджету не шкодує. «Зараз фінансування практично необмежене. Таких грошей метрополітен ще ніколи не бачив», — зізнався Петро Мірошников, проте натякнув, що коштів однак бракує, тож варто залучати інвесторів. Перший проект, тендер на який проведуть уже наступного місяця, — будівництво другого виходу зі станції «Вокзальна». Великі проекти — будівництво лінії метро на житловий масив Троєщина та продовження Куренівсько-Червоноармійської гілки від станції Либідська на південь — теж, ймовірно, потребуватимуть інвесторів.
Наступними роками планують ввести-таки в експлуатацію станцію «Львівська брама», що під Львівською площею. Дотепер невідомо було, куди виходитиме «Львівська брама», аж вирішили збудувати підземний торговий комплекс на глибині 30 метрів, куди пасажир зі станції потраплятиме ескалатором. Інший ескалатор, яким можна буде підніматися й спускатися до торгового центру, інвестор має збудувати власним коштом. Кінцевий термін втілення всіх цих грандіозних планів — 2011 рік.
Метрополітен буде надбудовувати додаткові поверхи над станціями метро і здаватиме їх в оренду під паркінги, магазини, розважальні центри тощо. Тунелі, які не використовуються, здаватимуть в оренду комунікаційним фірмам. Самі комунікації наводитиме й обслуговуватиме метрополітен, отримуючи гроші за оренду. «Всі виручені кошти підуть на відшкодування несправедливого тарифу», — повідомив Петро Мірошников. А втім, так і не пояснив, куди ж буде спрямовано ті гроші, які надійдуть у разі підняття оплати за проїзд у метро.