Біля моря на метро

14.02.2007

      Технологію так званого «легкого» метро курортній столиці півострова — Ялті — запронувало державне підприємство АНТК «Антонов». «Крилате» антоновське ноу-хау цілком вписується у генплан розвитку Великої Ялти до 2025 року, і його розробку під назвою «Радан», виявляється, здійснювали ще у 70—80-ті роки минулого століття. Завісу над старою-новою фірмовою технологією зняв учора перед депутатами міськради на презентації проекту з демонстрацією комп'ютерного «ролика» співробітник відділення наземного транспорту АНТК Віктор Мацак. За його словами, «легке» метро чи міні-метро, як його ще називають, має заповнити транспортну нішу між тролейбусом і повноцінним метро й у підсумку вийти на рівень перевезення у 20 тисяч пасажирів за годину.

      Локомотив оригінального транспортного засобу з новим типом двигуна не реагуватиме на кліматичні умови і розганятиме полегшені (виготовлені з використанням авіаційних технологій і матеріалів) вагони до максимальної швидкості 90 кілометрів на годину. Щось подібне у світі функціонує лише у двох країнах — Франції і Канаді, досвід котрих при розробці «Радану» теж враховувався. Уся ж «родзинка» його в тому, що повністю знімається навантаження на небезпечні зсувні зони Південнобережжя, де в солідну копієчку обходиться періодичне відновлення «пливучого» покриття звичайних доріг. Адже колія зависне над землею на потужних 5-50-метрових опорах, відстань між якими сягне 20—30 метрів.

      Пан Мацак також повідомив, що планують спочатку запустити «пілотний» проект — перші два кілометри траси до селищ Массандра і Василівка. Для цього потрібно приблизно 25 мільйонів гривень. Усю суму, якщо вірити голові координаційно-спостережної ради зі створення системи «Радан» на Південному березі Криму Рафаелю Халфіну, готовий виділити із держбюджету Кабмін України. Бракує лише згоди Ялтинської міськради на проведення пошукових робіт і розробку техніко-економічного обгрунтування. Пан Халфін запевнив: у разі їхнього схвального рішення, а також успішного й оперативного дослідження міні-метро можна буде здати в експлуатацію вже через п'ять років. А після цього «антоновцям» до снаги «проштовхнути» «Радан» далі, тобто зв'язати гілкою «легкого» метро Сімферополь, Ялту і Севастополь і тим самим покращити доступ до всіх населенних пунктів ПБК.

      Аби переконатись, що представлений проект не «Нью-Васюки» місцевого масштабу, його вивчатимуть у профільних депутатських комісіях. А вже десь наприкінці березня, як повідомила «УМ» речник ялтинського міського голови Тетяна Агаркова, розглянуть і на черговій сесії міськради.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>