Учора в 70 країнах світу в продаж надійшла «домашня» версія нової комп'ютерної операційної системи — Windows Vista від компанії «Майкрософт». Білл Гейтс, «батько» «Майкрософт», назвав випуск цієї системи «найважливішим релізом у комп'ютерному світі за останнє десятиліття». З таким самим піднесенням користувачі чекали на появу Windows 95. Останньою широковживаною операційною системою була Windows ХР, датована 2001 роком.
Новина від «Майкрософт» зачіпає фактично весь цивілізований світ, адже без сучасного комп'ютера не обходиться жодна фірма чи установа, водночас компанія Білла Гейтса забезпечує роботу більш як 90 відсотків комп'ютерів на планеті.
Станом на вчора Windows Vista, крім англомовної версії, була перекладена ще 18 мовами; до кінця року вона «заговорить» загалом 99 мовами.
Ясна річ, «юзерів» цікавить, скільки коштуватиме Vista і в чому полягають новації. Так от, схоже, Білл Гейтс завдяки цій операційній системі надумав призупинити тенденцію до стрімкого здешевлення пересічного «компа». Адже, за даними зі США, найдешевша версія новинки — Windows Vista Home Basic — тягне на 199 доларів, а найдорожча — Windows Vista Ultimate — 399. До речі, вперше нова операційна система буде доступна для платного завантаження через інтернет. Паралельно з цим «Майкрософт» представила і новий пакет офісних програм — Microsoft Office 2007.
А головне — Vista підвищує рівень технічних вимог до комп'ютера, тобто працювати на дешевих, малопотужних машинах ця операційна система не може. Щоб повністю оцінити всі її можливості, користувачам потрібен процесор із частотою 1 гігагерц, відеокарта на 128 мегабайтів, 1 гігабайт оперативної пам'яті плюс 40 гігабайтів вільного місця на жорсткому диску. Так що ті, хто прагне мати сучасний «комп», мають витратити більші, ніж досі, гроші.
Найпомітніші зміни у Windows Vista — новий вигляд системи. Інтерфейс Aero використовує тривимірну графіку для створення прозорих «вікон», які з'являються на екрані. Це справді цікаво. Відтак виробники комп'ютерного обладнання сподіваються, що інтерес до морально посвіжілої системи приведе до зростання продажів комплектуючих.
Хоча, з іншого боку, ніхто не вважатиме вас відсталим від життя, якщо у вас на «тачці» й надалі залишатиметься «старий добрий» Windows ХР. Адже візуальні ефекти Windows Vista — це одна справа, і зовсім інша — зручність та технічні переваги.
Очевидно, «Майкрософт» і сам не надто впевнений у винятковому значенні Vista. Адже чого б то продовжував термін підтримки попередніх версій Windows аж до квітня 2009 року? Принаймні «Майкрософт» таким чином упереджує критику з приводу того, ніби він примушує користувачів переходити на Vista.
Тому великого ажіотажу навколо поширення Windows Vista чекати не випадає — масовий користувач, швидше за все, вичікуватиме з купівлею. А щоб він у виборі таки схилився на користь новинки, американські мережі, що займаються продажем комп'ютерної техніки, підготували цілу армію консультантів. Як повідомляє агенція «Ассошіейтед пресс», лише в магазинах мережі Best Buy з учорашнього ранку 60 тисяч працівників демонструють клієнтам кращі мультимедійні можливості Vista — роботу з відео, музикою, цифровими фотографіями тощо.
Однією з основних категорій покупців «Майкрософт» вважає любителів комп'ютерних ігор: для них Vista має новий пакет DirectX 10. За його підтримки комп'ютерні ігри матимуть ще більш реалістичні спецефекти, ніж досі.
Натомість стримувальними чинниками в розповсюдженні Windows Vista можуть стати офіси — для них корпоративна версія нової системи була презентована ще в грудні, але організації особливого інтересу до Vista не виявляють. Для фірм переходити на новинку складно й задорого, до того ж несумісність новинки з багатьма супутніми програмами, що використовуються в корпоративному середовищі, роблять Windows Vista узагалі непотрібною для більшості офісів.