«Дорожня карта» може бути створена не тільки для стратегічного спілкування з ЄС чи з Росією. Це стало очевидним після візиту до Києва президента Казахстану Нурсултана Назарбаєва, який завершився учора. З Казахстаном, якого Президент Віктор Ющенко назвав «нашим ключовим партнером у Центральній Азії», було підписано план дій на найближчі два роки. На прес-конференції в Маріїнському палаці глави двох країн відзначили виконання схожого плану дій Україна—Казахстан на 2005—2006 роки і назвали нинішній план міждержавної співпраці «дорожньою картою». Дав таку назву документові Віктор Ющенко.
«Дорожня карта» з Казахстаном включає спільну роботу над транспортними коридорами, постачанням нафти в Україну, спільною розробкою нафтогазових родовищ, проектів у авіації. Толковий план, словом. Подивимося на виконання.
Нафтова справа, у сенсі перспективних постачань казахської нафти для недовершеного наразі трубопрводу «Одеса—Броди—Плоцьк», поки не просунулася. Принаймні глави держав та відповідальні міністри зі складу обох делегацій про цей проект століття делікатно не згадували при пресі. Зате міністри енергетики підписали інший документ — протокол про внесення змін до міжурядової угоди від 2004 року про співробітництво у постачанні казахської нафти в Україну та її транзиту. Документ передбачає обмін інформацією про обсяги нафти, яку збираються прокачувати, та пропускні можливості, а також обумовлює потребу в побудові 154 кілометрів нафтогону «Снігурівка—Одеса» та 52 км «труби» — до терміналу «Південний» в Одесі. Власне, цей термінал і є «точкою відліку» нафтогілки «Одеса—Броди—Плоцьк», якою можна було б качати нафту з Центарльної Азії та Кавказу через Польщу до Західної Європи.
Ще одна перспектива, до якої тільки приглядається діловий Казахстан, — можлива участь у програмі будівництва пасажирського літака Ан-148. Міністр транспорту Казахстану Серік Ахметов сказав журналістам, що його країна «розглядає різні варіанти участі в проекті виробництва Ан-148», свідчить УНІАН. Цей літак уже випробували авіалінії Казахстану. Адже сім таких машин замовлено минулого року, й київський АНТК ім.Антонова зараз працює над виконанням замовлення.