«За мого мерства!» — так відповів Леонід Черновецький на запитання про те, коли нарешті перенаселений та віддалений Троєщинський мікрорайон Києва отримає метро. «За неоптимістичним прогнозом, це 2010 рік, а за оптимістичним, я можу говорити про 2009-й і навіть ближче», — пообіцяв мер під час оглядин будівництва нового електродепо «Харківське», біля однойменної станції метро на Лівому березі.
Будівництво Троєщинської гiлки метро коштує 3,5 мільярда гривень. «Для цього ми працюємо з інвесторами й у нас є ідеї, як знайти ці вельми значні, навіть для європейських міст, кошти», — повідомив градоначальник. Цього року планують затвердити план нової гілки метро від станції «Лук’янiвська», де нова гілка перетинатиме діючу, до вулиці Марини Цвєтаєвої, майже на краю Троєщини, повідомив голова правління ВАТ «Київметробуд» Володимир Петренко. Мер називає проект таким, що не має рівних за складністю. Адже потрібно будувати новий міст через Дніпро. Його проект учора мали розглядати на містобудівній раді столиці.
Тим часом розбудовують ті гілки, які вже є. Нове електродепо «Харківське» планують добудувати до Дня незалежності. Це буде третє електродепо в Київському метрополітені. Воно дозволить продовжити Сирецько-Печерську лінію на схід, і вже в кінці цього року метробудівці планують здати в експлуатацію нову станцію «Червоний хутір». Крім того, після введення в дію нового депо, в години пік поїзди ходитимуть з інтервалом не більш як дві хвилини, перевозячи щодоби на 120 тисяч пасажирів більше. Загальна вартість проекту понад 1 мільярд гривень.
Минулого року метрополітен закупив 37 нових вагонів на 106 мільйонів доларів, а цього року планує придбати ще 30. Нові вагони обладнанi фільтрами повітря, краще вентилюються та мають поліпшену звукоізоляцію. Завдяки енергозберігаючим технологіям заощаджуватиметься за рiк електроенергiї на суму близько 50 тисяч гривень у розрахунку на один вагон. Київ купує вагони виробництва росiйських заводів. За словами Леоніда Черновецького, вітчизняний завод у Кременчуці ще не готовий постачати Київському метрополітену вагони.
«Минулого року ми пережили зміну влади і значний провал у фінансуванні метрополітену, — каже Володимир Петренко. — Та ми з надією ввійшли в цей рік, і зараз фінансування налагоджується». Але для поліпшення фінансових справ київського метро треба підвищувати ціну за проїзд у ньому, переконаний керівник «Київметробуду». «П'ятдесят копійок — це ненормально. Якщо в перерахунку на наші гроші, то в Москві проїзд коштує 3,5 гривні, а в Санкт-Петербурзі — 2,2 гривні», — бідкається пан Петренко. Втім чи варто рівнятися на ціни білокам'яної, яка є серед лідерів списку «найдорожчих» міст, якщо Київ у цьому ж списку посередині першої сотні?