Документалісти, на відміну від колег, що працюють в ігровому кіно, ніколи не потерпали від надмірної уваги громадськості. Тож прагнення використати будь-яку можливість для того, щоб презентувати своє кіно і почути відгуки колег, у них розвинене на інстинктивному рівні. Фестиваль «Контакт», який носить ім'я відомого українського режисера-документалiста Лариси Роднянської, зібрав саме таких небайдужих до всього, що відбувається у сучасній документалістиці.
Форум, що розпочався минулої суботи, працюватиме до 20 квiтня включно. У двох конкурсах, національному та міжнародному, за перемогу змагатимуться режисери з 25 країн світу, які представлять кілька десятків фільмів.
Церемонію відкриття фестивалю провели тележурналістка Людмила Добровольська та арт-директор «Контакту» Андрій Халпахчі. Фестиваль відкрив «Пан Пилипенко і його підводний човен» — півторагодинна стрічка німецьких режисерів Яна Хінріка Древс і Рене Хардера. Вона розповідає про чоловіка, який в степах України будує субмарину. У неділю нові серії свого фільму «Україна» презентував автор легендарного фільму «Вогнем і мечем» Єжи Гоффман — польський режисер продовжує досліджувати історію нашої країни. Того ж дня відбулося вікриття фотовиставки Юлії Лазаревської «Задумлива Марго»: вона на цьогорічному «Контакті» мала ще одну подію — презентацію проекту свого фільму «Хід». Учора в кінотеатрі «Жовтень» у позаконкурсній програмі демонстрували фільми відомого британського режисера Пола Вотсона «Святковий обід» та «Свято риболовлі», який також планує у середу провести майстер-клас для молодих колег.
А завтра в кінотеатрі «Жовтень» відбудеться прем'єра нового повнометражного документального фільму американського режисера Стіва Йорка «Помаранчева революція». Цю стрічку журнал «КІНО-КОЛО» назвав «найпереконливішим із відомих сьогодні хронікальних фільмів про знамениті події українського громадянського спротиву осені—зими 2004-го». Заснований на українських джерелах, фільм, що триває трохи менше двох годин, вибудований на хронікальних матеріалах, які до цього в Україні не демонструвалися.