Візи до країн Європи — надзвичайно болюче питання для нашого «виїзного» народу. Черги біля консульств такі великі, що, як вже повідомляла «УМ», з лютого місяця цього року Німеччина, Бельгія та Нідерланди для розгляду візових заяв вирішили скористатися послугами посередника — фірми VFS (Служба спрощення видачі віз). Для євробюрократів вигода очевидна — вони переклали «тягар» спілкування з нашими співвітчизниками на чужі плечі. А що змінилося для українців-пошукачів євровіз?
Цим питанням, з ініціативи нового міністра закордонних справ Арсенія Яценюка, зайнялися слухачі дипломатичної академії при МЗС. З десятого по сімнадцяте квітня вони опитали 550 людей, щойно ті виходили з консульств Австрії, Бельгії, Іспанії, Італії, Німеччини, Нідерландів, Франції, Чехії та власне представництва VFS, яка наразі обслуговує лише посольства Німеччини, Нідерландів та Бельгії. Спеціальною анкетою людей опитали, як довго їх записували на співбесіду, скільки часу вони простояли в чергах, чи ввічливо до них ставилися службовці, розмір консульського збору, швидкість обслуговування, комфортність приміщень та якість послуг посередників. Як повідомив речник МЗС Андрій Дещиця, українці скаржаться в основному на довгі черги перед консульствами, а також на те, що в багатьох консульствах і установах немає інформації щодо умов надання візи та документів, які для цього потрібні.
Учора українські дипломати підбили попередні підсумки опитування. Остаточні результати міністр Яценюк домовився передати єврокомісарові з питань зовнішніх відносин ЄС Беніті Фереро-Вальднер. Ці дані використають у переговорах між Україною та Євросоюзом щодо спрощення візового режиму.