Технологію так званого «легкого» метро курортній столиці півострова — Ялті — запронувало державне підприємство АНТК «Антонов». «Крилате» антоновське ноу-хау цілком вписується у генплан розвитку Великої Ялти до 2025 року, і його розробку під назвою «Радан», виявляється, здійснювали ще у 70—80-ті роки минулого століття. Завісу над старою-новою фірмовою технологією зняв учора перед депутатами міськради на презентації проекту з демонстрацією комп'ютерного «ролика» співробітник відділення наземного транспорту АНТК Віктор Мацак. За його словами, «легке» метро чи міні-метро, як його ще називають, має заповнити транспортну нішу між тролейбусом і повноцінним метро й у підсумку вийти на рівень перевезення у 20 тисяч пасажирів за годину.
Локомотив оригінального транспортного засобу з новим типом двигуна не реагуватиме на кліматичні умови і розганятиме полегшені (виготовлені з використанням авіаційних технологій і матеріалів) вагони до максимальної швидкості 90 кілометрів на годину. Щось подібне у світі функціонує лише у двох країнах — Франції і Канаді, досвід котрих при розробці «Радану» теж враховувався. Уся ж «родзинка» його в тому, що повністю знімається навантаження на небезпечні зсувні зони Південнобережжя, де в солідну копієчку обходиться періодичне відновлення «пливучого» покриття звичайних доріг. Адже колія зависне над землею на потужних 5-50-метрових опорах, відстань між якими сягне 20—30 метрів.
Пан Мацак також повідомив, що планують спочатку запустити «пілотний» проект — перші два кілометри траси до селищ Массандра і Василівка. Для цього потрібно приблизно 25 мільйонів гривень. Усю суму, якщо вірити голові координаційно-спостережної ради зі створення системи «Радан» на Південному березі Криму Рафаелю Халфіну, готовий виділити із держбюджету Кабмін України. Бракує лише згоди Ялтинської міськради на проведення пошукових робіт і розробку техніко-економічного обгрунтування. Пан Халфін запевнив: у разі їхнього схвального рішення, а також успішного й оперативного дослідження міні-метро можна буде здати в експлуатацію вже через п'ять років. А після цього «антоновцям» до снаги «проштовхнути» «Радан» далі, тобто зв'язати гілкою «легкого» метро Сімферополь, Ялту і Севастополь і тим самим покращити доступ до всіх населенних пунктів ПБК.
Аби переконатись, що представлений проект не «Нью-Васюки» місцевого масштабу, його вивчатимуть у профільних депутатських комісіях. А вже десь наприкінці березня, як повідомила «УМ» речник ялтинського міського голови Тетяна Агаркова, розглянуть і на черговій сесії міськради.